|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Seminer |
|
Dersin Kodu |
: |
EGTS 700 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BANU İNANÇ Prof.Dr. SONGÜL SONAY GÜÇRAY Dr.Öğr. ÜyesiDr. SABAHATTİN ÇAM Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEHMET BİLGİN Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATMA SADIK Dr.Öğr. ÜyesiDr. FULYA CENKSEVEN ÖNDER Prof.Dr. TURAN AKBAŞ Dr.Öğr. Üyesi METEHAN ÇELİK Öğr.Gör. İSMAİL SANBERK Dr.Öğr. ÜyesiDr. MEMET KARAKUŞ Prof.Dr. ŞÜKRAN KILBAŞ KÖKTAŞ Doç.Dr. AHMET DOĞANAY Doç.Dr. MEDİHA SARI Dr.Öğr. ÜyesiDr. BİRSEL AYBEK Doç.Dr. MERAL ATICI KILIÇ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Derinlemesine incelemek istediği konuyu belirler. Seçilen seminer konusuyla ilgili yurt içi ve yurt dışı kaynakları inceler. Kaynaklardan elde ettiği bilgileri belirli boyutlar çerçevesinde sentezler. Konunun sentezlenmesi sonucunda varılan sonuçları yorumlar. Seçilen konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretir. Yapılan inceleme, varılan sonuç ve önerileri rapor haline getirir. Rapor haline getirilen seminer konusunu grup önünde sunar. Seminer sunumu sonucunda alınan geri bildirimlerden yararlanır.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, öğrencilerin alanlarında derinlemesine çalışmak istedikleri bir konuyu belirleyerek yurt içi ve yurt dışı kaynaklardan bilgi toplaması, bu bilgileri sentezleyerek belirli sonuçlara varması ve konuyla ilgili yapılabilecek çalışma ve uygulamalar konusunda öneriler üretmesini sağlamaktır. Ayrıca öğrenciden bu çalışmayı rapor haline getirmesi ve sunması da beklenmektedir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bir seminer konusu belirleme, kaynaklara ulaşma ve kaynakların incelenmesi, veri toplama, verilerin analizi, öneriler üretme, rapor hazırlama, çalışma sunumu |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Seminer konusunun belirlenmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
2 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
3 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
4 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
5 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
6 |
Kaynaklara ulaşma ve inceleme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
7 |
Bilgilerin analiz edilmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
8 |
Bilgilerin analiz edilmesi |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
9 |
Öneriler geliştirme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
10 |
Öneriler geliştirme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
11 |
Öneriler geliştirme |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
12 |
Rapor hazırlama |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
13 |
Rapor hazırlama |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
14 |
Çalışmayı sunma |
Konuyla ilgili kaynakların incelenmesi ve ön çalışma yapılması |
Soru-cevap, tartışma, problem çözme, proje, araştırma-inceleme |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Alanıyla ilgili ulusal ve uluslar arası literatür
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Eğitim bilimleri lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, aynı alandaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir.
|
3 |
|
2 |
Bir problemin çok boyutlu nedenlerini kavrayarak, problemi bir bütünlük içerisinde değerlendirir
|
3 |
|
3 |
Eğitim bilimleri alanındaki bilimsel bir makaleyi inceler |
5 |
|
4 |
Eğitim bilimleri alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır
|
3 |
|
5 |
Bireyi tanıma teknik ve araçlarını uygular ve geliştirir |
4 |
|
6 |
Uzmanlık eğitiminin sağladığı bilgi ve deneyimler çerçevesinde eğitim bilimleri alanından mezun olan bireylere rehberlik eder.
|
3 |
|
7 |
Uzmanlık alanını eğitim ortamında işlevsel hale getirebilecek uygulamalar konusunda bilgi ve deneyim kazanır.
|
3 |
|
8 |
Uzmanlık alanına dönük uygulamalarında paydaş davranışları konusunda bir öngörü geliştirir. |
2 |
|
9 |
Eğitim bilimleri kapsamındaki bir problemi bilimsel bir bakış açısıyla çözer.
|
5 |
|
10 |
Eğitim bilimleri alanı kapsamındaki kuramsal bilgiyi uygulama alanı ile bütünleştirir.
|
5 |
|
11 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarında yerel ve ulusal düzeyde yaşanan sorunların çözümünde sorumluluk alır. |
3 |
|
12 |
Öğrencilerle, öğretmenlerle okul yönetimi, aileler ve çalışma grubundaki bireylerle etkili ve sağlıklı iletişim kurar. |
1 |
|
13 |
Alanı ile ilgili yurtdışı kaynakları takip edebilecek düzeyde yabancı dil bilir.
|
2 |
|
14 |
Uzmanlık alanı ile ilgili süreçler ve ulaştığı sonuçlar konusunda meslektaşlarını bilgilendirir.
|
5 |
|
15 |
Uzmanlık alanında gereksinim duyduğu farklı istatistiksel teknikleri ve bilgi-iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. |
2 |
|
16 |
Eğitim bilimlerine dönük uygulamalarının başarıya ulaşmasına kurum çalışanlarının desteğini (işbirliğini) sağlar.
|
2 |
|
17 |
Uzmanlık alanı/ ilişkili olduğu disiplinlerde özümsediği bilgiyi uzmanlık düzeyinde geliştirir. |
4 |
|
18 |
Eğitim bilimleri alanındaki sorunların kaynaklarını tespit ederek, sorunların çözümüne katkıda bulunur. |
4 |
|
19 |
Eğitim ortamındaki tüm paydaşlara uzmanlık alanının gerekliliğini ifade ederek onların işbirliğini sağlar.
|
2 |
|
20 |
Uzmanlık alanı ile ilgili uygulamalarında ortaya çıkan gereksinimleri eleştirel bir gözle değerlendirir. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
5 |
70 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
5 |
70 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
10 |
10 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
0 |
0 |
0 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
0 |
0 |
0 |
|
Toplam İş Yükü: | 150 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|