Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Yemeklik Tane Baklagiller Özel Islahı |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-570 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. A.EMİN ANLARSAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yemeklik baklagillerde döllenme biyolojisi hakkında bilgi sahibi olur Yemeklik baklagillerin ıslah amaçları hakkında bilgi sahibi olur Yemeklk tane baklagillerin ıslah yöntemleri konusunda bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı yemeklik tane baklagillerde döllenme biyolojisi, ıslah amaçları ve ıslah yöntemleri ile ilgili bilgiler vermektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Yemeklik tane baklagillerin ıslahı, seleksiyon kriterleri ve kayıt tutma teknikleri |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yemeklik tane baklagiller ıslahının önemi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Yemeklik tane baklagillerde kalıtımın prensipleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Yemeklik tane baklagillerin seleksiyon kriterleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Yemeklik tane baklagillerinde kayıt tutma teknikleri |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Yemeklik tane baklagillerde kalite ıslahı |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Yemeklik tane baklagillerde hastalıklara dayanıklılık ıslahı |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Nohut bitkisinin ıslah amaçları ve döllenme biyolojisi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Mercimek bitkisinin ıslah amaçları ve döllenme biyolojisi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
9 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
10 |
Fasulye bitkisnin ıslah amaçları ve döllenme biyolojisi ve bu konu hakkında ödev verilecek |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Baklanın ıslah amaçları ve döllenme biyolojisi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Bezelyenin ıslah amaçları ve döllenme biyolojisi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Börülcenin ıslah amaçları ve döllenme biyolojisi |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Yemeklik tane baklagiller ıslahında uygulanan yöntemler |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Yemeklik tane baklagillerde melezleme tekniği |
Kaynak araştırması |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
4 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
2 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
3 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
3 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
4 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
3 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
4 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
0 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
3 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
2 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
3 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|