|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve dersin tanıtımı |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
2 |
Temel kavramlar
İstatistiğin araştırma sürecindeki yeri
Değişken, ölçme, ölçek, veri ve istatistik kavramları
|
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
3 |
SPSS’e giriş
SPSS’te veri dosyası oluşturma
|
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
4 |
Betimsel istatistik
Frekans dağılımı
Tablo ile frekans dağılımının hesaplanması ve sunumu
Grafik ile frekans dağılımının hesaplanması |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 1 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
5 |
Merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri
Merkezi eğilim ölçüleri
Aritmetik ortalama
Ortanca (medyan)
Tepe değer (mod)
Değişkenlik Ölçüleri |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme.Ödev 2 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
6 |
Yordamsal istatistik
Evren değerin kestirimi
Normal dağılım eğrisi
Hipotez testi
Ödev teslimi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
7 |
Farklılıkların analizi
T testi
Bağımsız gruplar t testi
Ödev teslimi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 3 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
8 |
Vize sınavı ve ödev teslimi |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Eşli gruplar t testi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 4 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
10 |
Varyans analizi
Tek yönlü varyans analizi
Ödev teslimi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 5 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
11 |
Yinelenmiş ölçümler için varyans analizi
ödev teslimi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 6 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
12 |
Kovaryans analizi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 7 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
13 |
Kovaryans analizi ve ödev teslimi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
14 |
Kay kare ve ödev teslimi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme.Ödev 8 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
15 |
İlişkilerin analizi ve ödev teslimi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 9 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
16/17 |
Final sınavı ve ödev teslimi |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
2 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
2 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
5 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
5 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
4 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
1 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
4 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
1 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
1 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
5 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
1 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
2 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
3 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
5 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
1 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
3 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
3 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
1 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|