|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tohumluk Fizyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-564 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HALİS ARIOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tohum oluşumunu bilir Tohumun oluşumu sırasında meydana gelen biyokimyasal olayları bilir Tohumun çimlenmesi sırasında meydana gelen besin maddeleri mobilizasyonu bilir Tohumda dormansi ve bunu etkileyen faktörleri bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Tohum oluşumu, döllenmeden hasada kadar ele alınacak, tohumun morfolojik, anatomik, biyokimyasal ve fizyolojik yapıları değişik devrelerde ayrı ayrı incelenecektir. Tohumun çimlenmesi esnasında meydana gelen biyokimyasal olaylar ve bunları etkileyen iç ve dış faktörler açıklanacaktır. Ayrıca, çimlenme sırasındaki besin maddelerinin mobilasyonu ve bunların kontrol mekanizması anlatılacaktır. Tohum ve tohumlukta canlılığın süreci ve bunu etkileyen çeşitli faktörler açıklanacaktır. Tohumda ve yumruda dormansi, bunu etkileyen faktörler, bunların çimlenme mekanizmasındaki rolleri anlatılacaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tohum oluşumu, döllenmeden tam olgunluğa kadar ele alınarak, tohumun morfolojik, anatomik, biyokimyasal ve fizyolojik yapıları değişik devrelerde ayrı ayrı incelenecektir. Tohumun çimlenmesi ve çimlenme olayı esnasında meydana gelen biyokimyasal olaylar ve bunları etkileyen iç ve dış faktörler açıklanacaktır. Ayrıca, çimlenme sırasında besin maddelerinin hareketliliği ve bunların kontrol mekanizması incelenecektir. Tohum ve tohumlukta canlılığın süreci ve bunu etkileyen çeşitli faktörler incelenecektir. Tohumda dormansi, dormansiyi etkileyen faktörler, bunların çimlenme mekanizmasındaki rolleri açıklanacaktır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tohumun yapısı |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Tohumun oluşumu |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Tohumun çimlenmesi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Tohumun çimlenmesi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Tohumun çimlenmesi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Çimlenme sırasında besin mobilizasyonu |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Çimlenme sırasında besin mobilizasyonu |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Çimlenme sırasında besin mobilizasyonu |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
9 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
10 |
Tohumda canlılık süreci ve bunu etkileyen faktörler |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Tohumda canlılık süreci ve bunu etkileyen faktörler ve bu konu hakkında ödev verilecek |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Tohumda dormansi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Yumruda dormansi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Dormansinin ortadan kaldırılması |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
16/17 |
Final sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
David R. MURRAY 1984. Seed Physiology, Vol.1, Academic pres, 279 pp
David R. MURRAY 1984. Seed Physiology, Vol.2, Academic pres, 295 pp
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
3 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
4 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
4 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
3 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
4 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
4 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
0 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
4 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
4 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
2 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
10 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|