Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kubaşık Öğrenme |
|
Dersin Kodu |
: |
EPÖ 746 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK Doç.Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN Doç.Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Kubaşık öğrenme yönteminin temel prensiplerini bilir.
Kubaşık öğrenme yöntemini diğer öğrenme yöntemleri ile karşılaştırır Kubaşık öğrenme yönteminin uygulanmasında gerekli olan sosyal becerileri bilir Kubaşık öğrenme yöntemine uygun küme oluşturma tekniklerini bilir ve uygular Kubaşık öğrenme yönteminin yapılandırılmamış tekniklerini bilir Kubaşık öğrenme yönteminin yapılandırılmış tekniklerinin bilir Kubaşık öğrenme tekniklerinin işe koşulduğu ders planları hazırlar Kubaşık öğrenme yöntemine uygun değerlendirme yöntemlerini uygular
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı kubaşık öğrenme yönteminin temel prensiplerini ortaya koymak ve kubaşık öğrenme yönteminin bazı değişkenler üzerindeki etkililiğini ortaya koyan bilimsel çalışmaları incelemektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kubaşık öğrenme ile ilgili temel kavramlar, tarihsel gelişim, öğrenme ve öğretme kuramları ve kubaşık öğrenme; kubaşık öğrenmede küme ve sınıf kimliği geliştirme, iletişim becerileri, düşünme becerileri, sosyal beceriler ile ilgili etkinlikler; kubaşık öğrenme teknikleri, kubaşık öğrenmede değerlendirme |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma, dersin işlenişi ile ilgili bilgilendirme ve kaynakların tanıtılması |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
2 |
Kubaşık Öğrenme yönteminin tanıtılması, farklı konu alanlarına ilişkin örnek etkinliklerin yapılması ve ödevlendirme |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
3 |
Öğrenme ve öğretme kuramları ve kubaşık öğrenme |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
4 |
Kubaşık öğrenmede küme ve sınıf kimliği geliştirme |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
grup tartışması |
|
5 |
İletişim becerileri ve sosyal becerilerle ilgili kubaşık öğrenme etkinlikleri |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
grup tartışması |
|
6 |
Düşünme becerileri ile ilgili kubaşık öğrenme etkinlikleri |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
grup tartışması |
|
7 |
Kubaşık öğrenme teknikleri |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
grup tartışması |
|
8 |
Vize ve ödev teslimi |
Sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
9 |
Kubaşık öğrenme yönteminde değerlendirme |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
grup tartışması |
|
10 |
Kubaşık öğrenme tekniklerine uygun öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
grup tartışması |
|
11 |
Kubaşık öğrenme tekniklerine uygun öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
grup tartışması |
|
12 |
Kubaşık öğrenme tekniklerine uygun öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
grup tartışması |
|
13 |
Kubaşık öğrenme tekniklerine uygun öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
grup tartışması |
|
14 |
Kubaşık öğrenme tekniklerine uygun öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
grup tartışması |
|
15 |
Kubaşık öğrenme tekniklerine uygun öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
grup tartışması |
|
16/17 |
Final ve ödev teslimi |
Sınava hazırlık |
yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
0 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
0 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
0 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
0 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
0 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
0 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
2 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
0 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
0 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
0 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
0 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
0 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
0 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
0 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
0 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
0 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
0 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
0 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|