Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tropik ve Subtropik Bölgelerde Çayır-Mer`a Kültürü |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-539 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. RÜŞTÜ HATİPOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tropik ve subtropik bölgelerdeki meraların ekolojisi hakkında bilgi sahibi olur Tropik ve subtropik bölge meralarının vejetasyon yapısı hakkında bilgi sahibidir Tropik ve subtropik bölge meralarının idare ilkeleri hakkında bilgi sahibidir Tropik ve subtropik bölge meralarının ıslahı konusunda temel bilgilere sahiptir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı; tropik ve subtropik bölge meralarının özellikleri, kullanım ve geliştirilme prensipleri ile ilgili bilgi vermektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tropik ve subtropik bölgelerde çayır-meraların hayvansal üretim başta olmak üzere, çok yönlü ve çok amaçlı kullanım teknikleri, çalı ve ağacımsı bitkilerden yararlanma ve bunların kontrol altına alınma yöntemleri, yapay meraların kurulması ve tropik ve subtropik bölgelerde kullanabilecek karışımlar, tohumların ekime hazırlanması, hayvansal üretime yönelik özel otlatma sistemleri, bu dersin içeriğini oluşturmaktadır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Ekosistem olarak meralar |
Kaynak kitaplardan konunun okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
2 |
Tropik ve subtropik bölgelerde mera vejetasyonu ve vejetasyonun ekolojik faktörlerle ilişkisi |
Kaynak kitaplardan konunun okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
3 |
Tropik ve subtropik bölgelerde mera idaresinin ilkeleri I : Otlatma mevsimi |
Kaynak kitaplardan konunun okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
4 |
Tropik ve subtropik bölgelerde mera idaresinin ilkeleri II: Uygun Hayvan çeşidi |
Kaynak kitaplardan konunun okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
5 |
Tropik ve subtropik bölgelerde mera idaresinin ilkeleri III: Üniform Otlatma |
Kaynak kitaplardan konunun okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
6 |
Tropik ve subtropik bölgelerde mera idaresinin ilkeleri IV: Otlatma kapasitesi |
Kaynak kitaplardan konunun okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
7 |
Tropik ve subtropik bölge meralarında otlatma sistemleri |
Kaynak kitaplardan konunun okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
8 |
Tropik ve subtropik bölge meralarında mera ıslahı I: Yabancı ot Mücadelesi |
Kaynak kitaplardan konunun okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
9 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
10 |
Tropik ve subtropik bölge meralarında Mera ıslahı II: Gübreleme |
Kaynak kitaplardan konunun okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
11 |
Tropik ve subtropik bölge meralarında Mera ıslahı III: Tohumlama |
Kaynak kitaplardan konunun okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
12 |
Tropik ve subtropik bölge meralarında Mera ıslahı IV: Suni mera tesisi |
Kaynak kitaplardan konunun okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
13 |
Tropik ve Subtropik bölgelerde mera ve yembitkileriI I: Buğdaygiller |
Kaynak kitaplardan konunun okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
14 |
Tropik ve subtropik bölgelerde mera ve yembitkileri II: Baklagiller |
Kaynak kitaplardan konunun okunmas |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
15 |
Tropik ve subtropik bölgelerde mera ve yembitkileri III: Diğer familyalardan bitkilert |
Kaynak kitaplardan konunun okunması |
Konunun açıklanması ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
4 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
3 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
3 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
4 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
3 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
4 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
3 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
3 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
3 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
3 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|