Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
İnsan Hakları ve Demokrasi Eğitimi |
|
Dersin Kodu |
: |
EPÖ 742 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Demokrasi ve insan hakları mücadelesinin tarihsel gelişimini tartışır Demokrasi ve insan hakları konusunda farkındalık geliştirir Uluslararası, ulusal ve sivil toplum kuruluşlarının çalışmalarını yorumlar Demokratik insan haklarının neler olduğunu tartışır Geçmişten günümüze demokratik insan hakları alanında yapılmış olan çalışmaları değerlendirir Türkiye’de geçmişten günümüze demokratik insan hakları alanında yapılmış olan çalışmaları değerlendirir Dünyada ve Türkiye’de bu konuda yapılmış olan çalışmaları karşılaştırır İnsan hakları alanındaki uluslar arası ve ulusal yasal düzenlemeleri açıklar İnsan hakları alanında yaşanan sorunları tartışır İnsan haklarının geliştirilmesi ve iyileştirilmesine ilişkin çözüm önerileri geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı İnsan hakları ve demokrasi kavramlarının ve uygulamalarının öğrenilmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği aşağıda belirtilen konulardan oluşmaktadır;
Demokrasi ve insan hakları mücadelesinin tarihsel gelişimi
Uluslar arası, ulusal ve sivil toplum kuruluşları hakkında bilgiler
Demokratik insan hakları nelerdir?-
Geçmişten günümüze demokratik insan hakları alanında yapılmış olan çalışmalar nelerdir?
Türkiye’de geçmişten günümüze demokratik insan hakları alanında yapılmış olan çalışmalar nelerdir?
İnsan hakları alanındaki uluslar arası ve ulusal yasal düzenlemeler (bildirgeler, sözleşmeler vb)
İnsan hakları alanında yaşanan sorunlar
İnsan haklarının geliştirilmesi ve iyileştirilmesine ilişkin çözüm önerileri
Genel değerlendirme
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
- Demokrasi ve insan hakları mücadelesinin tarihsel gelişimi |
İlgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
2 |
- Uluslar arası, ulusal ve sivil toplum kuruluşları hakkında bilgiler |
İlgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
3 |
- Demokratik insan hakları nelerdir? |
İlgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
4 |
- Geçmişten günümüze demokratik insan hakları alanında yapılmış olan çalışmalar nelerdir? |
İlgili çalışmaları araştırma ve inceleme |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
5 |
- Türkiye’de geçmişten günümüze demokratik insan hakları alanında yapılmış olan çalışmalar nelerdir? |
İlgili çalışmaları araştırma ve inceleme |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
6 |
Türkiye’de geçmişten günümüze demokratik insan hakları alanında yapılmış olan çalışmalar nelerdir? |
İlgili çalışmaları araştırma ve inceleme |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
7 |
Proje: İnsan hakları alanında yapılmış olan çalışmalarla ilgili uygulamada yaşanan sorunlara ilişkin bir araştırma yapma |
konu ile ilgili anket hazırlama |
uygulama, araştırma, inceleme |
|
8 |
- Proje: İnsan hakları alanında yapılmış olan çalışmalarla ilgili uygulamada yaşanan sorunlara ilişkin bir araştırma yapma |
ilgili çalışmaları inceleme |
uygulama, araştırma, inceleme |
|
9 |
- İnsan hakları alanındaki uluslar arası ve ulusal yasal düzenlemeler (bildirgeler, sözleşmeler vb) |
İlgili çalışmaları araştırma ve inceleme |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
10 |
- İnsan hakları alanındaki uluslar arası ve ulusal yasal düzenlemeler (bildirgeler, sözleşmeler vb) |
İlgili çalışmaları araştırma ve inceleme |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
İnsan hakları alanında yaşanan sorunlar |
güncel olayları inceleme ve sınıfa örnek olay getirme |
örnek olay, tartışma |
|
12 |
İnsan hakları alanında yaşanan sorunlar |
güncel olayları inceleme ve sınıfa örnek olay getirme |
örnek olay, tartışma |
|
13 |
İnsan haklarının geliştirilmesi ve iyileştirilmesine ilişkin çözüm önerileri |
geçici çözüm önerilerini hazırlama |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
İnsan haklarının geliştirilmesi ve iyileştirilmesine ilişkin çözüm önerileri |
geçici çözüm önerilerini hazırlama |
anlatım, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Final sınavı ve ödev teslimi |
Sınava yönelik hazırlanma |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
2 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
3 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
4 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
4 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
4 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
4 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
5 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
5 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
4 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
4 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
5 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
5 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
4 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
3 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
5 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
3 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
4 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|