|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Psikolojik danışmada nedir? |
Teheories of psychotherapy and counseling. Sharf, R. |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
2 |
Danışan danışman ilişkisi |
Teheories of psychotherapy and counseling. Sharf, R. |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
3 |
Etkili Psikolojik danışmanın özellikleri |
Teheories of psychotherapy and counseling. Sharf, R. |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
4 |
amaç oluşturma |
Teheories of psychotherapy and counseling. Sharf, R. |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
5 |
Temel dinleme becerileri |
Teheories of psychotherapy and counseling. Sharf, R. |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
6 |
Bilişsel ve bilişsel davranışçı kuramlar |
Cognitive therapy with children and adolescents. Reinecke, M; Dattilio, F; Freeman, A. |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
7 |
Bilişsel kuramda kişilik gelişimi |
adolescents. Reinecke, M; Dattilio, F; Freeman, A. |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
8 |
bilişsel danışmada sensların yapısı |
adolescents. Reinecke, M; Dattilio, F; Freeman, A. |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
9 |
Otomatik düşünceler ve şemalar |
adolescents. Reinecke, M; Dattilio, F; Freeman, A. |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
10 |
Başlangıç seansların yapısı |
Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, Belsher, G; Rush, A; Frank, E |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
11 |
gelişim seansının yapısı |
Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, Belsher, G; Rush, A; Frank, E |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
12 |
otomatik düşünce ve semaların yakalanması |
Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, Belsher, G; Rush, A; Frank, E |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
13 |
ABC formülünün kullanılması |
Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, Belsher, G; Rush, A; Frank, E |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
14 |
Sonuç seanlarının yapısı |
Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, Belsher, G; Rush, A; Frank, E |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
15 |
Bilişsel yeniden yapılandırma |
Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, Belsher, G; Rush, A; Frank, E |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
16/17 |
Bitime seansı |
Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, Belsher, G; Rush, A; Frank, E |
Düz anlatım ve beyin fırtınası |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
3 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
2 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
3 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
3 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
3 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
3 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
2 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
2 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
3 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
4 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
3 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
2 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
2 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
3 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
2 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
3 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|