Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Halkla İlişkiler |
|
Dersin Kodu |
: |
EPÖ 721 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Halkla ilişkiler alanındaki temel kavramları açıklar Halkla ilişkilerin tarihçesini açıklar Halkla ilişkiler alanında iletişimin yeri ve önemini yorumlar İletişim süreçlerini, türlerini ve etkilerini öğrenir Kişilerarası ilişkileri öğrenir Kişilerarası ilişkilerde sorun çözme yöntemlerini açıklar Halkla ilişkilerde kullanılan yöntemleri açıklar Halkla ilişkiler modellerini açıklar Türkiye’deki halkla ilişkiler uygulamalarını öğrenir.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, halkla ilişkiler konusunda var olan kuramların, kavramların ve uygulamaların kavranmasıdır.
|
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu dersin içeriği aşağıda belirtilen konulardan oluşmaktadır;
Halkla ilişkilerin tanımı ve tarihçesi
Halkla ilişkilerde iletişimin yeri ve önemi
Halkla ilişkiler alanındaki kavramlar
İletişim araçları
İletişim biçimleri
Halkla ilişkilerde kullanılan yöntemler
Kişilerarası ilişkilerin, halkla ilişkilerdeki yeri ve önemi
Kişilerarası ilişkilerde sorun çözme yolları
Pragmatik bir model olarak insan ilişkileri
Türkiye’de halkla ilişkiler ve iletişim
|
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
-Halkla ilişkilerin tanımı ve tarihçesi |
İlgili makaleleri araştırma ve okuma |
anlatım, soru-cevap,tartışma |
|
2 |
-Halkla ilişkilerde iletişimin yeri ve önemi |
İlgili kaynakları araştırma |
anlatım, soru-cevap,tartışma |
|
3 |
-Halkla ilişkiler alanındaki kavramlar |
Farklı tanımları ve bakış açılarını belirlemek için farklı kaynakları inceleme |
tartışma, soru-cevap |
|
4 |
-İletişim araçları |
Konu ile ilgili ön inceleme |
tartışma, soru-cevap |
|
5 |
-İletişim biçimleri |
Örnek olayları belirleme ve inceleme |
örnek olay, tartışma |
|
6 |
-Halkla ilişkilerde kullanılan yöntemler |
Konu ile ilgili araştırmaları inceleme |
tartışma, soru-cevap |
|
7 |
-Halkla ilişkilerde kullanılan yöntemler |
Konu ile ilgili araştırmaları inceleme |
tartışma, soru-cevap |
|
8 |
Proje konusu: Kurumlardaki halkla ilişkiler birimindeki görevli kişilerle kullandıkları yöntemler üzerine görüşme yapma |
İlgili kişileri belirleme, görüşme sorularını hazırlama |
görüşme |
|
9 |
Kişilerarası ilişkilerin, halkla ilişkilerdeki yeri ve önemi |
Konu ile ilgili araştırmaları inceleme |
anlatım, soru-cevap,tartışma |
|
10 |
-Kişilerarası ilişkilerde sorun çözme yolları |
İlgili kaynakları okuma |
örnek olay, soru-cevap, tartışma |
|
11 |
Kişilerarası ilişkilerde sorun çözme yolları |
İlgili kaynakları okuma |
örnek olay, soru-cevap, tartışma |
|
12 |
-Pragmatik bir model olarak insan ilişkileri |
İlgili kaynakları okuma |
anlatım, soru-cevap |
|
13 |
-Türkiye’de halkla ilişkiler ve iletişim |
Konu ile ilgili güncel olayları takip etme |
örnek olay, soru-cevap, tartışma |
|
14 |
Türkiye’de halkla ilişkiler ve iletişim |
Konu ile ilgili güncel olayları takip etme |
örnek olay, soru-cevap, tartışma |
|
15 |
Final sınavı ve ödev teslimi |
İlgili kaynakları okuma, değerlendirme |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
0 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
3 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
5 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
4 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
4 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
4 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
2 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
4 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
3 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
4 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
2 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
4 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
2 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
4 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
3 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
3 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
3 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|