|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Gen Mutasyonları |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
2 |
Kromozom Yapısı Mutasyonları |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
3 |
Genom Mutasyonları |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
4 |
Mutasyonların moleküler ve kimyasal mekanizmaları |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
5 |
Mutasyon Tamir Mekanizmaları |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
6 |
İnvitro Mutagenesis |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
7 |
Bağlantı ve Rekombinasyon |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
8 |
Rekombinasyonun Moleküler Mekanizmaları |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
9 |
Ara Sınav |
yazılı sınav |
Ara Sınav |
|
10 |
Bakterilerde Konjugasyon |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
11 |
Bakterilerde Gen Haritalama |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
12 |
Funguslarda Linear Tetrat Analizi |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
13 |
Mayalarda non-Linear Tetrat analizi |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
14 |
Sitoplazmik Kalıtım (mt-DNA) |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
15 |
Mutasyonların Evrimsel Önemi |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
16/17 |
Final Sınavı |
yazılı sınav |
yok |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme
Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir
|
3 |
|
2 |
Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir
Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir
|
4 |
|
3 |
Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir
|
3 |
|
4 |
Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir
Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir
Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder.
|
4 |
|
5 |
Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir
Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir
Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir.
|
2 |
|
6 |
Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|