Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Öğretimde Yeni Yaklaşım ve Uygulamalar |
|
Dersin Kodu |
: |
EPÖ 760 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MEDİHA SARI |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Son yıllarda önemi artan çağdaş öğretim yaklaşımlarının genel özelliklerini açıklar Çağdaş öğretim yaklaşımlarını karşılaştırıp aralarındaki benzerlik ve farklılıkları açıklar
Çağdaş öğretim yaklaşımlarının okul ortamlarındaki uygulamalarında yaşanan sorunlara karşı farkındalık geliştirir Çağdaş öğretim yaklaşımlarının okul ortamlarındaki uygulamalarında yaşanan sorunlara yönelik çözümler üretir Çağdaş öğretim yaklaşımlarının etkililiğinin arttırılmasına yönelik öneriler geliştirir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, öğretimde son yıllarda önemi artan çağdaş yaklaşımların derinlemesine incelenmesi ve bu yaklaşımların okul ortamlarındaki uygulamalarına dönük çalışmaların yapılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste yapılandırmacılık, çoklu zeka, işbirliğine dayalı öğrenme, beyin temelli öğrenme, kavram öğretimi, öğrenme stillerine dayalı öğretim, üst düzey düşünme becerilerinin öğretimi, değer eğitimi gibi konular ele alınmaktadır.
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin genel tanıtımı ve görev dağılımı |
İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması
|
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
|
|
2 |
Öğretimde yeni yaklaşım ve uygulamalar |
İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması
|
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
|
|
3 |
2005 Milli Eğitim Programı
|
İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması
Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
|
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Görüşme
Gözlem
Örnek olay
|
|
4 |
Milli eğitimde 4+4+4 Uygulaması |
İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması
Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
|
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Görüşme
Gözlem
Örnek olay
|
|
5 |
Yapılandırmacılık |
İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması
Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
|
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Görüşme
Gözlem
Örnek olay
|
|
6 |
Çoklu Zekâ Yaklaşımı |
İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması
Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
|
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Görüşme
Gözlem
Örnek olay
|
|
7 |
İşbirliğine Dayalı Öğretim
|
İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması
Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
|
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Görüşme
Gözlem
Örnek olay
|
|
8 |
Probleme Dayalı Öğretim
|
İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması
Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
|
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Görüşme
Gözlem
Örnek olay
|
|
9 |
Beyin Uyumlu Öğrenme
Ödev teslimi |
İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması
Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
|
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Görüşme
Gözlem
Örnek olay
|
|
10 |
Kavram Öğretimi
|
İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması
Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
|
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Görüşme
Gözlem
Örnek olay
|
|
11 |
Öğrenme Stillerine Dayalı Öğretim
|
İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması
Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
|
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Görüşme
Gözlem
Örnek olay
|
|
12 |
Üst Düzey Düşünme Becerilerinin Öğretimi
|
İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması
Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
|
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Görüşme
Gözlem
Örnek olay
|
|
13 |
Değer Eğitimi
|
İlgili kaynaklardan gereken okumaların yapılması
Bir okulu ziyaret ederek personel ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerinin incelenmesi
|
Anlatım
Soru-cevap
Tartışma
Görüşme
Gözlem
Örnek olay
|
|
14 |
Dönemin değerlendirilmesi
|
Konuların gözden geçirilmesi |
Tartışma |
|
15 |
Final Sınavı ve ödev teslimi |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Cruickshank, D. R., Jenkins, D. B. &, Metcalf, K. K. (2006). The act of teaching (4thEdt.). Boston: McGrawHill.
Gagne, R. M. (1985). The conditions of learning and theory of instruction. (4th Ed). Holt, Rinehart & Winston
Gardner, H. E. (2004). Frames of mind: The theory of multiple intelligences (10th edt.). New York: Basic oks
Jensen, E. (2006). Beyin uyumlu öğrenme (çev., Ahmet Doğanay). Adana: Nobel Kitabevi
Merrill, M. D. Tennyson, R. D., & Posey, L. O. (1992). Teaching concepts: An instructional design guide (2nd ed.). Englewood Cliffs, NJ: Educational Technology Publications.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
5 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
5 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
4 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
4 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
3 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
5 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
5 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
5 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
5 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
5 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
5 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
0 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
1 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
3 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
5 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
5 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
3 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|