Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mikroorganizma Genetiği

Dersin Kodu : ZO-597

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. NUMAN ÖZCAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ökaryotik genomlar hakkında bilgi sahibi olmak
prokaryotik genomlar hakkında bilgi sahibi olmak
mikroorganizmaların gen transferi hakkında bilgi sahibi olmak

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mikroorganizmaları genomu hakkıında bilgi vermek gen transfer tekniklerini zootekni alanında uygulanmasını sağlamak

Dersin İçeriği : Mikroorganizmalara Giriş, Rumen Bakterilerden Gen İzolasyonları, mikroorganizmalarda Gen Transfer Teknikleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mikroorganizmalara Giriş http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
2 Virus Genomu http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
3 Bakteriyofaj Genomu http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
4 Bakteri Genomu http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
5 Protoplast Füzyonu http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
6 Rumen Bakterileri http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
7 Rumen Bakterilerden Gen İzolasyonları http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
8 Ökaryotik mikroorganizma genomu http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
9 Ara Sınav yazılı sınav yok
10 Bakterilerde Gen Transfer Teknikleri http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
11 Funguslara Gen Transfer Teknikleri http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
12 Mayalara Gen Transfer Teknikleri http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
13 Gen Transfer Teknikleri http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
14 Gen Transfer Teknikleri http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
15 Genel Tekrar http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması Düz anlatım problem çözme interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
16/17 Final Sınavı yazılı sınav yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  mikrrorganizmaların genetiği .Brian W.Bainbridge.
 Mikroorganizmaların biyolojisi ;Thomas D.Brock,Mıcheal T.Madıgan
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 70
    Ödev/Proje/Diğer 4 30
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir 4
2 Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir 3
3 Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir 3
4 Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder. 0
5 Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir. 2
6 Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 8 120
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 2 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü: 160
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.4
Dersin AKTS Kredisi: 6