Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Eğitimde Program Geliştirme |
|
Dersin Kodu |
: |
EPÖ 773 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEMET KARAKUŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Program geliştirmenin temel amacını, kavramsal özelliklerini ve kullanım alanlarını inceler Program geliştirme alanındaki alternatif yaklaşımları analiz eder Program geliştirmenin kökenini ve çağdaş program geliştirme konusundaki günümüz eğilimlerini inceler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı, program geliştirmeye farklı boyutlar açısından bakmak, bilimsel bir disiplin olarak program geliştirmenin tarihsel süreç içerisindeki gelişimini incelemek, öğrencilere alandaki güncel kavramlar ile farklı program geliştirme modellerine yönelik bakış açısı kazandırmaktır |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği aşağıda belirtilen konulardan oluşmaktadır.
Program geliştirmenin ilkeri
Eğitim programını planlama
Program geliştirme modelleri
Eğitim felsefesi ve amaçları
İhtiyaç değerlendirme
Eğitim programının genel amaçları ve kazanımları
Eğitim programının düzenlenmesi ve uygulanması
Eğitim programı ve öğretim
Eğitim programının değerlendirilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Program Geliştirmenin Temelleri |
İlgili kaynakları inceleme, verilen çalışmaları hazırlama |
Araştırma ve inceleme, problem çözme |
|
2 |
Program Geliştirmenin Temelleri |
İlgili kaynakları inceleme, verilen çalışmaları hazırlama |
Araştırma ve inceleme, problem çözme |
|
3 |
Programın Planlanması |
İlgili kaynakları inceleme, verilen çalışmaları hazırlama |
Araştırma ve inceleme, problem çözme |
|
4 |
Program Geliştirme Modelleri |
İlgili kaynakları inceleme, verilen çalışmaları hazırlama |
Araştırma ve inceleme, problem çözme |
|
5 |
Eğitim Felsefesi ve Amaçları |
İlgili kaynakları inceleme, verilen çalışmaları hazırlama |
Araştırma ve inceleme, problem çözme |
|
6 |
İhtiyaç Analizi |
İlgili kaynakları inceleme, verilen çalışmaları hazırlama |
Araştırma ve inceleme, problem çözme |
|
7 |
Programın Amaç ve kazanımları |
İlgili kaynakları inceleme, verilen çalışmaları hazırlama |
Araştırma ve inceleme, problem çözme |
|
8 |
Ara sınav ve ödev teslimi |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Programın içeriği |
İlgili kaynakları inceleme, verilen çalışmaları hazırlama |
Araştırma ve inceleme, problem çözme |
|
10 |
Programın Organizasyonu ve Uygulaması |
İlgili kaynakları inceleme, verilen çalışmaları hazırlama |
Araştırma ve inceleme, problem çözme |
|
11 |
Program ve Öğretim |
İlgili kaynakları inceleme, verilen çalışmaları hazırlama |
Araştırma ve inceleme, problem çözme |
|
12 |
Program ve Öğretim |
İlgili kaynakları inceleme, verilen çalışmaları hazırlama |
Araştırma ve inceleme, problem çözme |
|
13 |
Program ve Öğretim |
İlgili kaynakları inceleme, verilen çalışmaları hazırlama |
Araştırma ve inceleme, problem çözme |
|
14 |
Değerlendirme |
İlgili kaynakları inceleme, verilen çalışmaları hazırlama |
Araştırma ve inceleme, problem çözme |
|
15 |
Değerlendirme |
İlgili kaynakları inceleme, verilen çalışmaları hazırlama |
Araştırma ve inceleme, problem çözme |
|
16/17 |
Final sınavı ve ödev teslimi |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
5 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
4 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
4 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
5 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
4 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
4 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
5 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
5 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
5 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
5 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
4 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
5 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
5 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
4 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
5 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
5 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|