Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Soğanlı ve Yumrulu Tıbbi Bitkiler

Dersin Kodu : TB-578

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. SALİHA KIRICI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tarla bitkilerinin gen merkezlerini bilir
Tarla bitkilerinin gen kaynakları ve gebetik zenginlik hakkında bilgi sahibi olur
Genetik çeşitliliğin tarımdaki önemini öğrenir
Biyolojik çeşitliliğin korunması hakkında fikir sahibi olurlar

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Soğanlı- yumrulu tıbbi bitkilerin ( Anemone, Arum, Cyclamen, Dracunculus, Galantus, Geranium, Fritillaria, Leucojum, Lilium, Scilla, Sternbergia, Urginea, Gypsophilla, Pancratium, Orchis, Ornithogalum v.b) genel özellikleri, ülkemizde doğal yayılış alanları, kullanım amaçları, önemli soğanlı bitkilerin morfolojik - biyolojik özellikleri, bileşimi, kültüre alınma imkanları, vejetatif ve generatif olarak çoğaltılmaları, yetiştirme teknikleri ve hasatları hakkında bilgi verilecektir

Dersin İçeriği : Soğanlı yumrulu bitkilerin genel özellikleri, ülkemizdeki durumu, doğal floradan sökülmeleri ve kültüre alınmaları, yetiştirme teknikleri ve tıbbi olarak kullanımları

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin genel özellikleri Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
2 Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin ülkemizde doğal yayılış alanları Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
3 Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin bileşimleri ve kullanım alanları Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
4 Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin kültüre alınma imkanları Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
5 Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin çoğaltılmaları Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
6 Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin yetiştirme teknikleri Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
7 Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin hasatları Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
8 Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin korunması ile ilgili yasalar Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
9 Ara sınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
10 Önemli soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin ticareti ve bu konu hakkında ödev verilecek Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
11 Salep türleri Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
12 Anemone, Arum, Cyclamen, Dracunculus türleri Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
13 Galantus, Geranium, Fritillaria türleri Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
14 Scilla, Sternbergia, Urginea, Gypsophilla, Pancratium türleri Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
15 Arazi gezisi Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
16/17 Yılsonu sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Principles and Practice of Plant Conservation-David R. GIVEN
 Türkiye’nin Önemli Bitki Alanları-N. ÖZHATAY, A. BYFIELD, S. ATAY
 Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı-T. EKİM, M. KOYUNCU, M. VURAL, H. DUMAN, Z. AYTAÇ, N. ADIGÜZEL
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 4
2 Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
3 Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 3
4 Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 3
5 Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 4
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 3
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 4
8 Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 0
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 4
10 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 3
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 0
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 0
13 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. 3
14 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 5 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6