Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Uygulamalı Eğitim İstatistiği II

Dersin Kodu : PDR 704

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER

Dersin Öğrenme Kazanımları : 1. Çok değişkenli analizler için verileri düzenlemeyi öğrenirler.
2. Çok değişkenli analizlerin sayıltılarını bilirler
3. Karşılaştıkları araştırma sorularına bağlı olarak uygun analizleri seçebilirler
4. Çok değişkenli analizlerle ilgili olarak SPSS paket programını kullanabilirler.
5. Bulguları uygun bir şekilde tablolaştırabilir ve yorumlayabilirler.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu derste öğrencilerin karşılaştıkları araştırma sorularına bağlı olarak uygun analizleri seçebilmeleri, çokdeğişkenli analizlerle ilgili olarak SPSS paket programını kullanabilmeleri ve uygun bir şekilde rapor yazabilmeleri amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği : Çokdeğişkenli istatistiksel tekniklerin varsayımları, MANOVA, Basit ve çoklu doğrusal regresyon, Lojistik regresyon, Karışık ölçümlerde iki yönlü ANOVA, parametrik olmayan teknikler ve faktör analizi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Giriş: Dersin içeriği, önemi, kullanılacak yöntem ve teknikler ve değerlendirme hakkında bilgi Ders içeriğinin ve kaynaklarının gözden geçirilmesi Düz anlatım, tartışma
2 MANOVA Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
3 MANOVA Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
4 MANOVA Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
5 Doğrusal regresyon Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
6 Doğrusal regresyon Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
7 Doğrusal regresyon Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
8 Lojistik regresyon Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
9 karışık ölçümler için iki yönlü ANOVA Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
10 Faktör analizi Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
11 Faktör analizi Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
12 Faktör analizi Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
13 Parametrik olmayan analizler Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
14 parametrik olmayan analizler Konuyla ilgili kaynakların gözden geçirilmesi ve konuya hazırlık yapılması Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
15 Dersle ilgili genel değerlendirme Dönem boyunca ele alınan konuların gözden geçirilmesi Düz anlatım, tartışma
16/17 Final Sınava hazırlık yapmak


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Büyüköztürk, Ş., Köklü, N. ve Çokluk-Bökeoğlu, Ö. (2010) Sosyal Bİlimler için İstatistik. Pegem A Yayıncılık. Ankara.
 Esin, Ekni & Gamgam. (2009) İstatistik. Özdamar, K. (2009). Paket Programlar ile İstatistiksel Veri Analizi. Kaan Kitabevi, Eskişehir.
 Esin, A., Ekni, M., Gamgam, H. (2006). İstatistik. Gazi Kitabevi, Ankara.
 Baştürk, R. (2011). Nonparametrik İstatistiksel Yöntemler. Anı Yayıncılık, 2. baskı, Ankara.
 Tabachnick, B., & Fidell, L. (2007) Using multivariate statistics, Boston: Allyn & Bacon.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 30
    Ödev/Proje/Diğer 10 70
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 2
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 5
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 3
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 3
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 1
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 0
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 3
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 5
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 2
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 0
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 3
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 3
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 5
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 0
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 2
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 1
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 10 4 40
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü: 143
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.72
Dersin AKTS Kredisi: 6