Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Tohumluk Fizyolojisi

Dersin Kodu : TB-564

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HALİS ARIOĞLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tohum oluşumunu bilir
Tohumun oluşumu sırasında meydana gelen biyokimyasal olayları bilir
Tohumun çimlenmesi sırasında meydana gelen besin maddeleri mobilizasyonu bilir
Tohumda dormansi ve bunu etkileyen faktörleri bilir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Tohum oluşumu, döllenmeden hasada kadar ele alınacak, tohumun morfolojik, anatomik, biyokimyasal ve fizyolojik yapıları değişik devrelerde ayrı ayrı incelenecektir. Tohumun çimlenmesi esnasında meydana gelen biyokimyasal olaylar ve bunları etkileyen iç ve dış faktörler açıklanacaktır. Ayrıca, çimlenme sırasındaki besin maddelerinin mobilasyonu ve bunların kontrol mekanizması anlatılacaktır. Tohum ve tohumlukta canlılığın süreci ve bunu etkileyen çeşitli faktörler açıklanacaktır. Tohumda ve yumruda dormansi, bunu etkileyen faktörler, bunların çimlenme mekanizmasındaki rolleri anlatılacaktır

Dersin İçeriği : Tohum oluşumu, döllenmeden tam olgunluğa kadar ele alınarak, tohumun morfolojik, anatomik, biyokimyasal ve fizyolojik yapıları değişik devrelerde ayrı ayrı incelenecektir. Tohumun çimlenmesi ve çimlenme olayı esnasında meydana gelen biyokimyasal olaylar ve bunları etkileyen iç ve dış faktörler açıklanacaktır. Ayrıca, çimlenme sırasında besin maddelerinin hareketliliği ve bunların kontrol mekanizması incelenecektir. Tohum ve tohumlukta canlılığın süreci ve bunu etkileyen çeşitli faktörler incelenecektir. Tohumda dormansi, dormansiyi etkileyen faktörler, bunların çimlenme mekanizmasındaki rolleri açıklanacaktır

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tohumun yapısı Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
2 Tohumun oluşumu Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
3 Tohumun çimlenmesi Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
4 Tohumun çimlenmesi Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
5 Tohumun çimlenmesi Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
6 Çimlenme sırasında besin mobilizasyonu Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
7 Çimlenme sırasında besin mobilizasyonu Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
8 Çimlenme sırasında besin mobilizasyonu Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
9 Ara sınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
10 Tohumda canlılık süreci ve bunu etkileyen faktörler Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
11 Tohumda canlılık süreci ve bunu etkileyen faktörler ve bu konu hakkında ödev verilecek Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
12 Tohumda dormansi Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
13 Yumruda dormansi Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
14 Dormansinin ortadan kaldırılması Kaynak araştırması Düz anlatım ve tartışma
15 Ara sınav Sınava hazırlanma Yazılı sınav
16/17 Final sınavı Sınava hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  David R. MURRAY 1984. Seed Physiology, Vol.1, Academic pres, 279 pp
 David R. MURRAY 1984. Seed Physiology, Vol.2, Academic pres, 295 pp
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. 3
2 Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. 4
3 Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. 4
4 Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. 3
5 Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. 4
6 Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. 4
7 Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. 4
8 Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. 0
9 Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. 4
10 Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. 4
11 Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. 4
12 Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. 0
13 Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. 2
14 Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 10 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6