Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Sıcak İklimlerde Ruminant Besleme

Dersin Kodu : ZO-558

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Ruminant ve çevresi, ruminant hayvanlar için optimum çevre sıcaklığı, sıcaklık stresi, sıcaklık stresine karşı fizyolojik tepki, sıcaklık stresinin verim üzerine etkisi, sıcaklık stresinin besin madde (enerji, protein, mineral, vitamin ve su) gereksinmesi üzerine etkisi, sıcaklık stresi etkisinin azaltılmasında uygulanan besleme yöntemleri.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Sıcaklık Stresini ve Etki Mekanizmasını, Sıcaklık Stresinin Ruminantlarda Performans ve ürün Kalitesine etkisini ortaya kotmak, ve Sıcaklık Stresine Karşı Besleme Yöneünden Alınabilecek önlemleri öğretmek

Dersin İçeriği : Ruminant ve çevresi, ruminant hayvanlar için optimum çevre sıcaklığı, sıcaklık stresi, sıcaklık stresine karşı fizyolojik tepki, sıcaklık stresinin verim üzerine etkisi, sıcaklık stresinin besin madde (enerji, protein, mineral, vitamin ve su) gereksinmesi üzerine etkisi, sıcaklık stresi etkisinin azaltılmasında uygulanan besleme yöntemleri.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Ruminant ve çevresi, ruminant hayvanlar için optimum çevre sıcaklığı yok Görsel sunu
2 sıcaklık stresi, sıcaklık stresine karşı fizyolojik tepki, sıcaklık stresinin verim üzerine etkisi, yok Görsel sunu
3 Lİteratur Taraması yok Görsel sunu
4 Lİteratur Taraması yok Görsel sunu
5 sıcaklık stresine karşı çevresel ve besleme yönünden alınabilecek önlemler. yok Görsel sunu
6 sıcaklık stresinin besin madde (enerji, protein, mineral, vitamin ve su) gereksinmesi üzerine etkisi, yok Görsel sunu
7 Sınav 5 saat yazılı sınav
8 Sıcaklı stresi Konulu Makaleleri Değerlendirme ve Tartışma yok Görsel sunu
9 Sıcaklı stresi Konulu Makalleleri Değerlendirme ve Tartışma yok Görsel sunu
10 Sıcaklı stresi Konulu Makalleleri Değerlendirme ve Tartışma yok Görsel sunu
11 Ödevlerin sunumu ve tartışılması yok Görsel sunu
12 Ödevlerin sunumu ve tartışılması yok Görsel sunu
13 Ödevlerin sunumu ve tartışılması yok Görsel sunu
14 Ödevlerin sunumu ve tartışılması yok Görsel sunu
15 Ödevlerin sunumu ve tartışılması yok Görsel sunu
16/17 Final Sınavı 5 saat Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Büyük ve Küçükbaş Hayvan Besleme (Prof.Dr. Murat GÖRGÜLÜ) Nutrient Requirments of Dairy Cattle: Seventh Revised Edition, 2001. Nutrient Requirements of Small Ruminants: Sheep, Goats, Cervids and New World Camelids, National Academy Press, Washington, DC, 2007.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir 5
2 Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir 5
3 Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir 5
4 Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder. 5
5 Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir. 5
6 Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 15 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6