|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Özel Kanatlı Hayvan Besleme |
|
Dersin Kodu |
: |
ZO-590 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kaz besleme ve rasyon hazırlama konusunda bilgi sahibi olur Hindi besleme ve rasyon hazırlama konusunda bilgi sahibi olur Ördek besleme ve rasyon hazırlama konusunda bilgi sahibi olur Bıldrıcın besleme ve rasyon hazırlama konusunda bilgi sahibi olur
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Hindi, Kaz, Ördek, Bıldırcın besleme konularında öğretim |
|
Dersin İçeriği |
: |
Hindi, kaz, ördek ve bıldırcın besleme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kanatlı yetiştiriciliğinde besleme ve önemi |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
2 |
Hindi besleme |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
3 |
Damızlık hindi besleme |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
4 |
Hindiler için rasyon hazırlama |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
5 |
Kaz besleme |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
6 |
Damızlık kaz besleme |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
7 |
Kazlar için rasyon hazırlama |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
8 |
Ördek besleme ve ara sınavı |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
9 |
Damızlık ördek besleme |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
10 |
Ördekler için rasyon hazırlama |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
11 |
Bıldırcın besleme |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
12 |
Damızlık bıldırcın besleme |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
13 |
Bıldırcınlar için rasyon hazırlama |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
14 |
Kaz, ördek, hindi, bıldırcın beslemede özel konular |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
15 |
genel tekrar |
kaynak okuma, web tarama |
düz anlatım, sunu ve tartışma |
|
16/17 |
final sınavı |
yok |
yok |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Hindi, kaz, ördek ve bıldırcın besleme konularındaki tüm kitap ve ders notları
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
5 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme
Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir
|
5 |
|
2 |
Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir
Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir
|
4 |
|
3 |
Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir
|
5 |
|
4 |
Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir
Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir
Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder.
|
5 |
|
5 |
Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir
Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir
Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir.
|
5 |
|
6 |
Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
2 |
28 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
5 |
10 |
50 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
5 |
15 |
75 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
1 |
1 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
1 |
1 |
|
Toplam İş Yükü: | 155 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.2 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|