|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Sınıf Yönetiminde Araştırma ve Uygulama |
|
Dersin Kodu |
: |
EPÖ 763 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA SADIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Sınıf yönetimiyle ilgili araştırmaların model ve veri toplama yöntemlerini açıklar
İncelediği araştırmaların bulgularını sınıf yönetim yaklaşımları açısından değerlendirir
Sınıf yönetiminin seçtiği boyutuyla ilgili bir araştırma projesi hazırlar
Sınıf yönetiminin seçtiği boyutuyla ilgili yaptığı araştırmayı değerlendiren rapor hazırlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel amacı sınıf yönetim alanında yapılan ulusal ve uluslar arası çalışmaları derinlemesine inceleme ve konuyla ilgili araştırma yapma becerilerini geliştirmektir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu derste sınıfın fiziksel çevresini düzenleme, kural ve prosedürlerin oluşturulması, sınıfta zaman yönetimi, olumlu öğretmen-öğrenci ve akran ilişikleri geliştirme, etkili öğretim ve disiplin problemlerini an aza indirgeme gibi sınıf yönetimiyle ilgili konularda yapılan bilimsel araştırmalar ele alınmaktadır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dersin genel tanıtımı ve görev dağılımı
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
2 |
Sınıfın fiziksel çevresini düzenleme
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
3 |
Sınıf kurallarını ve prosedürlerini oluşturma
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
4 |
Öğretimi planlama ve uygulama |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
5 |
Öğrenci çalışmalarını yönetme |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
6 |
Pozitif öğretmen-öğrenci ilişkileri kurma
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
7 |
İletişim becerileri |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
8 |
Zaman yönetimi
Ödev teslimi |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
9 |
Problem davranışları yönetme |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
10 |
Problem davranışları yönetme |
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
11 |
Araştırma projesi hazırlama
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
12 |
Araştırma verilerini toplama
|
Konuyla ilgili literatürü inceleme, veri toplama araçlarını geliştirme ve veri toplama
|
Anlatım, soru-cevap, tartışma, gözlem, görüşme, örnek olay
|
|
13 |
Araştırma raporu hazırlama
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması
|
|
14 |
Araştırma raporu hazırlama
|
İlgili kaynakları okuma ve konuyla ilgili literatürü inceleme
|
Anlatım, soru-cevap, grup tartışması |
|
15 |
Final Sınavı ve ödev teslimi |
Sınava Hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Chernow, F. B: ; Chernow, C. (1981), Classroom Discipline and Control, 101 Practical Techniques, USA: Parker Publishing Company, Inc.,
Crone, D.A.; Horner, R.H. (2003), Building Positive Behaviour Support Systems in Schools,London, The Guilford Pres.
Kagan, S.; Kyle, P.; Scott, S. (2004), Win-Win Discipline, USA: Kagan Publishing.
Cummings, C.(2000), “ Winning strategies for classroom management”, Copyright Teaching, Inc.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Konuylla ilgili ulusal /uluslar arası literatür
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
50 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
50 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
4 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
4 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
4 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
4 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
5 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
3 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
3 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
3 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
4 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
4 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
0 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
4 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
3 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
4 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
4 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
5 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
4 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
4 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
20 |
40 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 162 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.48 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|