Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Proje Temelli Öğrenme

Dersin Kodu : EPÖ 755

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı :

Dersin Öğrenme Kazanımları : Aktif öğrenme yöntemlerini inceler.
Proje kavramını analiz eder.
Eğitimdeki proje örneklerini yorumlar.
Eğitime yönelik proje tasarlar.
Tasarladığı projeyi değerlendirir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin genel amacı proje temelli öğrenmenin felsefesini kavrayarak, eğitimde proje tabanlı öğrenmeye yönelik etkinlikler tasarlamak.

Dersin İçeriği : Ders ana hatlarıyla, proje tabanlı öğrenmenin amacı, temelinde bulunan öğrenme yaklaşım ve kuramları, proje tabanlı öğretimin aşamaları, programdaki yeri, öğretim programındaki ünitelerin projeye dönüştürülmesi, projede kavram ağının oluşturulması, bağlantı noktalarının yazılması ve proje uygulama örneklerinin incelenmesi içeriğinden oluşmaktadır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Proje tabanlı öğrenmenin(PTÖ) amacı İlgili kitap ve makalelerin incelenmesi Tartışma ve problem çözme
2 PTÖ´nün temelinde bulunan öğrenme yaklaşım ve kuramlar Literatür tarama Tartışma ve problem çözme
3 İşbirlikli öğrenme Araştırma Tartışma
4 Çoklu Zeka kuramı Araştırma Tartışma
5 Öğrenci profili geliştirme İnceleme Tartışma ve problem çözme
6 Profillerin tartışılması Literatür tarama Tartışma ve problem çözme
7 Bireysel ve alternatif eğitim örnekleri Literatür tarama Tartışma ve problem çözme
8 Ara Sınav Sınava Hazırlık Yazılı sınav
9 Bireysel ve alternatif eğitim örnekleri Literatür tarama Tartışma ve problem çözme
10 Proje örneklerini inceleme Literatür tarama Tartışma ve problem çözme
11 Proje örneklerini inceleme Literatür tarama Tartışma ve problem çözme
12 Proje tasarlama Literatür tarama Tartışma ve problem çözme
13 Proje tasarlama Literatür tarama Tartışma ve problem çözme
14 Tasarlanan projelerin sunumu Literatür tarama Tartışma ve problem çözme
15 Değerlendirme Literatür tarama Tartışma ve problem çözme
16/17 Final Sınavı ve ödev teslimi Sınava Hazırlık Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Armfield, S. (1998). “Early Literacy and The Project Approach”. (Unpublished Master’s Thesis) Edmonton: University of Alberta Department of Elementary Education
 Katz, L.G. and S.C. Chard. (2000). Engaging Children´s Minds: The Project Approach (Second Edition). Stamford, Connecticut: Ablex Publishing Corporation.
 Starko, A.J. (2005). Creativity in The Classroom. (Third Edition). London: Lawrence Erlbaum Associates, Publishers.
 Armstrong, T. (1994). Multiple İntelligences in the Classroom. Alexandria: Association for Supervision and Curriculum Development.
 Champbell, Bruce. (1989).“Multiple Intelligences in The Classroom”. New Horizons for Learning On The Beam. Vol. IX No. 2 Winter, 1989 p. 7 :167
 Chapman, C. and L. Freeman. (1996). Multiple Intelligenges and Projects. llinois: Skylight Training and Publishing, İnc.
 Chard, S. C. (1992). The Project Approach: Making Curriculum Come Alive. (Practical Guide 1-2). Edmonton, Alberta: University of Alberta Printing Services.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 60
    Ödev/Proje/Diğer 1 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 5
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 5
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 5
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 5
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 2
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 5
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 2
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 5
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 5
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 5
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 4
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 3
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 4
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 4
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 5
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 5
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6