Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çiftlik Hayvanlarında Beslenme ve Çevre İlişkileri

Dersin Kodu : ZO-636

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. LADİNE ÇELİK BAYKAL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenciler çiftlik hayvanlarında besleme ve çevre ilişkileri hakkında bilgi edineceklerdir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : çiftlik hayvanlarında beslenme çevre arasındaki interaksiyonun belirlenmesi

Dersin İçeriği : Çiftlik hayvanları ve çevresinin tanımı, hayvan çevre interaksiyonu (termal denge, termal bölge vb.), besleme çevre interaksiyonu (sindirilebilirlik, yemin enerjisi vb.), çevre sıcaklığı (düşük ve yüksek çevre sıcaklıkları), fotoperiyot (gün uzunluğu, aydınlatma programı, vb.), sosyal faktörler (cinsiyet, yerleşim sıklığı, sürü düzeni, vb.), barınak (tip, ekipman, vb.), hastalıklar ve diğer çevre faktörleri (suya uzaklık, rüzgar, zeminin niteliği vb.) ile hayvanın besin madde gereksinmeleri ve yem tüketimi arasındaki ilişkiler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Çiftlik hayvanları ve çevresinin tanımı kaynak okuma, web tarama anlatım, sunu, tartışma
2 Çiftlik hayvanları ve çevresinin tanımı kaynak okuma, web tarama anlatım, sunu, tartışma
3 hayvan çevre interaksiyonu (termal denge, termal bölge vb.), kaynak okuma, web tarama anlatım, sunu, tartışma
4 hayvan çevre interaksiyonu (termal denge, termal bölge vb.), kaynak okuma, web tarama anlatım, sunu, tartışma
5 besleme çevre interaksiyonu (sindirilebilirlik, yemin enerjisi vb.), çevre sıcaklığı (düşük ve yüksek çevre sıcaklıkları) kaynak okuma, web tarama anlatım, sunu, tartışma
6 besleme çevre interaksiyonu (sindirilebilirlik, yemin enerjisi vb.), çevre sıcaklığı (düşük ve yüksek çevre sıcaklıkları) kaynak okuma, web tarama anlatım, sunu, tartışma
7 besleme çevre interaksiyonu (sindirilebilirlik, yemin enerjisi vb.), çevre sıcaklığı (düşük ve yüksek çevre sıcaklıkları) kaynak okuma, web tarama anlatım, sunu, tartışma
8 arasınav kaynak okuma, web tarama yazılı
9 çevre sıcaklığı (düşük ve yüksek çevre sıcaklıkları) ile hayvanın besin madde gereksinmeleri ve yem tüketimi arasındaki ilişkiler. kaynak okuma, web tarama anlatım, sunu, tartışma
10 çevre sıcaklığı (düşük ve yüksek çevre sıcaklıkları) ile hayvanın besin madde gereksinmeleri ve yem tüketimi arasındaki ilişkiler. kaynak okuma, web tarama anlatım, sunu, tartışma
11 fotoperiyot (gün uzunluğu, aydınlatma programı, vb.), ile hayvanın besin madde gereksinmeleri ve yem tüketimi arasındaki ilişkiler. kaynak okuma, web tarama anlatım, sunu, tartışma
12 fotoperiyot (gün uzunluğu, aydınlatma programı, vb.), ile hayvanın besin madde gereksinmeleri ve yem tüketimi arasındaki ilişkiler. kaynak okuma, web tarama anlatım, sunu, tartışma
13 sosyal faktörler (cinsiyet, yerleşim sıklığı, sürü düzeni, vb.) ile hayvanın besin madde gereksinmeleri ve yem tüketimi arasındaki ilişkiler. kaynak okuma, web tarama anlatım, sunu, tartışma
14 sosyal faktörler (cinsiyet, yerleşim sıklığı, sürü düzeni, vb.) ile hayvanın besin madde gereksinmeleri ve yem tüketimi arasındaki ilişkiler. kaynak okuma, web tarama anlatım, sunu, tartışma
15 barınak (tip, ekipman, vb.), hastalıklar ve diğer çevre faktörleri (suya uzaklık, rüzgar, zeminin niteliği vb.) ile hayvanın besin madde gereksinmeleri ve yem tüketimi arasındaki ilişkiler. kaynak okuma, web tarama anlatım, sunu, tartışma
16/17 yarı yıl sonu sınavı kaynak okuma, web tarama yazılı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  çiftlik hayvanlarının beslenmesinde termal çevre
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 3 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir 5
2 Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir 5
3 Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir 4
4 Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder. 4
5 Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir. 5
6 Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 5 75
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 3 9 27
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6