|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Proje Temelli Öğrenme Uygulamaları |
|
Dersin Kodu |
: |
EPÖ 754 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEMET KARAKUŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Proje örneklerini inceleyerek değerlendirmek Proje önerisi hazırlamak Projeyi uygulamak Projeyi raporlaştırarak sunmak
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
EPÖ 755 Proje Temelli Öğrenme
|
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, eğitimde proje temelli öğrenme çalışmalarını inceleyerek, proje tasarlamak |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği, uygulamadaki farklı derslere yönelik proje örneklerinin incelenmesi ile projenin geliştirilmesi ve değerlendirilmesini içermektedir. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Proje temelli öğrenme uygulamaları |
Proje çalışmalarını inceleme |
Araştırma ve inceleme |
|
2 |
Projeye dönük problemin belirlenmesi |
Bilimsel araştırma becerilerini geliştirme |
Araştırma ve inceleme |
|
3 |
Literatür tarama |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme |
|
4 |
Literatür tarama |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme |
|
5 |
Projede amaç ve önem |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme |
|
6 |
Projede yanıt aranacak sorular |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme |
|
7 |
Projenin ilgili olduğu disiplinler ve kavramlar |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme |
|
8 |
Ara Sınav ve ödev teslimi |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
9 |
Projede çalışma süreci |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme |
|
10 |
Projede içerik |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme |
|
11 |
Projede değerlendirme |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme |
|
12 |
Proje sunumları |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme |
|
13 |
Proje sunumları |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme |
|
14 |
Proje sunumları |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme |
|
15 |
Raporlaştırma |
İlgili kitap, makale ve tezleri inceleme |
Araştırma ve inceleme |
|
16/17 |
Final Sınavı ve ödev teslimi |
Sınava Hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Armfield, S. (1998). “Early Literacy and The Project Approach”. (Unpublished Master’s Thesis) Edmonton: University of Alberta Department of Elementary Education
Champbell, Bruce. (1989).“Multiple Intelligences in The Classroom”. New Horizons for Learning On The Beam. Vol. IX No. 2 Winter, 1989 p. 7 :167
Chard, S. C. (1992). The Project Approach: Making Curriculum Come Alive. (Practical Guide 1-2). Edmonton, Alberta: University of Alberta Printing Services.
Katz, L.G. and S.C. Chard. (2000). Engaging Children´s Minds: The Project Approach (Second Edition). Stamford, Connecticut: Ablex Publishing Corporation.
Starko, A.J. (2005). Creativity in The Classroom. (Third Edition). London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers
Chapman, C. and L. Freeman. (1996). Multiple Intelligenges and Projects. llinois: Skylight Training and Publishing, İnc.
Armstrong, T. (1994). Multiple İntelligences in the Classroom. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
5 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
5 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
4 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
5 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
4 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
4 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
4 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
4 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
5 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
5 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
5 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
5 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
5 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
5 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
4 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
5 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
2 |
2 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|