Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi

Dersin Kodu : EPÖ 742

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Demokrasi ve insan hakları mücadelesinin tarihsel gelişimini tartışır
Demokrasi ve insan hakları konusunda farkındalık geliştirir
Uluslararası, ulusal ve sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarını yorumlar
Demokratik insan haklarının neler olduğunu tartışır
Geçmişten günümüze demokratik insan hakları alanında yapılmış olan çalışmaları değerlendirir
Türkiye’de geçmişten günümüze demokratik insan hakları alanında yapılmış olan çalışmaları değerlendirir
Dünyada ve Türkiye’de bu konuda yapılmış olan çalışmaları karşılaştırır
İnsan hakları alanındaki uluslar arası ve ulusal yasal düzenlemeleri açıklar
İnsan hakları alanında yaşanan sorunları tartışır
İnsan haklarının geliştirilmesi ve iyileştirilmesine ilişkin çözüm önerileri geliştirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı İnsan hakları ve demokrasi kavramlarının ve uygulamalarının öğrenilmesidir.

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği aşağıda belirtilen konulardan oluşmaktadır; Demokrasi ve insan hakları mücadelesinin tarihsel gelişimi Uluslar arası, ulusal ve sivil toplum kuruluşları hakkında bilgiler Demokratik insan hakları nelerdir?- Geçmişten günümüze demokratik insan hakları alanında yapılmış olan çalışmalar nelerdir? Türkiye’de geçmişten günümüze demokratik insan hakları alanında yapılmış olan çalışmalar nelerdir? İnsan hakları alanındaki uluslar arası ve ulusal yasal düzenlemeler (bildirgeler, sözleşmeler vb) İnsan hakları alanında yaşanan sorunlar İnsan haklarının geliştirilmesi ve iyileştirilmesine ilişkin çözüm önerileri Genel değerlendirme

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 - Demokrasi ve insan hakları mücadelesinin tarihsel gelişimi İlgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
2 - Uluslar arası, ulusal ve sivil toplum kuruluşları hakkında bilgiler İlgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
3 - Demokratik insan hakları nelerdir? İlgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap, tartışma
4 - Geçmişten günümüze demokratik insan hakları alanında yapılmış olan çalışmalar nelerdir? İlgili çalışmaları araştırma ve inceleme anlatım, soru-cevap, tartışma
5 - Türkiye’de geçmişten günümüze demokratik insan hakları alanında yapılmış olan çalışmalar nelerdir? İlgili çalışmaları araştırma ve inceleme anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Türkiye’de geçmişten günümüze demokratik insan hakları alanında yapılmış olan çalışmalar nelerdir? İlgili çalışmaları araştırma ve inceleme anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Proje: İnsan hakları alanında yapılmış olan çalışmalarla ilgili uygulamada yaşanan sorunlara ilişkin bir araştırma yapma konu ile ilgili anket hazırlama uygulama, araştırma, inceleme
8 - Proje: İnsan hakları alanında yapılmış olan çalışmalarla ilgili uygulamada yaşanan sorunlara ilişkin bir araştırma yapma ilgili çalışmaları inceleme uygulama, araştırma, inceleme
9 - İnsan hakları alanındaki uluslar arası ve ulusal yasal düzenlemeler (bildirgeler, sözleşmeler vb) İlgili çalışmaları araştırma ve inceleme anlatım, soru-cevap, tartışma
10 - İnsan hakları alanındaki uluslar arası ve ulusal yasal düzenlemeler (bildirgeler, sözleşmeler vb) İlgili çalışmaları araştırma ve inceleme anlatım, soru-cevap, tartışma
11 İnsan hakları alanında yaşanan sorunlar güncel olayları inceleme ve sınıfa örnek olay getirme örnek olay, tartışma
12 İnsan hakları alanında yaşanan sorunlar güncel olayları inceleme ve sınıfa örnek olay getirme örnek olay, tartışma
13 İnsan haklarının geliştirilmesi ve iyileştirilmesine ilişkin çözüm önerileri geçici çözüm önerilerini hazırlama anlatım, soru-cevap, tartışma
14 İnsan haklarının geliştirilmesi ve iyileştirilmesine ilişkin çözüm önerileri geçici çözüm önerilerini hazırlama anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Final sınavı ve ödev teslimi Sınava yönelik hazırlanma Yazılı sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Tanili, S. (1996). Devlet ve demokrasi. İstanbul: Çağdaş yayınları
 Çeçen, A.(1984). Kültür ve politika. İstanbul: Hil Yayıncılık
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 2
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 3
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 4
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 4
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 4
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 4
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 5
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 5
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 4
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 4
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 5
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 5
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 4
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 4
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 3
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 3
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 4
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6