Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Kubaşık Öğrenme

Dersin Kodu : EPÖ 746

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK
Doç.Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN
Doç.Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN

Dersin Öğrenme Kazanımları : Kubaşık öğrenme yönteminin temel prensiplerini bilir.
Kubaşık öğrenme yöntemini diğer öğrenme yöntemleri ile karşılaştırır
Kubaşık öğrenme yönteminin uygulanmasında gerekli olan sosyal becerileri bilir
Kubaşık öğrenme yöntemine uygun küme oluşturma tekniklerini bilir ve uygular
Kubaşık öğrenme yönteminin yapılandırılmamış tekniklerini bilir
Kubaşık öğrenme yönteminin yapılandırılmış tekniklerinin bilir
Kubaşık öğrenme tekniklerinin işe koşulduğu ders planları hazırlar
Kubaşık öğrenme yöntemine uygun değerlendirme yöntemlerini uygular

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı kubaşık öğrenme yönteminin temel prensiplerini ortaya koymak ve kubaşık öğrenme yönteminin bazı değişkenler üzerindeki etkililiğini ortaya koyan bilimsel çalışmaları incelemektir.

Dersin İçeriği : Kubaşık öğrenme ile ilgili temel kavramlar, tarihsel gelişim, öğrenme ve öğretme kuramları ve kubaşık öğrenme; kubaşık öğrenmede küme ve sınıf kimliği geliştirme, iletişim becerileri, düşünme becerileri, sosyal beceriler ile ilgili etkinlikler; kubaşık öğrenme teknikleri, kubaşık öğrenmede değerlendirme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Tanışma, dersin işlenişi ile ilgili bilgilendirme ve kaynakların tanıtılması İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
2 Kubaşık Öğrenme yönteminin tanıtılması, farklı konu alanlarına ilişkin örnek etkinliklerin yapılması ve ödevlendirme İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
3 Öğrenme ve öğretme kuramları ve kubaşık öğrenme İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma
4 Kubaşık öğrenmede küme ve sınıf kimliği geliştirme İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme grup tartışması
5 İletişim becerileri ve sosyal becerilerle ilgili kubaşık öğrenme etkinlikleri İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme grup tartışması
6 Düşünme becerileri ile ilgili kubaşık öğrenme etkinlikleri İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme grup tartışması
7 Kubaşık öğrenme teknikleri İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme grup tartışması
8 Vize ve ödev teslimi Sınava hazırlık yazılı sınav
9 Kubaşık öğrenme yönteminde değerlendirme İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme grup tartışması
10 Kubaşık öğrenme tekniklerine uygun öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme grup tartışması
11 Kubaşık öğrenme tekniklerine uygun öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme grup tartışması
12 Kubaşık öğrenme tekniklerine uygun öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme grup tartışması
13 Kubaşık öğrenme tekniklerine uygun öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme grup tartışması
14 Kubaşık öğrenme tekniklerine uygun öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme grup tartışması
15 Kubaşık öğrenme tekniklerine uygun öğrenci uygulamalarının değerlendirilmesi İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme grup tartışması
16/17 Final ve ödev teslimi Sınava hazırlık yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Johnson, D.W.; Johnson, R.T.; Holubec, E.J. (1987). Structuring cooperative learning: Lesson plans for teachers. Edina, Minnesota: Interaction Book Company.
 Slavin, R.E. (1990). Cooperative Learning: Theory, research and practice. New Jersey: Prentice Hall, Englewood Cliffs.
 Gömleksiz, M. (1997). Kubaşık öğrenme: Temel Eğitim Dördüncü Sınıf öğrencilerinin matematik başarısı ve arkadaşlık ilişkileri üzerine deneysel bir çalışma”. Adana:Baki Kitap ve Yayınevi, No.14. 8.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 0
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 0
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 0
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 0
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 0
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 0
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 2
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 0
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 0
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 0
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 0
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 0
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 0
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 0
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 0
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 0
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 0
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 0
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 0
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 10 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 9 9
Toplam İş Yükü: 150
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6
Dersin AKTS Kredisi: 6