|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tarla Ürünleri Depolama Tekniği |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-527 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. TACETTİN YAĞBASANLAR Prof.Dr. HALİS ARIOĞLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Ürün depolamanın amacını ve depo koşullarını bilir Depolamaya etki eden iklim faktörlerini bilir Depolama yöntemlerini bilir Depo içerisindeki ürünün sağlıklı bir şekilde saklanması için alınması gereken önlemleri bilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Ürün depolamanın amacı ve önemi, depolamayı etkileyen ürün özellikleri (genetik etkiler, yapısı, kompozisyonu, olgunluğu, büyüklüğü, dormansi, nem içeriği) depo koşullarının (sıcaklık, nem, solunum) ürüne etkileri, ürünün bozulma nedenleri, depoların temel özellikleri, depo tipleri, depoda sıcaklığın ve nemin kontrolü, paketleme. Ürün depolama ve taşıma için pratik bilgiler |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bitki içerisinde hormonların sentezlenmesi ve metabolizmaları, hormon tipleri (gibberilin, auksin, sitokinin ve ethylen gibi) ve bitki gelişmesindeki rolleri, ekonomik öneme sahip tarla ürünlerinde bitki büyüme düzenleyicilerinin uygulanması açıklanmaktadır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Depolamanın amacı ve önemi |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatma ve tartışma |
|
2 |
Depo içerisinde konan ürünün özellikleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatma ve tartışma |
|
3 |
Depo içerisinde konan ürünün özellikleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatma ve tartışma |
|
4 |
Depo içerisinde konan ürünün özellikleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatma ve tartışma |
|
5 |
Depolama koşullarının ürün üzerindeki etkileri (kalitesine) |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatma ve tartışma |
|
6 |
Depolama koşullarının ürün üzerindeki etkileri (kalitesine) |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatma ve tartışma |
|
7 |
Depolama koşullarının ürün üzerindeki etkileri (kantitesine) |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatma ve tartışma |
|
8 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
9 |
Depo içerisine konan ürünün bozulma nedenleri ve Bu konu hakkında ödev verilecek |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatma ve tartışma |
|
10 |
Depoların temel özellikleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatma ve tartışma |
|
11 |
Depo tipleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatma ve tartışma |
|
12 |
Depo koşullarının kontrolü (nem ve sıcaklık) |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatma ve tartışma |
|
13 |
Paketleme |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatma ve tartışma |
|
14 |
Depolama yöntemleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatma ve tartışma |
|
15 |
Ara sınav |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Düz anlatma ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
JUSTICE, O.L., BASS, L.N., 1978. Principles and Practices of Seed Storage Agriculture Handbook No:506, USD of Agriculture
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
3 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
4 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
2 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
3 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
3 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
3 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
0 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
3 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
3 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
4 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
10 |
20 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|