|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sınıf Yönetim Stratejileri |
|
Dersin Kodu |
: |
EPÖ 769 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA SADIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sınıf yönetim yaklaşımlarının genel özelliklerini açıklar Farklı sınıf yönetim yaklaşımlarının karşılaştırarak benzerlik ve farklılıkları tartışır Sınıf yönetim yaklaşımlarının okul ortamında uygulamalarında yaşanan sorunlara karşı farkındalık geliştirir Sınıf yönetim yaklaşımlarının okul ortamında uygulamalarında yaşanan sorunlara yönelik çözümler üretir Etkili sınıf yönetimi için öneriler geliştirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı sınıf yönetimiyle ilgili yaklaşımların derinlemesine incelenmesi ve bu yaklaşımların okul ortamında uygulanmasına dönük çalışma yapılmasıdır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste davranış değiştirmeye dayalı yaklaşım, öğretimsel yaklaşım, grup süreci yaklaşımı, sosyo-kültürel yaklaşım, demokratik yaklaşım gibi sınıf yönetim yaklaşımları ele alınmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin genel tanıtımı ve görev dağılımı
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
2 |
Davranış değiştirmeye dayalı sınıf yönetim yaklaşımı
|
İlgili kaynakları okuma ve bir okul ziyareti yaparak öğretmen ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerini inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
3 |
Davranış değiştirmeye dayalı sınıf yönetim yaklaşımı
|
İlgili kaynakları okuma ve bir okul ziyareti yaparak öğretmen ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerini inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
4 |
Öğretime dayalı sınıf yönetim yaklaşımı
|
İlgili kaynakları okuma ve bir okul ziyareti yaparak öğretmen ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerini inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
5 |
Öğretime dayalı sınıf yönetim yaklaşımı
|
İlgili kaynakları okuma ve bir okul ziyareti yaparak öğretmen ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerini inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
6 |
Grup sürecine dayalı sınıf yönetim yaklaşımı
|
İlgili kaynakları okuma ve bir okul ziyareti yaparak öğretmen ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerini inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
7 |
Sosyo-kültürel yaklaşımı
Ödev teslimi |
İlgili kaynakları okuma ve bir okul ziyareti yaparak öğretmen ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerini inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
8 |
Sosyo-kültürel yaklaşımı
|
İlgili kaynakları okuma ve bir okul ziyareti yaparak öğretmen ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerini inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
9 |
Etkili iletişime dayalı sınıf yönetim yaklaşımı
|
İlgili kaynakları okuma ve bir okul ziyareti yaparak öğretmen ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerini inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
10 |
Etkili iletişime dayalı sınıf yönetim yaklaşımı
|
İlgili kaynakları okuma ve bir okul ziyareti yaparak öğretmen ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerini inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
11 |
Demokratik yaklaşım
|
İlgili kaynakları okuma ve bir okul ziyareti yaparak öğretmen ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerini inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
12 |
Otoriter yaklaşım |
İlgili kaynakları okuma ve bir okul ziyareti yaparak öğretmen ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerini inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
13 |
İzin verici yaklaşım
|
İlgili kaynakları okuma ve bir okul ziyareti yaparak öğretmen ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerini inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
14 |
İzin verici yaklaşım |
İlgili kaynakları okuma ve bir okul ziyareti yaparak öğretmen ve öğrencilerin konuyla ilgili görüşlerini inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması, görüşme, gözlem, örnek olay |
|
15 |
Final sınavı ve ödev teslimi |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Bluestein, J. (1998), 21st. Century Discipline-Teaching Students Responsibility and Self-Management, (2. Edition), CA: A Division of Frank Schaffer Publications, Inc.
Charles, C. M. (1996), Building Classroom Management, New York: Longman Publishes.
Curwin, R. L.; Mendler, A. A. (1998), Discipline with Dignity, E. Broyhers. Inc. (Ed.), USA: Merril Education/ASCD College Textbook Series
Jones, V. F. , Jones, L. S. (1998), Comprehensive Classroom Management, Creating Communities of Support and Solving Problems (5. Edition), Usa: Allyn & Bacon Company.
Kauffman, J. M.; Mostert, M. P. ; Trent, S. C. ; Hallahan, D. P. (1998), Managing Classroom Behaviour (2. Edition), USA: Allyn and Bacon Company.
Kerr, M. M.; Nelson, C. M. (1998), Strategies for Managing Behavior Problems in the Classroom (3. Edition), New York: Macmillan Publishing Company.
Lemlech, J. K. (1999), Classroom Management, Methods and Techniques for Elemantary and Secondary Teachers (3. Edition), USA: Waveland Press, Illiniois.
Martin, J. ; Sugarman, J. , McNamara, J. (2000), Models of Classroom Management (3. Edition), Canadian Information in Publication.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
4 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
5 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
3 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
4 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
5 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
3 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
3 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
3 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
3 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
5 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
1 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
1 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
4 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
3 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
4 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
4 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
4 |
56 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|