Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Halkla İlişkiler

Dersin Kodu : EPÖ 721

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ

Dersin Öğrenme Kazanımları : Halkla ilişkiler alanındaki temel kavramları açıklar
Halkla ilişkilerin tarihçesini açıklar
Halkla ilişkiler alanında iletişimin yeri ve önemini yorumlar
İletişim süreçlerini, türlerini ve etkilerini öğrenir
Kişilerarası ilişkileri öğrenir
Kişilerarası ilişkilerde sorun çözme yöntemlerini açıklar
Halkla ilişkilerde kullanılan yöntemleri açıklar
Halkla ilişkiler modellerini açıklar
Türkiye’deki halkla ilişkiler uygulamalarını öğrenir.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, halkla ilişkiler konusunda var olan kuramların, kavramların ve uygulamaların kavranmasıdır.

Dersin İçeriği : Bu dersin içeriği aşağıda belirtilen konulardan oluşmaktadır; Halkla ilişkilerin tanımı ve tarihçesi Halkla ilişkilerde iletişimin yeri ve önemi Halkla ilişkiler alanındaki kavramlar İletişim araçları İletişim biçimleri Halkla ilişkilerde kullanılan yöntemler Kişilerarası ilişkilerin, halkla ilişkilerdeki yeri ve önemi Kişilerarası ilişkilerde sorun çözme yolları Pragmatik bir model olarak insan ilişkileri Türkiye’de halkla ilişkiler ve iletişim

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 -Halkla ilişkilerin tanımı ve tarihçesi İlgili makaleleri araştırma ve okuma anlatım, soru-cevap,tartışma
2 -Halkla ilişkilerde iletişimin yeri ve önemi İlgili kaynakları araştırma anlatım, soru-cevap,tartışma
3 -Halkla ilişkiler alanındaki kavramlar Farklı tanımları ve bakış açılarını belirlemek için farklı kaynakları inceleme tartışma, soru-cevap
4 -İletişim araçları Konu ile ilgili ön inceleme tartışma, soru-cevap
5 -İletişim biçimleri Örnek olayları belirleme ve inceleme örnek olay, tartışma
6 -Halkla ilişkilerde kullanılan yöntemler Konu ile ilgili araştırmaları inceleme tartışma, soru-cevap
7 -Halkla ilişkilerde kullanılan yöntemler Konu ile ilgili araştırmaları inceleme tartışma, soru-cevap
8 Proje konusu: Kurumlardaki halkla ilişkiler birimindeki görevli kişilerle kullandıkları yöntemler üzerine görüşme yapma İlgili kişileri belirleme, görüşme sorularını hazırlama görüşme
9 Kişilerarası ilişkilerin, halkla ilişkilerdeki yeri ve önemi Konu ile ilgili araştırmaları inceleme anlatım, soru-cevap,tartışma
10 -Kişilerarası ilişkilerde sorun çözme yolları İlgili kaynakları okuma örnek olay, soru-cevap, tartışma
11 Kişilerarası ilişkilerde sorun çözme yolları İlgili kaynakları okuma örnek olay, soru-cevap, tartışma
12 -Pragmatik bir model olarak insan ilişkileri İlgili kaynakları okuma anlatım, soru-cevap
13 -Türkiye’de halkla ilişkiler ve iletişim Konu ile ilgili güncel olayları takip etme örnek olay, soru-cevap, tartışma
14 Türkiye’de halkla ilişkiler ve iletişim Konu ile ilgili güncel olayları takip etme örnek olay, soru-cevap, tartışma
15 Final sınavı ve ödev teslimi İlgili kaynakları okuma, değerlendirme Yazılı Sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Canfield, B.R. (1973). Public relations: Principles, cases and problems. Irwin Homewood,III.
 Cutlip,S.M. (1994). Effective public relations. Upper Saddle R: Prentice Hall
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 50
    Ödev/Proje/Diğer 1 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 0
2 Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir 3
3 Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler 5
4 Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır 4
5 Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir 4
6 Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder. 4
7 Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır. 2
8 Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. 4
9 Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer. 3
10 Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir. 4
11 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. 2
12 Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. 4
13 Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir. 4
14 Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir. 3
15 Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 2
16 Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar. 4
17 Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. 3
18 Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. 3
19 Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar. 3
20 Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 6 6
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6