|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Türkiye`de Halkbilimi Çalışmaları I |
|
Dersin Kodu |
: |
SBÖ 737 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Halkbiliminin tarihsel gelişimini kavrar ve bunu sosyal bilimler kapsamında açıklar İlk dönem Halkbilimi yazılarını kavrar ve bunları tarihsel olarak yorumlar, Türk Halkbilim kurumlarını sıralar ve bunların sosyal bilimler açısından açıklar Halkbilim alanını Osmanlının son döneminden başlayarak günümüze değin kurum, okul, akademisyen ve halkbilimciler bağlamında tanır Halkbilim ve Türk Ocakları, Halkevleri, Köy Enstitüleri, Folklor ve Turizm Dernekleri ilişkisini kavrar,
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı, Türk halkbilim alanında yapılmış olan çalışmalar, kurum ve kişiler üzerinden tarihsel bir değerlendirme yapmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Bu ders ile Türk halkbilimini oluşturan, konular hakkında yapılmış çalışmalar, kuramlar, kurumlar, okullar, akademisyenler ve alan uzmanları bağlamında tarihsel olarak ele alınacaktır |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Dünya´da bir bilim alanı olarak Halkbilim
|
Yok |
Düz Anlatım |
|
2 |
Dünya’da Halkbilim çalışmalarına kısa bir bakış |
İlgili Kaynakların Okunması |
Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması |
|
3 |
Türkiye’de bir bilim alanı olarak Halkbilim |
İlgili Kaynakların Okunması |
Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması |
|
4 |
Osmanlı Döneminde Halkbilime dair ilk yazılar |
İlgili Kaynakların Okunması |
Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması |
|
5 |
Son Dönem Osmanlı Aydınları ve Halkbilim Görüşleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması |
|
6 |
Son Dönem Osmanlı Aydınları ve Halkbilim Görüşleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması |
|
7 |
Kurumlar: Türk Ocakları |
İlgili Kaynakların Okunması |
Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması |
|
8 |
Ara sınav |
İlgili Kaynakların Okunması |
Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması |
|
9 |
Kurumlar: Halkevleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması |
|
10 |
Kurumlar: Halkevleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması |
|
11 |
Kurumlar: Köy Enstitüleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması |
|
12 |
Kurumlar: Köy Enstitüleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması |
|
13 |
Kurumlar: Folklor ve Turizm Dernekleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması |
|
14 |
Kurumlar: Folklor ve Turizm Dernekleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması |
|
15 |
Kurumlar: Folklor ve Turizm Dernekleri |
İlgili Kaynakların Okunması |
Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması |
|
16/17 |
Final |
İlgili Kaynakların Okunması |
Research report |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
ALANGU, Tahir, Türkiye Folkloru Elkitabı, Adam Yayıncılık, İstanbul, 1983
BAŞGÖZ, İlhan, Folklor Yazıları, Adam Yayınları, İstanbul, 1986.
BORATAV, Pertev Naili, 100 Soruda Türk Folkloru, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1984.
BORATAV, Pertev Naili, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi, İstanbul,1988.
Dünya Halkbilim Çalışmalrı Tarihi, Yayına Hazırlayanlar: Gülin Öğüt eker, M. Öcal Oğuz ve Nebi Özdemir, Milli Folklor yayınları:16Feryal Matbaacılık Anakra 2003
ÖRNEK, Sedat Veyis, Türk Halk Bilimi, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2000.
ÖZTÜRKMEN; Arzu, Türkiye’de Folkor ve Milliyetçilik, İletişim Yayınları, 1.Basım İstanbul 1998
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
4 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
4 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
4 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
3 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
4 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
5 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
3 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
5 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
4 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
4 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
5 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
3 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
4 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
3 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
13 |
26 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
2 |
7 |
14 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
4 |
4 |
|
Toplam İş Yükü: | 142 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.68 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|