Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Öğrenme Stilleri

Dersin Kodu : EPÖ 756

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. ÖZLEM KAF HASIRCI

Dersin Öğrenme Kazanımları : Öğrenme stili modellerini açıklar
Modellerin sınıf ortamındaki kullanımları ile ilgili örnekleri değerlendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Öğrenme stillerini, öğrenme stilleri modellerini ve bu modellerin etkilerini anlamaktır.

Dersin İçeriği : Öğrenme stilleri, öğrenme stilleri modelleri ve modellere ilişkin çalışmalar.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Öğrenme ve Öğrenme Stilleri-Öğrenme Stillerinin Boyutları Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi Araştırma inceleme, Tartışma
2 Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeli Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi Araştırma inceleme, Tartışma
3 Dunn and Dunn öğrenme stili modeli ile ilgili örnekler Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Araştırma inceleme, Tartışma
4 Kolb Öğrenme Stili Modeli Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi Araştırma inceleme, Tartışma
5 Kolb Öğrenme Stili Modeli ile ilgili örnekler Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Araştırma inceleme, Tartışma
6 McCarthy’nin 4 MAT Sistem Modeli Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi Araştırma inceleme, Tartışma
7 McCarthy’nin 4 MAT Sistem Modeli ile ilgili örnekler Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Araştırma inceleme, Tartışma
8 Arasınav ve ödev teslimi sınava hazırlık yazılı sınav
9 Grasha- Reichmann Modeli Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi Araştırma inceleme, Tartışma
10 Grasha- Reichmann Modeli ile ilgili örnekler Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Araştırma inceleme, Tartışma
11 Gregorc Öğrenme Stilleri Modeli Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi Araştırma inceleme, Tartışma
12 Gregorc Öğrenme Stilleri Modeli ile ilgili örnekler Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Araştırma inceleme, Tartışma
13 Witkin Alan Bağımlı-Alan Bağımsız Öğrenme Stili Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi Araştırma inceleme, Tartışma
14 Witkin Alan Bağımlı-Alan Bağımsız Öğrenme Stili ile ilgili örnekler Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması Araştırma inceleme, Tartışma
15 Dönemin değerlendirilmesi yok soru-cevap
16/17 Final ve ödev teslimi sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Guild, P.B. ve Garger, S. (1991). Marching to different drummers, USA: ASCD.
 Jonassen, D.H. ve Grabowski, B.L (1993). Handbook of individual differences, learning, and instruction, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
 Keefe, W.J. (1988). "Development of the NASSP learning style profile", Profiling and utilizing learning style (Ed. James W. Keefe), Virginia: National Association of Secondary School Principals, 1-21.
Diğer Kaynaklar  Keefe, W.J. (1979). “Learning style: An overview”, Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs. Virginia: National Association of Secondary School Principles, 1-17.
 Keefe, W.J. (1982). “Assesing student learning styles: An overview”, Student learning styles and brain behavior: Programs, instrumentation, research, Virginia: National Association of Secondary School Principals, 43-53.


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 0
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 0
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 5
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 4
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 0
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 0
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 0
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 0
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 5
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 5
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 0
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 0
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 0
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 0
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 0
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 4
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 0
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 0
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6