Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğretimde Yeni Yaklaşım ve Uygulamalar

Dersin Kodu : EPÖ 760

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MEDİHA SARI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Son yıllarda önemi artan çağdaş öğretim yaklaşımlarının genel özelliklerini açıklar
Çağdaş öğretim yaklaşımlarını karşılaştırıp aralarındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar
Çağdaş öğretim yaklaşımlarının okul ortamlarındaki uygulamalarında yaşanan sorunlara karşı farkındalık geliştirir
Çağdaş öğretim yaklaşımlarının okul ortamlarındaki uygulamalarında yaşanan sorunlara yönelik çözümler üretir
Çağdaş öğretim yaklaşımlarının etkililiğinin arttırılmasına yönelik öneriler geliştirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı, öğretimde son yıllarda önemi artan çağdaş yaklaşımların derinlemesine incelenmesi ve bu yaklaşımların okul ortamlarındaki uygulamalarına dönük çalışmaların yapılmasıdır.

Dersin İçeriği : Bu derste yapılandırmacılık, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, kavram öğretimi, öğrenme stillerine dayalı öğretim, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi, değer eğitimi gibi konular ele alınmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dersin genel tanıtımı ve görev dağılımı İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Anlatım Soru-cevap Tartışma
2 Öğretimde yeni yaklaşım ve uygulamalar İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Anlatım Soru-cevap Tartışma
3 2005 Milli Eğitim Programı İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi Anlatım Soru-cevap Tartışma Görüşme Gözlem Örnek olay
4 Milli eğitimde 4+4+4 Uygulaması İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi Anlatım Soru-cevap Tartışma Görüşme Gözlem Örnek olay
5 Yapılandırmacılık İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi Anlatım Soru-cevap Tartışma Görüşme Gözlem Örnek olay
6 Çoklu Zekâ Yaklaşımı İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi Anlatım Soru-cevap Tartışma Görüşme Gözlem Örnek olay
7 İşbirliğine Dayalı Öğretim İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi Anlatım Soru-cevap Tartışma Görüşme Gözlem Örnek olay
8 Probleme Dayalı Öğretim İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi Anlatım Soru-cevap Tartışma Görüşme Gözlem Örnek olay
9 Beyin Uyumlu Öğrenme Ödev teslimi İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi Anlatım Soru-cevap Tartışma Görüşme Gözlem Örnek olay
10 Kavram Öğretimi İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi Anlatım Soru-cevap Tartışma Görüşme Gözlem Örnek olay
11 Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi Anlatım Soru-cevap Tartışma Görüşme Gözlem Örnek olay
12 Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Öğretimi İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi Anlatım Soru-cevap Tartışma Görüşme Gözlem Örnek olay
13 Değer Eğitimi İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi Anlatım Soru-cevap Tartışma Görüşme Gözlem Örnek olay
14 Dönemin değerlendirilmesi Konuların gözden geçirilmesi Tartışma
15 Final Sınavı ve ödev teslimi Sınava Hazırlık Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Cruickshank, D. R., Jenkins, D. B. &, Metcalf, K. K. (2006). The act of teaching (4thEdt.). Boston: McGrawHill.
 Gagne, R. M. (1985). The conditions of learning and theory of instruction. (4th Ed). Holt, Rinehart & Winston
 Gardner, H. E. (2004). Frames of mind: The theory of multiple intelligences (10th edt.). New York: Basic oks
 Jensen, E. (2006). Beyin uyumlu öğrenme (çev., Ahmet Doğanay). Adana: Nobel Kitabevi
 Merrill, M. D. Tennyson, R. D., & Posey, L. O. (1992). Teaching concepts: An instructional design guide (2nd ed.). Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 2 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 5
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 4
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 4
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 3
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 5
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 5
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 5
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 5
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 5
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 5
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 0
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 3
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 1
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 3
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 5
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 3
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 15 30
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 162
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.48
Dersin AKTS Kredisi: 6