|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Soğanlı ve Yumrulu Tıbbi Bitkiler |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-578 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. SALİHA KIRICI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarla bitkilerinin gen merkezlerini bilir Tarla bitkilerinin gen kaynakları ve gebetik zenginlik hakkında bilgi sahibi olur Genetik çeşitliliğin tarımdaki önemini öğrenir Biyolojik çeşitliliğin korunması hakkında fikir sahibi olurlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Soğanlı- yumrulu tıbbi bitkilerin ( Anemone, Arum, Cyclamen, Dracunculus, Galantus, Geranium, Fritillaria, Leucojum, Lilium, Scilla, Sternbergia, Urginea, Gypsophilla, Pancratium, Orchis, Ornithogalum v.b) genel özellikleri, ülkemizde doğal yayılış alanları, kullanım amaçları, önemli soğanlı bitkilerin morfolojik - biyolojik özellikleri, bileşimi, kültüre alınma imkanları, vejetatif ve generatif olarak çoğaltılmaları, yetiştirme teknikleri ve hasatları hakkında bilgi verilecektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Soğanlı yumrulu bitkilerin genel özellikleri, ülkemizdeki durumu, doğal floradan sökülmeleri ve kültüre alınmaları, yetiştirme teknikleri ve tıbbi olarak kullanımları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin genel özellikleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin ülkemizde doğal yayılış alanları |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin bileşimleri ve kullanım alanları |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin kültüre alınma imkanları |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin çoğaltılmaları |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin yetiştirme teknikleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin hasatları |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin korunması ile ilgili yasalar |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
9 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
10 |
Önemli soğanlı ve yumrulu tıbbi bitkilerin ticareti ve bu konu hakkında ödev verilecek |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Salep türleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Anemone, Arum, Cyclamen, Dracunculus türleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Galantus, Geranium, Fritillaria türleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Scilla, Sternbergia, Urginea, Gypsophilla, Pancratium türleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Arazi gezisi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Yılsonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Principles and Practice of Plant Conservation-David R. GIVEN
Türkiye’nin Önemli Bitki Alanları-N. ÖZHATAY, A. BYFIELD, S. ATAY
Türkiye Bitkileri Kırmızı Kitabı-T. EKİM, M. KOYUNCU, M. VURAL, H. DUMAN, Z. AYTAÇ, N. ADIGÜZEL
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
4 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
4 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
3 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
3 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
3 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
4 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
0 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
4 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
3 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
5 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|