Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çayır-Mer`a Vejetasyonlarının Ölçülmesinde Kullanılan Kantitatif Yöntemler |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-526 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çayır-Mera vejetasyonlarının özellikleri hakkında bilgi sahibir Çayır-meraların Kalitatif özelliklerinin saptanma yöntemlerini bilir Çayır-meraların Kantitatif özelliklerinin incelenme yöntemlerini bilir Çayır-meraların Sentetik özelliklerinin incelenme yöntemlerini bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
SEÇMELİ DERSLER
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı; çayır-mera vejetasyonlarının özellikleri ve bu özelliklerin incelenme yöntemleri hakkında temel bilgiler vermektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste, çayır-mera vejetasyonlarını oluşturan bitki topluluklarını incelemede kullanılan temel kuram ve prensipler tartışılacak, inceleme yöntemleri ve kantitatif ölçme yöntemleri açıklanacaktır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çayır-meraların kalitatif özellikleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Çayır-meraların kalitatif özelliklerinin incelenme yöntemleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Çayır-meraların kantitatif özellikleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Çayır-meraların Kantitatif özelliklerinin saptanma yöntemleri I: Populasyon yoğunluğu ve Bitki ile Kaplı Alan saptama yöntemleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Çayır-meraların Kantitatif özelliklerinin saptanma yöntemleri II: Yükseklik ve Ağırlık ölçme yöntemleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Çayır-meraların Kantitatif özelliklerinin saptanma yöntemleri III:Hacim ve frekans saptama yöntemleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Çayır-meraların kantitatif özellikleri ile ilgili olarak elde edilen verilerin değerlendirilmesi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Çayır-meraların kantitatif özellikleri ile ilgili ölçüm sonuçlarının mera idaresi ve ıslahı açısından değerlendirilmesi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
9 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
10 |
Herbaryum yapma teknikleri ve bu konu hakkında ödev verilecek |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Buğdaygil türlerinin herbaryum örneklerinden yararlanılarak tanımlanma teknikleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Baklagil türlerinin herbaryum örneklerinden yararlanılarak tanımlanma teknikleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Diğer familya bitkileri türlerinin herbaryum örneklerinden yararlanılarak tanımlanma teknikleri I |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Diğer familya bitkileri türlerinin herbaryum örneklerinden yararlanılarak tanımlanma teknikleri II |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Çayır-mera vejetasyonlarının Sentetik özellikleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
3 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
2 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
4 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
3 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
3 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
3 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
0 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
3 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
3 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|