Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sıcak İklimlerde Kanatlı Hayvan Besleme |
|
Dersin Kodu |
: |
ZO-561 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU Prof.Dr. HASAN RÜŞTÜ KUTLU |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kanatlıların beslenme özelliklerini öğrenir. Kanatlılarda termoregulasyonu öğrenir Kanatlılarda sıcaklık stresinin olumsuz etkierini öğrenir. Sıcaklık stresiniin olumsuz etkilerinini azaltılmasında besleme metotlarını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Sıcak İklimler Kanatlı Hayvanların Beslenmesinde temel kriterler, ve dikkat edilecek noktaları öğretmek. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kanatlıların beslenme özellikleri, termoregulasyon, sıcaklık stresinin olumsuz etkileri, sıcaklık stresinini olumsuz etkilerinin azaltılmasında besleme metotları |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Kanatlı yetiştiriciliğinde besleme ve önemi |
kaynak okuma-web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
2 |
Kanatlılarda yetiştiriciliğinde çevre ve önemi |
kaynak okuma-web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
3 |
Kanatlılarda termoregülasyon |
kaynak okuma-web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
4 |
Sıcaklık stresinin olumsuz etkileri-1 |
kaynak okuma-web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
5 |
Sıcaklık stresinin olumsuz etkileri-2 |
kaynak okuma-web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
6 |
Sıcaklık stresinin olumsuz etkileri-3 |
kaynak okuma-web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
7 |
Sıcaklık stresiniin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-genel |
kaynak okuma-web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
8 |
Sıcaklık stresiniin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-besleme |
kaynak okuma-web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
9 |
Sıcaklık stresiniin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-besleme-rasyon enerjisi ve ara sınavı |
kaynak okuma-web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
10 |
Sıcaklık stresiniin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-besleme-rasyon protein - amino asit dengesi |
kaynak okuma-web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
11 |
Sıcaklık stresiniin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-besleme-rasyon vitamin dengesi |
kaynak okuma-web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
12 |
Sıcaklık stresiniin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-besleme-rasyon mineral-elektrolit dengesi |
kaynak okuma-web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
13 |
Sıcaklık stresiniin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-besleme-su |
kaynak okuma-web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
14 |
Sıcaklık stresiniin olumsuz etkilerinin azaltılmasına yönelik tedbirler-rasyonda pratik düzeltmeler |
kaynak okuma-web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
15 |
genel tekrar |
kaynak okuma-web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
16/17 |
final sınavı |
yok |
yok |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme
Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir
|
5 |
|
2 |
Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir
Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir
|
5 |
|
3 |
Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir
|
5 |
|
4 |
Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir
Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir
Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder.
|
5 |
|
5 |
Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir
Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir
Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir.
|
5 |
|
6 |
Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|