Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Araştırma ve Deneme Metodları II

Dersin Kodu : ZO-510

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. G.TAMER KAYAALP

Dersin Öğrenme Kazanımları : Tüm deneme planlarının nasıl kurulduğunu öğrenir.
Bu denemelerin istatistik analizlerinin SPSS paket programda analizini ve yorumlanmasını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Ziraat ile ilgili gerek bitkisel gerekse hayvansal üretime ait denemelerin kuruluşundan sonuçlandırılıncaya kadar ki tüm deneme planlarının kurulması, istatistik analizlerinin yaptırılması ve yorumlanması.

Dersin İçeriği : Zirai Denemeler ve bunların SPSS Paket programda analizi

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Bilgisayar Laboratuarı


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Denemelerin Yürütülmesi ve Planlanması Kaynak Kitaplardan 2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama
2 t Testi ile Varyans Analizi Arasındaki İlişkiler Kaynak Kitaplardan 2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama
3 Varyans Analizinin varsayımları Kaynak Kitaplardan 2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama
4 Varyans Homojenlik Testleri Kaynak Kitaplardan 2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama
5 Tek Yönlü Varyans Analizi ve Çoklu Karşılaştırma Testleri Kaynak Kitaplardan 2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama
6 Tesadüf Blokları Deneme Planı Kaynak Kitaplardan 2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama
7 Tekerrürlü Tesadüf Blokları Deneme Planı Kaynak Kitaplardan 2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama
8 Ara Sınav Kaynak Kitaplardan yok
9 2 Faktörlü iç içe sınıflandırılmış deneme planı Kaynak Kitaplardan 2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama
10 3 Faktörlü iç içe sınıflandırılmış deneme planı Kaynak Kitaplardan 2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama
11 Latin Kare Deneme Planı Kaynak Kitaplardan SPSS Paket programda analizlerin yapılışı
12 Tekrarlanan Latin Kare Deneme Planı Kaynak Kitaplardan 2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama
13 Faktöriyel Düzende Tesadüf Parselleri Deneme Planı Kaynak Kitaplardan 2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama
14 Faktöriyel Düzende Tesadüf Blokları Deneme Planı Kaynak Kitaplardan 2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama
15 Bölünmüş Parseller Deneme Planı Kaynak Kitaplardan 2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama
16/17 Bölünen Bölünmüş Parseller Deneme Planı Kaynak Kitaplardan 2 saat ders; 2 saat SPSS Paket programda uygulama


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Kayaalp, G. T. ve Yıldırım, N. 2010. Araştırma ve Deneme Metodları. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları Yayın.No: A-88 Adana.
 Bek, Y. ve Efe, E. 1988. Araştırma ve Deneme Metodları I. Çukurova Üniversitesi Ziraat Fakültesi Yayınları.
 Yıldız, N. ve Bircan, H. 2003. Araştırma ve Deneme Metodları, Atatürk Üniversitesi Yayınları, No: 697. ERZURUM.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 80
    Ödev/Proje/Diğer 1 20
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak Zootekni alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirerek derinleştirme Uzmanlaştığı alanda disiplinler arası etkileşimi sağlayabilir 0
2 Yüksek lisans düzeyi kuramsal ve teorik ve uygulamalı bilgiyi kullanarak zootekninin diğer konularla bağlantılı olarak bir konuda bilgi ve teroiler üretebilir Konusunda mevcut sorunları bilimsel araştırma metodlarını kullanarak neden sonuç ilişkisini ortaya koyabilir 5
3 Zootekni konusunda yaşanan bir problemin tespiti ve bununla ilgili çözüme yönelik bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir Çalışma sırasında ortaya çıkabilecek problemler için çözüm yolu araştırıp bu konuda stratejik yaklaşımlar geliştirebilir 4
4 Zootekni konusunda son gelişmeler ve temel bilgi kaynaklarına ulaşabilir ve bunlardan konusu ile ilgili bilgileri alarak derleyebilir Mevcut çalışmaları değerlendirerek yeni bir bilgi ve senteze ulaşabilr bu bilgileri yönlendirebilir Edindiği bilgileri sürekli kullanma ve mesleğinde gelişme sağlayacak uygulamaları takip eder. 2
5 Zootekni konusunda bilgileri derleyerek yorumlama ve sentez yaparak yeni ve üzere toplumsal katkı sağlamak için kullanabilir Zootekni konusunda bir plan program ve çerçeve oluşturarak bu konuda toplam kalite kriterlerini dikkate alarak değerlendirme yapabilir Zootekni alanında edindiği bilgi ve becerileri diğer disiplinler ile ortak çalışmalarda kullanbilir. 5
6 Yaptığı çalışma edindiği bilgileri topuluklara veya ilgili kişilere yazılı ve sözlü olarak sunablir ve konuyu tarışarak bilgiyi aktarabilir. Çağın gereklerini yakalamak için en az bir yabancı dili, konuşma ve yazma düzeyinde kullanabilecek düzeyde bilir. Kendini ve bilgilerini ifade edebilmek içini bilgisayar programlarını, bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 4 52
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 6 78
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 8 8
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6