|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Aile ve Evlilik Terapisinde Uygulamalar |
|
Dersin Kodu |
: |
PDR 772 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Aile ve evlilik danışması ve yardım becerilerini betimleme, aile ve evlilik danışması ve temel terapötik becerileri tanımlama, aile ve evlilik danışma süreci ve olası problemleri rapor etme, aile ve evlilik danışması ve müdahale stratejilerini tanımlama, aile ve evlilik danışmanının danışma sürecini başlatma, geliştirme ve bitirme aşamalarındaki izlediği yol haritasını özetleme. Aile ve evlilik ile ilgili psikolojik danışma sürecine ilişkin temel kuralları ve danışma yönetimi becerilerini ifade etme, bir psikolojik danışma grubunu oluşturma , planlama ve yönetme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı aile ve evlilik terapisindeki uygulamaları ve yöntemleri tanıtmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; Aile ve evlilik danışması ve yardım becerileri, aile ve evlilik danışması ve temel terapötik becerileri , aile ve evlilik danışma süreci ve olası problemleri , aile ve evlilik danışması ve müdahale stratejileri, aile ve evlilik danışmanının danışma sürecini başlatma, geliştirme ve bitirme, özetleme. Aile ve evlilik ile ilgili psikolojik danışma sürecine ilişkin temel kuralları ve danışma yönetimi becerileri, bir psikolojik danışma grubunu oluşturma , planlama ve yönetme gibi. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Aile ve evlilik Danışmasına Giriş |
Araştırma, okuma, kaynak tarama.
|
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
2 |
Sistemik ve Aile terapisi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
3 |
Sistem ve aile terapisinin özü |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
4 |
Çift terapisi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
5 |
Aile heykeli yapmak |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
6 |
Aile ağacı zaman çizelgesi |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
7 |
Vize |
|
|
|
8 |
Yeniden çerçeveleme ve genogramlar |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
9 |
Boşanma sonrası süreç ve ilişki kopukluğu ile çalışma |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
10 |
Çift terapisinde kültürel manzar |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
11 |
Ekip çalışması |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
12 |
Dairesel sorgulama |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
13 |
Dönüşümsel değişim |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
14 |
İşbirlikçi sorgulama |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
15 |
Problemi dışsallaştırma |
Araştırma, okuma, kaynak tarama. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
16/17 |
Final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Worden ,M. (2013) Aile terapisi temelleri (çeviri: Prof. Dr. Turan Akbaş), Yalom, I. (2006) Evlilik terapisi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
5 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
5 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
4 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
5 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
4 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
4 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
4 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
5 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
5 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
5 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
5 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
4 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
5 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
4 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
4 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
5 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
5 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
4 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
10 |
50 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
5 |
5 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 144 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.76 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|