Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Aile ve Evlilik Terapisinde Çağdaş Yaklaşımlar II

Dersin Kodu : PDR 770

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : İlk görüşmeyi öğrenme, birincil teknikleri öğrenme, ikincil teknikleri öğrenme, çocuklarla ilgili teknikleri öğrenme, değerlendirme yapabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin genel amacı; çağdaş aile ve evlilik yaklaşımları ile ilgili teknik ve yöntemleri teorik olarak öğrenmek.

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır ; İlk görüşme, birincil teknikler, ikincil teknikler, çocuklarla ilgili teknikler, değerlendirme yapabilme gibi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ders Tanıtımı Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
2 Sistemik aile terapisi Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
3 Sistemik Kuram ve Formülasyon Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
4 Sistemik teori ve pratikte duyguların rolü Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
5 Bağlanma stilleri ve çift dinamikleri Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
6 Psikoanalitik düşünce ile bütünleşme Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
7 Vize
8 Çözüm Odaklı Terapi ve teknikleri Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
9 Anlatıma Dayalı Terapi ve Teknikleri Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
10 Aile Terapisinde Özel Popülasyonlar Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
11 Stratejik Aile Terapisi Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
12 Bilişsel-Davranışçı Aile Terapisi ve Teknikleri Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
13 Yapısal Aile terapisi Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
14 Kültürel olarak farklı ailelerle çalışma Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
15 Aile terapisinde araştırmalar ve değerlendirme Araştırma, okuma, kaynak tarama soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
16/17 Final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Worden, M. (2013). Aile Terapisi Temelleri,
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30
    Ödev/Proje/Diğer 3 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 4
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 5
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 5
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 5
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 4
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 5
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 5
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 4
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 5
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 5
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 5
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 4
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 5
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 5
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 4
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 4
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 5
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 15 45
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6