|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Hayvan Beslemede Mineraller |
|
Dersin Kodu |
: |
ZO-609 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Hayvan besleme mineraller ve önemi hayvan beslemede makro mineraller ve önemi hayvan beslemede iz mineraller ve önemi
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hayvan besleme mineraller ve mineral besleme |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hayvan besleme esansiyel öneme sahip makro ve iz mineraller |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Mineraller ve önemi |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
2 |
Makro mineraller-genel |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
3 |
Makro mineraller-Ca-P |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
4 |
Makro mineraller-Na-K-Cl |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
5 |
Makro mineraller-S |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
6 |
Makro mineraller-katyon-anyon dengesi |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
7 |
İz mineraller-genel |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
8 |
İz mineraller-Fe-Cu |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
9 |
İz mineraller-Zn-Mo |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
10 |
İz mineraller-Mn-Co ve ara sınavı |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
11 |
İz mineraller-F |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
12 |
İz mineraller-Ar-Al-Hg |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
13 |
Mineral Kaynakları-1 |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
14 |
Mineral Kaynakları-2 |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
15 |
genel tekrar |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
16/17 |
final sınavı |
yok |
yok |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
hayvan beslemede mineraller konusundaki tüm kitap ve des notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
6 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme
Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir
|
5 |
|
2 |
Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir
Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir
|
4 |
|
3 |
Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir
|
4 |
|
4 |
Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir
Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir
Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder.
|
5 |
|
5 |
Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir
Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir
Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir.
|
5 |
|
6 |
Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
10 |
50 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
6 |
10 |
60 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|