Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çiftlik Hayvanlarında Yem Tüketimi ve Kontrolü

Dersin Kodu : ZO-655

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : Üçüncü Aşama (Doktora)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU

Dersin Öğrenme Kazanımları : yem tüketimi ve önemi
yem tüketimi kontrol teorileri
tek faktör teroileri
çok faktör teroileri
yem tüketimini etkileyen faktörler

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Çiftlik hayvanlarında yem tüketimi ve kontrol mekanizmalarının öğretilmesi

Dersin İçeriği : Çiftlik hayvanlarında yem tüketimi ve kontrol mekanizmalarının öğretilmesi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : desrlik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 yem tüketimi kontrolü ve önermi kaynak okuma, web tarama düz anlatım, sunu, tartışma
2 yem tüketimi parametreleri kaynak okuma, web tarama düz anlatım, sunu, tartışma
3 yem tüketimi kontrol teorileri kaynak okuma, web tarama düz anlatım, sunu, tartışma
4 tek faktör teorileri-1 kaynak okuma, web tarama düz anlatım, sunu, tartışma
5 tek faktör teorileri-2 kaynak okuma, web tarama düz anlatım, sunu, tartışma
6 tek faktör teorileri-3 kaynak okuma, web tarama düz anlatım, sunu, tartışma
7 tek faktör teorileri-4 kaynak okuma, web tarama düz anlatım, sunu, tartışma
8 Çok faktör teorileri-1 kaynak okuma, web tarama düz anlatım, sunu, tartışma
9 çok faktör teoriler-2 kaynak okuma, web tarama düz anlatım, sunu, tartışma
10 Yem tüketimini etkileyen faktörler ve ara sınavı kaynak okuma, web tarama düz anlatım, sunu, tartışma
11 Yem tüketimini etkileyen faktörler-fizyolojik faktörler kaynak okuma, web tarama düz anlatım, sunu, tartışma
12 Yem tüketimini etkileyen faktörler-çevre faktörleri kaynak okuma, web tarama düz anlatım, sunu, tartışma
13 Yem tüketimini etkileyen faktörler-yemle ilgili faktörler kaynak okuma, web tarama düz anlatım, sunu, tartışma
14 Yem tüketiminin manüpülasyonu kaynak okuma, web tarama düz anlatım, sunu, tartışma
15 genel tekrar kaynak okuma, web tarama düz anlatım, sunu, tartışma
16/17 final sınavı yok yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Hayvan Besleme kitapları
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir 5
2 Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir 5
3 Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir 4
4 Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder. 4
5 Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir. 5
6 Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 144
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.76
Dersin AKTS Kredisi: 6