Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Silo Yemi ve Silolama Tekniği |
|
Dersin Kodu |
: |
ZO-544 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
|
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Silo yemlemenin besleme açısından önemi, silo kapları, silaj katkıları, silaj yapım teknikleri, silolama kayıpları, silajın kalitesi ve bunu etkileyen faktörler.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Silo yemleri, silaj ve silolama konusunda detaylı teknik bilgi vermek |
|
Dersin İçeriği |
: |
Silo yemleri, silolama teknolojisi, silo çeşitleri, silaj kalitesi, |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
classroom |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Silo yemlemenin ruminant besleme açısından önemi,
|
kaynak okuma ve web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
2 |
silo kapları |
kaynak okuma ve web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
3 |
silo kapları |
kaynak okuma ve web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
4 |
Silo yemleri ve özellikleri |
kaynak okuma ve web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
5 |
Silo yemleri ve özellikleri |
kaynak okuma ve web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
6 |
Silaj katkıları |
kaynak okuma ve web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
7 |
silo katkıları |
kaynak okuma ve web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
8 |
Silaj yapım teknikleri |
kaynak okuma ve web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
9 |
Silaj yapım teknikleri ve ara sınavı |
kaynak okuma ve web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
10 |
Silaj biyokimyası |
kaynak okuma ve web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
11 |
Silaj biyokimyası |
kaynak okuma ve web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
12 |
Silolama kayıpları |
kaynak okuma ve web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
13 |
silajın kalitesi ve bunu etkileyen faktörler. |
kaynak okuma ve web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
14 |
silajın kalitesi ve bunu etkileyen faktörler. |
kaynak okuma ve web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
15 |
genel tekrar |
kaynak okuma ve web tarama |
düz anlatım, sunu, tartışma |
|
16/17 |
final sınavı |
yok |
yok |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme
Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir
|
5 |
|
2 |
Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir
Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir
|
4 |
|
3 |
Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir
Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir
|
4 |
|
4 |
Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir
Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir
Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder.
|
4 |
|
5 |
Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir
Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir
Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir.
|
5 |
|
6 |
Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|