|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çevre Biyolojisi |
|
Dersin Kodu |
: |
BİO522 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
4 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MÜLKİYE KASAP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Çevreye genel bakışı kendi ifadeleri ile açıklama Ekoloji ve ekolojik kavramları listelemek Ekosistemlerde enerji akışını anlatmak Ekosistemler ve çevre değişikliğini tanımlamak Doğada maddelerin çevrimini hatırlamak Çevre kirlenmesini tanımlamak Su ve hava kirliliğini anlatmak Dünyanın büyük ekosistemlerini listelemek Yiyecek rezervuarları ve açlığı tanımlamak Populasyonlarda büyüme ve düzenlenmeyi açıklamak İnsan populasyonlarının büyüme ve kontrolünü ve Populasyonlar arası iletişimi açıklamak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
BİO501 Temel Tıbbi Biyoloji
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Çevreye genel bakış, Ekoloji ve ekolojik kavramlar, Ekosistemlerde enerji akışı, Ekosistemler ve çevre değişikliği, Doğada maddelerin çevrimi, Çevre kirlenmesi, Su ve hava kirliliği, Dünyanın büyük ekosistemleri, yiyecek rezervuarları ve açlık, Populasyonlarda büyüme ve düzenlenme, İnsan populasyonlarının büyüme ve kontrolü, Populasyonlar arası iletişimi anlama ve kendi ifadeleri ile açıklama. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Ekoloji ve ekolojik kavramlar, Ekosistemlerde enerji akışı, Ekosistemler ve çevre değişikliği, Doğadaki maddelerin çevrimi, Çevre kirlenmesi, Su ve hava kirliliği, Dünyanın büyük ekosistemleri, Yiyecek rezervuarları ve açlığı, Populasyonlarda büyüme ve düzenlenme, İnsan populasyonlarının büyüme ve kontrolü ve Populasyonlar arası iletişim. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Çevreye genel bakışı kendi ifadeleri ile açıklama |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
|
|
2 |
Ekoloji ve ekolojik kavramları listelemek |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
|
|
3 |
Ekosistemlerde enerji akışını anlatmak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
|
|
4 |
Ekosistemler ve çevre değişikliğini tanımlamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
|
|
5 |
Doğada maddelerin çevrimini hatırlamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
|
|
6 |
Çevre kirlenmesini tanımlamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
|
|
7 |
Su ve hava kirliliğini anlatmak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
|
|
8 |
Ara sınav |
Çoktan seçmeli soru hazırlama |
Yazılı sınav |
|
9 |
Dünyanın büyük ekosistemlerini listelemek |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
|
|
10 |
Dünyanın büyük ekosistemlerini listelemek |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
|
|
11 |
Yiyecek rezervuarları ve açlığı tanımlamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
|
|
12 |
Populasyonlarda büyüme ve düzenlenmeyi açıklamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
|
|
13 |
İnsan populasyonlarının büyüme ve kontrolünü ve Populasyonlar arası iletişimi açıklamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
|
|
14 |
İnsan populasyonlarının büyüme ve kontrolünü ve Populasyonlar arası iletişimi açıklamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, gösterim, grup tartışması, beyin fırtınası, seminer
|
|
15 |
Konuların tekrarı ve tartışma |
Ödevlerin ve örnek soruların tartışılması |
Beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final |
Çoktan seçmeli soru hazırlama |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Öğretim üyesinin ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
14 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
5 |
|
2 |
Doku ve organ sistemlerinin fonksiyonlarını bilmeli. |
4 |
|
3 |
Genetik materyalin yapısını bilmeli. |
2 |
|
4 |
Genetik hastalıkları ve hastalıklara neden olan genleri bilmeli. |
3 |
|
5 |
Moleküler ve sitogenetik tetkik ve analizleri yapabilmeli. |
0 |
|
6 |
Otozomal ve seks kromozomlarının sayısal ve yapısal anomalilerinin ne anlama geldiğini bilmeli ve açıklayabilmeli. |
0 |
|
7 |
Her türlü dokudan DNA izolasyonunu yapabilmeli. |
0 |
|
8 |
PCR yapabilmeli. |
0 |
|
9 |
Agaroz ve poliakrilamid jel elektroforezini yapabilmeli ve yorumlayabilmeli. |
0 |
|
10 |
Dokudan elde ettiği DNA´yı spektrofotometrede ölçebilmeli. |
0 |
|
11 |
QF-PCR tekniğini uygulama ve yorumlama becerisine sahip olmalı. |
0 |
|
12 |
Kan, amniyon, koryon villüs biyopsi örneklerinden hücre kültürü yapabilmeli, kromozom preparatını elde edebilmeli. |
0 |
|
13 |
Elde edilen kromozom preparatlarından karyotip analizini yapabilmeli, insan kromozomlarının tamamını tanıyabilmeli ve yorumlayabilmelidir. |
0 |
|
14 |
Bilimsel bir makaleyi yorumlayabilme ve makale nasıl yazılır öğrenmeli. |
2 |
|
15 |
Genlerin yapısını bilmeli. |
0 |
|
16 |
Kromozom ve gen mutasyonlarını bilmeli. |
3 |
|
17 |
Kalıtım biçimlerini (otozomal dominant, otozomal resesif, cinsiyete bağlı dominant ve resesif kalıtım modelleri) bilmeli. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
14 |
2 |
28 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 100 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 4 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 4 |
|
|
|