|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Biyolojik Sistemlerin Evrimsel Gelişimi |
|
Dersin Kodu |
: |
BİO512 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MÜLKİYE KASAP |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Organ sistemleri ile ilgili genel tanımları kendi ifadeleriyle açıklama Sindirim sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama Dolaşım sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama Boşaltım sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama Solunum sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama Sinir sisteminin ve duyu organlarının nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama Endokrin sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama Üreme sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama Hareket ve yüzeysel korunma sistemlerinin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleriyle açıklama
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Organ sistemleri ile ilgili genel tanımlar, Sindirim sistemi, Dolaşım sistemi, Boşaltım sistemi, Solunum sistemi, Sinir sistemi ve duyu organları, Endokrin sistem, Üreme sistemi, Hareket sistemi ve yüzeysel korunma sistemlerinin tek hücreli organizmalardan insanlara kadar evrimsel gelişimlerini irdelemek ve kendi ifadeleri ile tanımlayabilmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Organ sistemleri ile ilgili genel tanımlar, Sindirim sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri, Dolaşım sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri, Boşaltım sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri, Solunum sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri, Sinir sisteminin ve duyu organlartının nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri, Endokrin sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri, Üreme sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri, Hareket ve yüzeysel korunma sistemlerinin nasıl çalıştığını ve tek hücreli organizmalardan insana kadar evrimsel gelişimleri
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Seminer odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Organ sistemleri ile ilgili genel tanımları kendi ifadeleriyle açıklama |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması |
|
2 |
Sindirim sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması |
|
3 |
Dolaşım sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması |
|
4 |
Boşaltım sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması |
|
5 |
Solunum sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması |
|
6 |
Endokrin sistemin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması |
|
7 |
Endokrin sistemin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması |
|
8 |
Ara sınav |
Çoktan seçmeli soru hazırlamaı |
Yazılı sınav |
|
9 |
Sinir sistemi ve duyu organlarının nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması |
|
10 |
Sinir sistemi ve duyu organlarının nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması |
|
11 |
Üreme sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması |
|
12 |
Üreme sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması |
|
13 |
Hareket sistemi sisteminin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması |
|
14 |
Yüzeysel korunma sistemlerinin nasıl çalıştığını ve tek hücreliden insana kadar evrimsel gelişimlerini kendi ifadeleri ile açıklamak |
Okunacak sayfalar, incelenecek web içeriği, sunular, ödevler, örnek sorular |
Düz Anlatım, Gösterim, Beyin fırtınası, seminer, grup tartışması |
|
15 |
Konuların tekrarı |
Ödevler, örnek sorular, vb tartışma |
Beyin fırtınası |
|
16/17 |
Final sınavı |
Çoktan seçmeli soru hazırlamaı |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Tıbbi Biyoloji ve Genetik Ders Notları, Çukurova Üniversitesi, Tıp Fakültesi, 3. Baskı, Adana, 2002.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
80 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
20 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Üç temel alanın (felsefe, sosyoloji, psikoloji) teorik alanda yapılan tartışmalarını günümüz sorunlarıyla ilişkilendirerek açıklar |
5 |
|
2 |
Doku ve organ sistemlerinin fonksiyonlarını bilmeli. |
5 |
|
3 |
Genetik materyalin yapısını bilmeli. |
2 |
|
4 |
Genetik hastalıkları ve hastalıklara neden olan genleri bilmeli. |
2 |
|
5 |
Moleküler ve sitogenetik tetkik ve analizleri yapabilmeli. |
2 |
|
6 |
Otozomal ve seks kromozomlarının sayısal ve yapısal anomalilerinin ne anlama geldiğini bilmeli ve açıklayabilmeli. |
2 |
|
7 |
Her türlü dokudan DNA izolasyonunu yapabilmeli. |
0 |
|
8 |
PCR yapabilmeli. |
0 |
|
9 |
Agaroz ve poliakrilamid jel elektroforezini yapabilmeli ve yorumlayabilmeli. |
0 |
|
10 |
Dokudan elde ettiği DNA´yı spektrofotometrede ölçebilmeli. |
0 |
|
11 |
QF-PCR tekniğini uygulama ve yorumlama becerisine sahip olmalı. |
0 |
|
12 |
Kan, amniyon, koryon villüs biyopsi örneklerinden hücre kültürü yapabilmeli, kromozom preparatını elde edebilmeli. |
0 |
|
13 |
Elde edilen kromozom preparatlarından karyotip analizini yapabilmeli, insan kromozomlarının tamamını tanıyabilmeli ve yorumlayabilmelidir. |
0 |
|
14 |
Bilimsel bir makaleyi yorumlayabilme ve makale nasıl yazılır öğrenmeli. |
0 |
|
15 |
Genlerin yapısını bilmeli. |
2 |
|
16 |
Kromozom ve gen mutasyonlarını bilmeli. |
2 |
|
17 |
Kalıtım biçimlerini (otozomal dominant, otozomal resesif, cinsiyete bağlı dominant ve resesif kalıtım modelleri) bilmeli. |
2 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
4 |
24 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 152 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.08 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|