Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Bilişsel-Davranışçı Danışma

Dersin Kodu : PDR 741

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET BİLGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Etkili psikolojik danışman becerileri, Bilişsel davranışçı danışma süreci nasıl yapılandırılır

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : EGT 700 Uzmanlık Alan Dersi
EGT1 700 Uzmanlık Alan Dersi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Etkili Psikolojik danışman becerilerini ve Bilişsel-davranışçı danışma sürecini öğrenme

Dersin İçeriği : Etkili Psikolojik danışman becerileri, Bilişsel yaklaşım ve Bilişsel davranışçı danışma süreci ve kullanılan teknikler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Psikolojik danışmada nedir? Teheories of psychotherapy and counseling. Sharf, R. Düz anlatım ve beyin fırtınası
2 Danışan danışman ilişkisi Teheories of psychotherapy and counseling. Sharf, R. Düz anlatım ve beyin fırtınası
3 Etkili Psikolojik danışmanın özellikleri Teheories of psychotherapy and counseling. Sharf, R. Düz anlatım ve beyin fırtınası
4 amaç oluşturma Teheories of psychotherapy and counseling. Sharf, R. Düz anlatım ve beyin fırtınası
5 Temel dinleme becerileri Teheories of psychotherapy and counseling. Sharf, R. Düz anlatım ve beyin fırtınası
6 Bilişsel ve bilişsel davranışçı kuramlar Cognitive therapy with children and adolescents. Reinecke, M; Dattilio, F; Freeman, A. Düz anlatım ve beyin fırtınası
7 Bilişsel kuramda kişilik gelişimi adolescents. Reinecke, M; Dattilio, F; Freeman, A. Düz anlatım ve beyin fırtınası
8 bilişsel danışmada sensların yapısı adolescents. Reinecke, M; Dattilio, F; Freeman, A. Düz anlatım ve beyin fırtınası
9 Otomatik düşünceler ve şemalar adolescents. Reinecke, M; Dattilio, F; Freeman, A. Düz anlatım ve beyin fırtınası
10 Başlangıç seansların yapısı Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, Belsher, G; Rush, A; Frank, E Düz anlatım ve beyin fırtınası
11 gelişim seansının yapısı Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, Belsher, G; Rush, A; Frank, E Düz anlatım ve beyin fırtınası
12 otomatik düşünce ve semaların yakalanması Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, Belsher, G; Rush, A; Frank, E Düz anlatım ve beyin fırtınası
13 ABC formülünün kullanılması Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, Belsher, G; Rush, A; Frank, E Düz anlatım ve beyin fırtınası
14 Sonuç seanlarının yapısı Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, Belsher, G; Rush, A; Frank, E Düz anlatım ve beyin fırtınası
15 Bilişsel yeniden yapılandırma Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, Belsher, G; Rush, A; Frank, E Düz anlatım ve beyin fırtınası
16/17 Bitime seansı Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, Belsher, G; Rush, A; Frank, E Düz anlatım ve beyin fırtınası


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Cognitive therapy for depressed adolescents. Wilkes, T.C.r; Belsher, G; Rush, A; Frank, E 2.Cognitive therapy for trauma. Follette, V; Ruzek, J; Abueg, F 3. Cognitive therapy with children and adolescents. Reinecke, M:. Dattilio, F; Freeman, A
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 5 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 2
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 3
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 3
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 3
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 3
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 2
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 2
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 3
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 4
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 3
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 3
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 3
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 4
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 2
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 2
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 2
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 3
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 30 3 90
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 3 15
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6