|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uzmanlık Alan Dersi |
|
Dersin Kodu |
: |
YLMD-201 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. MESUT ANIL Prof.Dr. ADEM ERSOY Prof.Dr. OKTAY BAYAT Doç.Dr. MEHMET YILDIRIM Doç.Dr. A.MAHMUT KILIÇ Doç.Dr. AHMET DAĞ Doç.Dr. ÖZEN KILIÇ Öğr.Gör. NİL DÖNDERİCİ YAPICI Öğr.Gör. TAYFUN YUSUF YÜNSEL Doç.Dr. SUPHİ URAL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Yeni bilgilere uygun bilimsel yöntemler kullanarak sistematik bir biçimde ulaşabilir ve değerlendirebilİr Yüksek lisans düzeyinde edinilen bilgileri geliştirip derinleştirerek bilimsel yöntemler geliştirebilir ve uygulayabilir Yeni fikirlerin eleştirel analizini yaparak karmaşık problemlere özgün çözümler getirebilir Proje planlaması ve zaman yönetimi yapabilir, alternatif yöntemler geliştirebilir. Modern tasarım yöntemleri ve araçları kullanarak bir süreci ya da bir sistemi tasarlayabilir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
MD-501 Maden Arama Yöntemleri MD-601 Madencilik Faaliyetlerinden Kaynaklanan Hukuksal Sorunlar MD-541 Risk Yönetimi MD-591 Madencilikte İstatistiksel Kalite Kontrol MD-509 İleri Maden Mikroskopisi MD-557 Madencilikte Jeoistatistik Yöntemler ve Uygulamaları MD-603 İleri Çimento Teknolojisi ve Üretim Aşamaları MD-535 Maden İşletmelerinde Su Problemleri ve Çözüm Önerileri MD-537 Açık İşletmelerde Ocak Dizaynı MD-561 Madencilikte Bilgisayar Destekli Tasarım MD-539 Madencilikte Bilgisayar Uygulama Teknikleri MD-581 Madencilik Faliyetleri Sonrası Bozulan Sahaların Yeniden Düzenlenmesi MD-583 Madenciler için Sistematik Mineraloji MD-589 Maden Mühendisliğinde Sayısal Karar Verme Teknikleri I MD-595 Tane Boyu Aniliz Yöntemleri MD-605 İş Kazaları ve Raporlama Teknikleri MD-607 Sanayi Hammaddeleri ve Isıl Davranışlarının İncelenmesi MD-611 Atıklardan Mineral Geri Kazanımı MD-613 Deneysel Kaya Mekaniği MD-615 Madencilikte Proje Yönetimi MD-599 Fizikokimyasal İşlemler ile Cevher Zenginleştirme
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Yüksek Lisans düzeyinde edindiği uzmanlık bilgileri, özgün fikirlerle destekleyerek ve bilimsel araştırma yöntemlerini kullanarak, karmaşık mühendislik problemlerini çözme ve Maden mühendisliğiyle ilgili yenilikleri takip etme, inceleme ve uygulama beceriye , yeni veya disiplinler arası teknolojilere uyum sağlayabilecek esnek bilgi temeline sahip olmak. Bilimsel olayları geniş ve derin bir bakış açısı ile irdeleyerek yorum yapma ve yeni sentezlere ulaşmak için gerekli adımları belirleme yeteneği kazandırmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tez konusu, danışman hoca desteği ile yürütülür |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Yüksek lisans odası |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR VE DENEYSEL ÇALIŞMA |
DANIŞMAN İSTEĞİ |
YÜZ YÜZE |
|
2 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR VE DENEYSEL ÇALIŞMA |
DANIŞMAN İSTEĞİ |
YÜZ YÜZE |
|
3 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR VE DENEYSEL ÇALIŞMA |
DANIŞMAN İSTEĞİ |
YÜZ YÜZE |
|
4 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR VE DENEYSEL ÇALIŞMA |
DANIŞMAN İSTEĞİ |
YÜZ YÜZE |
|
5 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR VE DENEYSEL ÇALIŞMA |
DANIŞMAN İSTEĞİ |
YÜZ YÜZE |
|
6 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR VE DENEYSEL ÇALIŞMA |
DANIŞMAN İSTEĞİ |
YÜZ YÜZE |
|
7 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR VE DENEYSEL ÇALIŞMA |
DANIŞMAN İSTEĞİ |
YÜZ YÜZE |
|
8 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR VE DENEYSEL ÇALIŞMA |
DANIŞMAN İSTEĞİ |
YÜZ YÜZE |
|
9 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR VE DENEYSEL ÇALIŞMA |
DANIŞMAN İSTEĞİ |
YÜZ YÜZE |
|
10 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR VE DENEYSEL ÇALIŞMA |
DANIŞMAN İSTEĞİ |
YÜZ YÜZE |
|
11 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR VE DENEYSEL ÇALIŞMA |
DANIŞMAN İSTEĞİ |
YÜZ YÜZE |
|
12 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR VE DENEYSEL ÇALIŞMA |
DANIŞMAN İSTEĞİ |
YÜZ YÜZE |
|
13 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR VE DENEYSEL ÇALIŞMA |
DANIŞMAN İSTEĞİ |
YÜZ YÜZE |
|
14 |
iLGİLİ ALANA AİT LİTERATÜR VE DENEYSEL ÇALIŞMA |
DANIŞMAN İSTEĞİ |
YÜZ YÜZE |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanabilecek. |
5 |
|
2 |
Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olacak. |
5 |
|
3 |
Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olacak |
5 |
|
4 |
Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek ve değerlendirebilecek beceriye sahip olacak |
5 |
|
5 |
Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri gözetme ve bu değerleri başkalarına aktarma becerisi |
5 |
|
6 |
Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapabilecek, araştırmalarının sonuçlarını yazılı ve/veya sözlü olarak sunabilecek |
5 |
|
7 |
Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olacak, alanındaki yeni gelişmekte olan uygulamaları takip edecek ve bilgi kaynaklarını etkin bir biçimde kullanabilecek. |
5 |
|
8 |
Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olacak. |
5 |
|
9 |
Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanabilecek. |
5 |
|
10 |
Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yeteneklerini, disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olacak |
5 |
|
11 |
Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi, kendi başına tanımlama, yaratıcı düşünce kullanarak yeni çözüm yöntemi geliştirme, elde edilen sonuçları değerlendirme becerisi |
5 |
|
12 |
Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini anlama, doğal kaynakları en verimli şekilde kullanmak için gerekli sorumluluk bilincini, mesleki ve etik sorumluluğunu taşıyacak. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
15 |
75 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 159 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.36 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|