Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Veri Tabanları ve Bilgisayarlı Sürü Yönetimi

Dersin Kodu : ZO-588

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ZEYNEL CEBECİ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Veritabanı temellerini öğrenme
İlişkisel veritabanları oluştürma ve yönetme
Sürü yönetim uygulamaları geliştirme
Veritabanındaki veriler üzerinde analizler yapma
Veritabanındaki verilerden yönetim ve karar raporları oluşturma

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı hayvan ıslahı ve yetiştiriciliği ile veritabanlarını tanımak, veritabanı oluşturmak ve belli bir konuda uygulama geliştirmektir.

Dersin İçeriği : Bu ders sürü yönetiminde veritabanları kullanımı, veritabanı oluşturma, raporlama ve sorgulamalar gibi temel veritabanı işlemleri konularını kapsamaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Veritabanları: Tanım, temel terimler Yok Yok
2 Veritabanı türleri ve yazılımları Yok Yok
3 Veritabanı kurulum ve programlamaya giriş MS Access veritabanının kurulması ve ayarlanması Uygulama
4 Sorgulama ve veri işlemleri için programlama Bir küçük sığır işletmesi için gereksinim duyulan rapor ve bilgilerin belirlenmesi Raporlama
5 Hayvancılıkta veri tabanı uygulamaları Bir veritabanı oluşturma ve tablolara veri girişi Uygulama
6 Hayvan ıslahı ve sürü yönetiminde veri tabanlarının önemi ve mevcut uygulamaların tanıtılması Yok Yok
7 Ara Sınav Yok Yok
8 Örnek popülasyon oluşturma İnternet´te simulasyon programlarından birini bulma ve kurma Internet/Bilgisayar çalışması
9 Veritabanı oluşturma, Tablolar ve ilişkilerin tanımlanması Yok Yok
10 Veri giriş ve düzenleme uygulamaları Yok Yok
11 Sorgulama diline (SQL) giriş Proje çalışması 1 Uygulama
12 Raporlama işlemleri Proje Çalışması 2 Uygulama
13 Sürü değerlendirme, yetiştirme işlemlerinin analizi Proje Çalışması 3 Uygulama
14 Pedigri ve genetik analizler Yok Yok
15 Yarıyıl sonu sınavına hazırlık Yok Yok
16/17 Yarıyıl sonu sınavı Yok Yok


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Introduction to Databases. http://infolab.stanford.edu/~widom/cs145/index.html
 An introduction to databases. http://www.ucl.ac.uk/archaeology/cisp/database/manual/node1.html
 Microsoft Access Tutorial. http://www.quackit.com/microsoft_access/tutorial/
 Microsoft Access Tutorials: On-line version. http://fisher.osu.edu/~muhanna_1/837/MSAccess/tutorials.html
Diğer Kaynaklar  Databases Related with Animals. http://www.genome.iastate.edu/
 Animal Databases. http://enfo.agt.bme.hu/drupal/sites/default/files/animal%20databases.pdf


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 5 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir 3
2 Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir 2
3 Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir 3
4 Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder. 4
5 Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir. 5
6 Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 3 39
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 5 10 50
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 5 10 50
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 145
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.8
Dersin AKTS Kredisi: 6