|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kalıtım Mekanizmaları |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
2 |
Mendel Genetiğinden Sapmalar |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
3 |
Hayvanlarda Majör Genler |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
4 |
Genetik Haritalama |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
5 |
Populasyon Genetiği(Hardy-Weingberg Dengesi) |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
6 |
Gen ve Genom Frekanslarının Hesaplanması |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
7 |
Bağlantı Dengesizliği |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
8 |
Ara Sınav |
yazılı sınav |
yazılı sınav
|
|
9 |
Bağlantı Dengesizliği Katsayısının Hesaplanması |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
10 |
Evrimsel Mekanizmalar (Seleksiyon) |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
11 |
Evrimsel Mekanizmalar (Mutasyon) |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
12 |
Evrimsel Mekanizmalar (Şans) |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
13 |
Evrimsel Mekanizmalar |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
14 |
Akrabalı Yetiştirme ve Akrabalı Yetiştirme Katsayısı |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
15 |
Melezlemeler |
http://nhscience.lonestar.edu/biol/bio1int.htm
öğrenciye çalışma notunun verilip hazırlanması
|
Düz anlatım
problem çözme
interaktif animasyon siteleriyle pekiştirme
|
|
16/17 |
Final |
yazılı sınav |
yok |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme
Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir
|
4 |
|
2 |
Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir
Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir
|
3 |
|
3 |
Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir
|
2 |
|
4 |
Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir
Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir
Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder.
|
3 |
|
5 |
Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir
Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir
Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir.
|
3 |
|
6 |
Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|