|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Öğrenme ve Öğrenme Stilleri-Öğrenme Stillerinin Boyutları
|
Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi
|
Araştırma inceleme, Tartışma
|
|
2 |
Dunn ve Dunn Öğrenme Stili Modeli
|
Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi
|
Araştırma inceleme, Tartışma
|
|
3 |
Dunn and Dunn öğrenme stili modeli ile ilgili örnekler
|
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması
|
Araştırma inceleme, Tartışma
|
|
4 |
Kolb Öğrenme Stili Modeli
|
Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi
|
Araştırma inceleme, Tartışma
|
|
5 |
Kolb Öğrenme Stili Modeli ile ilgili örnekler
|
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması
|
Araştırma inceleme, Tartışma
|
|
6 |
McCarthy’nin 4 MAT Sistem Modeli
|
Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi
|
Araştırma inceleme, Tartışma
|
|
7 |
McCarthy’nin 4 MAT Sistem Modeli ile ilgili örnekler
|
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması
|
Araştırma inceleme, Tartışma
|
|
8 |
Arasınav ve ödev teslimi
|
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Grasha- Reichmann Modeli
|
Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi
|
Araştırma inceleme, Tartışma
|
|
10 |
Grasha- Reichmann Modeli ile ilgili örnekler |
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması
|
Araştırma inceleme, Tartışma
|
|
11 |
Gregorc Öğrenme Stilleri Modeli
|
Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi
|
Araştırma inceleme, Tartışma
|
|
12 |
Gregorc Öğrenme Stilleri Modeli ile ilgili örnekler
|
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması
|
Araştırma inceleme, Tartışma
|
|
13 |
Witkin Alan Bağımlı-Alan Bağımsız Öğrenme Stili
|
Ders konusunun farklı kaynaklardan incelenmesi
|
Araştırma inceleme, Tartışma
|
|
14 |
Witkin Alan Bağımlı-Alan Bağımsız Öğrenme Stili ile ilgili örnekler
|
Literatür incelenerek konu ile ilgili 2 makalenin okunması
|
Araştırma inceleme, Tartışma
|
|
15 |
Dönemin değerlendirilmesi |
yok |
soru-cevap |
|
16/17 |
Final ve ödev teslimi
|
sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Guild, P.B. ve Garger, S. (1991). Marching to different drummers, USA: ASCD.
Jonassen, D.H. ve Grabowski, B.L (1993). Handbook of individual differences, learning, and instruction, New Jersey: Lawrence Erlbaum Associates.
Keefe, W.J. (1988). "Development of the NASSP learning style profile", Profiling and utilizing learning style (Ed. James W. Keefe), Virginia: National Association of Secondary School Principals, 1-21.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Keefe, W.J. (1979). “Learning style: An overview”, Student learning styles: Diagnosing and prescribing programs. Virginia: National Association of Secondary School Principles, 1-17.
Keefe, W.J. (1982). “Assesing student learning styles: An overview”, Student learning styles and brain behavior: Programs, instrumentation, research, Virginia: National Association of Secondary School Principals, 43-53.
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
0 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
0 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
5 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
4 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
0 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
0 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
0 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
0 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
5 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
5 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
0 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
0 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
0 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
0 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
0 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
4 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
0 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|