|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Tropikal Baklagiller |
|
Dersin Kodu |
: |
TB-528 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. A.EMİN ANLARSAL Prof.Dr. HASAN GÜLCAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tropikal baklagillerin önemi hakkında bilgi sahibi olur Tropikal baklagillerin yetiştirilme amaçları hakkında bilgi sahibi olur Tropkal baklagillerin bitkisel ve tarımsal özellikleri hakkında bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı tropikal baklagillerin tanıtımı, önemi ve tarımı ile ilgili bilgiler vermektir |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tropikal yemeklik ve yemlik baklagillerin sınıflandırılması, bitkisel özellikleri, adaptasyonu ve yetiştiriciliği |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tropikal baklagillerin tanıtımı ve önemi |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
2 |
Tropikal baklagillerin yetiştirilme amaçları |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
3 |
Tropikal baklagillerin sınıflandırılması |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
4 |
Yumrulu tropikal baklagillerin bitkisel ve tarımsal özellikleri |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
5 |
Tropikal yemeklik tane baklagillerin bitkisel ve tarımsal özellikleri |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
6 |
Dolicos(lablab) fasulyesi ve runner(ateş) fasulyesi |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
7 |
Tepary fasulyesi ve azuki fasulyesi |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
8 |
Lima fasulyesi ve mung fasulyesi |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
9 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
10 |
Tropikal baklagil yem bitkileri ve bu konu hakkında ödev verilecek |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
11 |
Yemlik çalı ve ağaçların bitkisel ve tarımsal özellikleri |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
12 |
Desmodium ve leuciana türleri |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
13 |
Hedysarum(isponyol korungası)ve pueraria (kuzdu) türleri |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
14 |
Sesbania ve stizolobium türleri |
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
15 |
Tropikal baklagillerin kalite kriterleri
|
Ön okuma |
Düz anlatım ve tartışma |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ANONYMUS,1979. Tropical Legumes.National Academy of Science.Washington
ELÇİ, Ş.,1988. Ziraatte Baklagiller.Tarım İşletmeleri Genel Müdürlüğü
GÜLCAN, H., ANLARSAL, A.E. 2001,Yembitkileri II Çü.Ziraat Fakültesi Ders Kitapları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
3 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
4 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
3 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
2 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
3 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
2 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
3 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
0 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
3 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
3 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
2 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
0 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
8 |
8 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 140 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|