Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Biyolojik Sistemlerin Evrimsel Gelişimi

Dersin Kodu : BİO512

Dersin Türü : Zorunlu

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. MÜLKİYE KASAP

Dersin Öğrenme Kazanımları : Organ sistemleri ile ilgili genel tanımları kendi ifadeleriyle açıklama
Sindirim sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama
Dolaşım sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama
Boşaltım sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama
Solunum sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama
Sinir sisteminin ve duyu organlarının nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama
Endokrin sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama
Üreme sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama
Hareket ve yüzeysel korunma sistemlerinin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Organ sistemleri ile ilgili genel tanımlar, Sindirim sistemi, Dolaşım sistemi, Boşaltım sistemi, Solunum sistemi, Sinir sistemi ve duyu organları, Endokrin sistem, Üreme sistemi, Hareket sistemi ve yüzeysel korunma sistemlerinin tek hücreli organizmalardan insanlara kadar evrimsel gelişimlerini irdelemek ve kendi ifadeleri ile tanımlayabilmek.

Dersin İçeriği : Organ sistemleri ile ilgili genel tanımlar, Sindirim sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri, Dolaşım sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri, Boşaltım sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri, Solunum sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri, Sinir sisteminin ve duyu organlartının nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri, Endokrin sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri, Üreme sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri, Hareket ve yüzeysel korunma sistemlerinin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Seminer odası


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Organ sistemleri ile ilgili genel tanımları kendi ifadeleriyle açıklama Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması
2 Sindirim sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması
3 Dolaşım sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması
4 Boşaltım sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması
5 Solunum sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması
6 Endokrin sistemin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması
7 Endokrin sistemin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması
8 Ara sınav Çoktan seçmeli soru hazırlamaı Yazılı sınav
9 Sinir sistemi ve duyu organlarının nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması
10 Sinir sistemi ve duyu organlarının nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması
11 Üreme sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması
12 Üreme sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması
13 Hareket sistemi sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması
14 Yüzeysel korunma sistemlerinin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması
15 Konuların tekrarı Ödevler, örnek sorular, vb tartışma Beyin fırtınası
16/17 Final sınavı Çoktan seçmeli soru hazırlamaı Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tıbbi Biyoloji ve Genetik Ders Notları, Çukurova Üniversitesi, Tıp Fakültesi, 3. Baskı, Adana, 2002.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 6 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar 5
2 Doku ve organ sistemlerinin fonksiyonlarını bilmeli. 5
3 Genetik materyalin yapısını bilmeli. 2
4 Genetik hastalıkları ve hastalıklara neden olan genleri bilmeli. 2
5 Moleküler ve sitogenetik tetkik ve analizleri yapabilmeli. 2
6 Otozomal ve seks kromozomlarının sayısal ve yapısal anomalilerinin ne anlama geldiğini bilmeli ve açıklayabilmeli. 2
7 Her türlü dokudan DNA izolasyonunu yapabilmeli. 0
8 PCR yapabilmeli. 0
9 Agaroz ve poliakrilamid jel elektroforezini yapabilmeli ve yorumlayabilmeli. 0
10 Dokudan elde ettiği DNA´yı spektrofotometrede ölçebilmeli. 0
11 QF-PCR tekniğini uygulama ve yorumlama becerisine sahip olmalı. 0
12 Kan, amniyon, koryon villüs biyopsi örneklerinden hücre kültürü yapabilmeli, kromozom preparatını elde edebilmeli. 0
13 Elde edilen kromozom preparatlarından karyotip analizini yapabilmeli, insan kromozomlarının tamamını tanıyabilmeli ve yorumlayabilmelidir. 0
14 Bilimsel bir makaleyi yorumlayabilme ve makale nasıl yazılır öğrenmeli. 0
15 Genlerin yapısını bilmeli. 2
16 Kromozom ve gen mutasyonlarını bilmeli. 2
17 Kalıtım biçimlerini (otozomal dominant, otozomal resesif, cinsiyete bağlı dominant ve resesif kalıtım modelleri) bilmeli. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 6 4 24
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 152
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.08
Dersin AKTS Kredisi: 6