|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Yem bitkilerinde kalitenin önemi |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
2 |
Yem bitkilerinin ot ve tanelerinin kimyasal kompozisyonu |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
3 |
Yem bitkilerinin besleme değeri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
4 |
Kaliteyi etkileyen ikim ve toprak özellikleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
5 |
Kaliteyi olumsuz etkileyen toksik maddeler |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
6 |
Kaliteyi olumsuz etkileyen alkoloidler |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
7 |
Kaliteyi olumsuz etkilyen glikozitler |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
8 |
Yem bitkilerinde lezzetlilik |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
9 |
Ara sınav |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
10 |
Kaliteyi etkileyen hasat öncesi faktörler ve bu konu hakkında ödev verilecek |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
11 |
Kaliteyi etkileyen bitki türü ve yetiştirme teknikleri |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
12 |
Kaliteyi etkileyen hasat sonrası faktörler |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
13 |
Ot kurutma tekniği |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
14 |
Ot standirdizasyonu |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
15 |
Silaj yapım tekniği |
Ders notları ve kaynak kitaplar |
Power point sunu ile ders anlatımı, örnek çalışma ve pratik laboratuvar çalışması |
|
16/17 |
Yıl sonu sınavı |
Sınava hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Tarla Bitkileri alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme. |
4 |
|
2 |
Tarla Bitkilerinin ilişkili olduğu uzmanlaştığı alanlarda disiplinler arası etkileşimi kavrayabilme. |
4 |
|
3 |
Tarla Bitkileri alanında son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşılabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleme mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşma bu bilgileri yönlendirilebilir, edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde sağlayacak uygulamaları takip etme. |
4 |
|
4 |
Tarla Bitkileri alanında uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgiyi kullanarak disiplinler arası bilgileri sentezleyerek yorumlayabilme ve yeni bilgi üretebilme. |
3 |
|
5 |
Tarla Bitkileri ile ilgili sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden-sonuç ilişkisi kurarak çözümleyebilme. |
3 |
|
6 |
Kendi alanında edindiği bilgileri farklı bilim dallarından gelen bilgilerle bütünleştirerek yorumlayabilme ve yeni bilgiler oluşturabilme, uzmanlık gerektiren sorunları bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilmek. |
4 |
|
7 |
Kendi alanındaki bir sorunu, bağımsız olarak ortaya koymak, çözüm yöntemi geliştirmek, çözmek, sonuçları değerlendirmek ve gerektiğinde uygulayabilmek. |
3 |
|
8 |
Tarla Bitkileri alanındaki sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda önderlik yapabilme. |
3 |
|
9 |
Kendi alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla analiz edip öğrenmesine yön verebilme ve ileri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek. |
3 |
|
10 |
Tarla Bitkileri alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli biçimde aktarabilme. |
4 |
|
11 |
Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceleyebilme, geliştirebilme ve gerektiğinde değiştirmek üzere harekete geçebilme. |
0 |
|
12 |
Kendi alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları, kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilme. |
0 |
|
13 |
Kendi alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek bu değerleri öğretebilmek ve denetleyebilmek. |
3 |
|
14 |
Bir yabancı dili, yabancı dilde yazılmış bir makaleyi anlayacak ve çevirebilecek düzeyde bilmek. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|