Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Veri Tabanları ve Bilgisayarlı Sürü Yönetimi |
|
Dersin Kodu |
: |
ZO-588 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ZEYNEL CEBECİ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Veritabanı temellerini öğrenme İlişkisel veritabanları oluştürma ve yönetme Sürü yönetim uygulamaları geliştirme Veritabanındaki veriler üzerinde analizler yapma Veritabanındaki verilerden yönetim ve karar raporları oluşturma
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı hayvan ıslahı ve yetiştiriciliği ile veritabanlarını tanımak, veritabanı oluşturmak ve belli bir konuda uygulama geliştirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders sürü yönetiminde veritabanları kullanımı, veritabanı oluşturma, raporlama ve sorgulamalar gibi temel veritabanı işlemleri konularını kapsamaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Veritabanları: Tanım, temel terimler |
Yok |
Yok |
|
2 |
Veritabanı türleri ve yazılımları
|
Yok |
Yok |
|
3 |
Veritabanı kurulum ve programlamaya giriş |
MS Access veritabanının kurulması ve ayarlanması |
Uygulama |
|
4 |
Sorgulama ve veri işlemleri için programlama |
Bir küçük sığır işletmesi için gereksinim duyulan rapor ve bilgilerin belirlenmesi |
Raporlama |
|
5 |
Hayvancılıkta veri tabanı uygulamaları |
Bir veritabanı oluşturma ve tablolara veri girişi |
Uygulama |
|
6 |
Hayvan ıslahı ve sürü yönetiminde veri tabanlarının önemi ve mevcut uygulamaların tanıtılması |
Yok |
Yok |
|
7 |
Ara Sınav |
Yok |
Yok |
|
8 |
Örnek popülasyon oluşturma |
İnternet´te simulasyon programlarından birini bulma ve kurma |
Internet/Bilgisayar çalışması |
|
9 |
Veritabanı oluşturma, Tablolar ve ilişkilerin tanımlanması |
Yok |
Yok |
|
10 |
Veri giriş ve düzenleme uygulamaları |
Yok |
Yok |
|
11 |
Sorgulama diline (SQL) giriş |
Proje çalışması 1 |
Uygulama |
|
12 |
Raporlama işlemleri |
Proje Çalışması 2 |
Uygulama |
|
13 |
Sürü değerlendirme, yetiştirme işlemlerinin analizi |
Proje Çalışması 3 |
Uygulama |
|
14 |
Pedigri ve genetik analizler |
Yok |
Yok |
|
15 |
Yarıyıl sonu sınavına hazırlık |
Yok |
Yok |
|
16/17 |
Yarıyıl sonu sınavı |
Yok |
Yok |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme
Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir
|
3 |
|
2 |
Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir
Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir
|
2 |
|
3 |
Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir
|
3 |
|
4 |
Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir
Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir
Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder.
|
4 |
|
5 |
Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir
Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir
Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir.
|
5 |
|
6 |
Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|