Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Farklı Çiftlerde Eş Terapisi II

Dersin Kodu : PDR 768

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK

Dersin Öğrenme Kazanımları : Farklı kimlikler ve danışmanlık becerilerini uygulayabilme, Farklı kimlikler ve danışma sürecinde kullanılan teknik ve yöntemleri öğrenme, farklı kimlikler ve danışma sürecinde terapotik becerileri gösterebilme, farklı kimlikler ve danışma sürecindeki terapotik koşulları oluşturabilme, farklı kimlikler ve vaka analizi yapabilme.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Dersin genel amacı farklı kimliklerle yapılan psikolojik danışmanlık becerilerini uygulama ve öğrenme

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; farklı kimliklerle yapılan danışmanlık becerileri, teknik ve yöntemleri, bazı uygulamaları, vaka örnekleri gibi .

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Vaka analizi yapma Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
2 Vaka analizi yapma Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
3 Vaka analizi yapma Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
4 Vaka analizi yapma Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
5 Vaka analizi yapma Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
6 Vaka analizi yapma Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
7 Vize
8 Vaka analizi yapma Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
9 Vaka analizi yapma Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
10 Vaka analizi yapma Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
11 Vaka analizi yapma Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
12 Vaka analizi yapma Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
13 Vaka analizi yapma Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
14 Vaka analizi yapma Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
15 Vaka analizi yapma Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım.
16/17 final


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Worden ,M. (2013) Aile terapisi temelleri (çeviri: Prof. Dr. Turan Akbaş), Yalom, I. (2006) Evlilik terapisi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 30
    Ödev/Proje/Diğer 5 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 5
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 5
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 5
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 5
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 4
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 4
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 5
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 4
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 4
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 5
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 5
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 5
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 5
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 5
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 5
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 5
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 5
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 7 35
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6