|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uygulamalı Eğitim İstatistiği II |
|
Dersin Kodu |
: |
PDR 704 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
1. Çok değişkenli analizler için verileri düzenlemeyi öğrenirler.
2. Çok değişkenli analizlerin sayıltılarını bilirler 3. Karşılaştıkları araştırma sorularına bağlı olarak uygun analizleri seçebilirler 4. Çok değişkenli analizlerle ilgili olarak SPSS paket programını kullanabilirler.
5. Bulguları uygun bir şekilde tablolaştırabilir ve yorumlayabilirler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu derste öğrencilerin karşılaştıkları araştırma sorularına bağlı olarak uygun analizleri seçebilmeleri, çokdeğişkenli analizlerle ilgili olarak SPSS paket programını kullanabilmeleri ve uygun bir şekilde rapor yazabilmeleri amaçlanmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Çokdeğişkenli istatistiksel tekniklerin varsayımları, MANOVA, Basit ve çoklu doğrusal regresyon, Lojistik regresyon, Karışık ölçümlerde iki yönlü ANOVA, parametrik olmayan teknikler ve faktör analizi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Giriş: Dersin içeriği, önemi, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi |
Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
2 |
MANOVA |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
3 |
MANOVA |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
4 |
MANOVA |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
5 |
Doğrusal regresyon |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
6 |
Doğrusal regresyon |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
7 |
Doğrusal regresyon |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
8 |
Lojistik regresyon |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
9 |
karışık ölçümler için iki yönlü ANOVA |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
10 |
Faktör analizi |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
11 |
Faktör analizi |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
12 |
Faktör analizi |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
13 |
Parametrik olmayan analizler |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
14 |
parametrik olmayan analizler |
Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
15 |
Dersle ilgili genel değerlendirme |
Dönem boyunca ele alınan konuların gözden geçirilmesi |
Düz anlatım, tartışma |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık yapmak |
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Büyüköztürk, Ş., Köklü, N. ve Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2010) Sosyal Bİlimler için İstatistik. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
Esin, Ekni & Gamgam. (2009) İstatistik. Özdamar, K. (2009). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi. Kaan Kitabevi, Eskişehir.
Esin, A., Ekni, M., Gamgam, H. (2006). İstatistik. Gazi Kitabevi, Ankara.
Baştürk, R. (2011). Nonparametrik İstatistiksel Yöntemler. Anı Yayıncılık, 2. baskı, Ankara.
Tabachnick, B., & Fidell, L. (2007) Using multivariate statistics, Boston: Allyn & Bacon.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
30 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
10 |
70 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
3 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
2 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
5 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
3 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
3 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
1 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
0 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
3 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
5 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
2 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
0 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
3 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
0 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
4 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
2 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
1 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
10 |
4 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
5 |
5 |
|
Toplam İş Yükü: | 143 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.72 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|