|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Farklı Çiftlerde Eş Terapisi II |
|
Dersin Kodu |
: |
PDR 768 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Farklı kimlikler ve danışmanlık becerilerini uygulayabilme, Farklı kimlikler ve danışma sürecinde kullanılan teknik ve yöntemleri öğrenme, farklı kimlikler ve danışma sürecinde terapotik becerileri gösterebilme, farklı kimlikler ve danışma sürecindeki terapotik koşulları oluşturabilme, farklı kimlikler ve vaka analizi yapabilme.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Dersin genel amacı farklı kimliklerle yapılan psikolojik danışmanlık becerilerini uygulama ve öğrenme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği şu konulardan oluşmaktadır; farklı kimliklerle yapılan danışmanlık becerileri, teknik ve yöntemleri, bazı uygulamaları, vaka örnekleri gibi . |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Vaka analizi yapma |
Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
2 |
Vaka analizi yapma |
Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
3 |
Vaka analizi yapma |
Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
4 |
Vaka analizi yapma |
Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
5 |
Vaka analizi yapma |
Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
6 |
Vaka analizi yapma |
Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
7 |
Vize |
|
|
|
8 |
Vaka analizi yapma |
Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
9 |
Vaka analizi yapma |
Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
10 |
Vaka analizi yapma |
Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
11 |
Vaka analizi yapma |
Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
12 |
Vaka analizi yapma |
Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
13 |
Vaka analizi yapma |
Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
14 |
Vaka analizi yapma |
Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
15 |
Vaka analizi yapma |
Yapılan danışmayı raporlaştırarak hipotez oluşturmak. |
soru-cevap, interaktif katılım, düz anlatım. |
|
16/17 |
final |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Worden ,M. (2013) Aile terapisi temelleri (çeviri: Prof. Dr. Turan Akbaş), Yalom, I. (2006) Evlilik terapisi
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
5 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
5 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
5 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
5 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
5 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
4 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
4 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
5 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
4 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
4 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
5 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
5 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
5 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
5 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
5 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
5 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
5 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
7 |
35 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|