Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çevre Biyolojisi

Dersin Kodu : BİO522

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 4

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MÜLKİYE KASAP

Dersin Öğrenme Kazanımları : Çevreye genel bakışı kendi ifadeleri ile açıklama
Ekoloji ve ekolojik kavramları listelemek
Ekosistemlerde enerji akışını anlatmak
Ekosistemler ve çevre değişikliğini tanımlamak
Doğada maddelerin çevrimini hatırlamak
Çevre kirlenmesini tanımlamak
Su ve hava kirliliğini anlatmak
Dünyanın büyük ekosistemlerini listelemek
Yiyecek rezervuarları ve açlığı tanımlamak
Populasyonlarda büyüme ve düzenlenmeyi açıklamak
İnsan populasyonlarının büyüme ve kontrolünü ve Populasyonlar arası iletişimi açıklamak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : BİO501 Temel Tıbbi Biyoloji

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çevreye genel bakış, Ekoloji ve ekolojik kavramlar, Ekosistemlerde enerji akışı, Ekosistemler ve çevre değişikliği, Doğada maddelerin çevrimi, Çevre kirlenmesi, Su ve hava kirliliği, Dünyanın büyük ekosistemleri, yiyecek rezervuarları ve açlık, Populasyonlarda büyüme ve düzenlenme, İnsan populasyonlarının büyüme ve kontrolü, Populasyonlar arası iletişimi anlama ve kendi ifadeleri ile açıklama.

Dersin İçeriği : Ekoloji ve ekolojik kavramlar, Ekosistemlerde enerji akışı, Ekosistemler ve çevre değişikliği, Doğadaki maddelerin çevrimi, Çevre kirlenmesi, Su ve hava kirliliği, Dünyanın büyük ekosistemleri, Yiyecek rezervuarları ve açlığı, Populasyonlarda büyüme ve düzenlenme, İnsan populasyonlarının büyüme ve kontrolü ve Populasyonlar arası iletişim.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çevreye genel bakışı kendi ifadeleri ile açıklama Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
2 Ekoloji ve ekolojik kavramları listelemek Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
3 Ekosistemlerde enerji akışını anlatmak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
4 Ekosistemler ve çevre değişikliğini tanımlamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
5 Doğada maddelerin çevrimini hatırlamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
6 Çevre kirlenmesini tanımlamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
7 Su ve hava kirliliğini anlatmak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
8 Ara sınav Çoktan seçmeli soru hazırlama Yazılı sınav
9 Dünyanın büyük ekosistemlerini listelemek Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
10 Dünyanın büyük ekosistemlerini listelemek Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
11 Yiyecek rezervuarları ve açlığı tanımlamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
12 Populasyonlarda büyüme ve düzenlenmeyi açıklamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
13 İnsan populasyonlarının büyüme ve kontrolünü ve Populasyonlar arası iletişimi açıklamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
14 İnsan populasyonlarının büyüme ve kontrolünü ve Populasyonlar arası iletişimi açıklamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
15 Konuların tekrarı ve tartışma Ödevlerin ve örnek soruların tartışılması Beyin fırtınası
16/17 Final Çoktan seçmeli soru hazırlama Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Öğretim üyesinin ders notları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 14 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
2 Doku ve organ sistemlerinin fonksiyonlarını bilmeli. 4
3 Genetik materyalin yapısını bilmeli. 2
4 Genetik hastalıkları ve hastalıklara neden olan genleri bilmeli. 3
5 Moleküler ve sitogenetik tetkik ve analizleri yapabilmeli. 0
6 Otozomal ve seks kromozomlarının sayısal ve yapısal anomalilerinin ne anlama geldiğini bilmeli ve açıklayabilmeli. 0
7 Her türlü dokudan DNA izolasyonunu yapabilmeli. 0
8 PCR yapabilmeli. 0
9 Agaroz ve poliakrilamid jel elektroforezini yapabilmeli ve yorumlayabilmeli. 0
10 Dokudan elde ettiği DNA´yı spektrofotometrede ölçebilmeli. 0
11 QF-PCR tekniğini uygulama ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 0
12 Kan, amniyon, koryon villüs biyopsi örneklerinden hücre kültürü yapabilmeli, kromozom preparatını elde edebilmeli. 0
13 Elde edilen kromozom preparatlarından karyotip analizini yapabilmeli, insan kromozomlarının tamamını tanıyabilmeli ve yorumlayabilmelidir. 0
14 Bilimsel bir makaleyi yorumlayabilme ve makale nasıl yazılır öğrenmeli. 2
15 Genlerin yapısını bilmeli. 0
16 Kromozom ve gen mutasyonlarını bilmeli. 3
17 Kalıtım biçimlerini (otozomal dominant, otozomal resesif, cinsiyete bağlı dominant ve resesif kalıtım modelleri) bilmeli. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 2 28
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 100
Toplam İş Yükü / 25 (s): 4
Dersin AKTS Kredisi: 4