Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çocuk ve Ergenlerde Davranış Değiştirme

Dersin Kodu : PDR 739

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET BİLGİN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çocuklarda ve ergenlerde görülen psikolojik bozukluklarda uygun teknikleri uygulayabilme

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : EGT 700 Uzmanlık Alan Dersi
EGT1 700 Uzmanlık Alan Dersi

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çocuklarda ve ergenlerde görülen psikolojik bozuklukların sağaltımında kullanılan psikolojik sağaltım yöntemlerinin öğrenilmesi

Dersin İçeriği : Bilişsel, davranışçı ve psikanalitik teknikler

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çocuk ve ergenlerde görülen psikolojik bozukluklar Thompson, 1996, düz anlatım, tartışma
2 çocuk ve ergenlerde görülen problemlerin nedenleri Thompson, 1996, düz anlatım, tartışma
3 Psikolojik danışma seanslarının yapısı Thompson, 1996, düz anlatım, tartışma
4 Danışma mekanının hazırlanması Thompson, 1996, düz anlatım, tartışma
5 Gerçeklik terapisi Thompson, 1996, düz anlatım, tartışma
6 Adlerian Terapi Thompson, 1996, düz anlatım, tartışma
7 Client-center Thompson, 1996, düz anlatım, tartışma
8 Gestalt terapi Thompson, 1996, düz anlatım, tartışma
9 Davranışçı terapi Thompson, 1996, düz anlatım, tartışma
10 Bilişsel terapi Thompson, 1996, düz anlatım, tartışma
11 Anxiety and korku ve depresyon nedir Reisen, Keraaney, 1995 düz anlatım, tartışma
12 Öfke, depresyon ve Kaygıda kullanılan davranışçı teknikler Wilde, 1995 düz anlatım, tartışma
13 Öfke, depresyon ve Kaygıda kullanılan affective teknikler Wilde, 1995 düz anlatım, tartışma
14 Öfke, depresyon ve Kaygıda kullanılan davranışçı teknikler Wilde, 1995 düz anlatım, tartışma
15 Öfke, depresyon ve Kaygıda kullanılan bilişsel teknikler Wilde, 1995 düz anlatım, tartışma
16/17 Genel değerlendirme Wilde, 1995 düz anlatım, tartışma


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  1. Treating fear and anxiety in children and adolesencts: A cognitive-behavioral approach. Andrew R.Eisen, Christopher A. Kearney 2. Treating anger, anxiety and depression in children and adolescents. Jerry Wilde. 3. Counseling Children. Charles. L. Thompson, Linda B. Rudolph
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 75
    Ödev/Proje/Diğer 15 25
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 2
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 4
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 2
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 2
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 3
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 2
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 1
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 3
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 1
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 4
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 3
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 1
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 2
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 1
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 3
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 4
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 3
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 15 3 45
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 139
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.56
Dersin AKTS Kredisi: 6