Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Türkiye`de Halkbilimi Çalışmaları I

Dersin Kodu : SBÖ 737

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Doç.Dr. MUZAFFER SÜMBÜL

Dersin Öğrenme Kazanımları : Halkbiliminin tarihsel gelişimini kavrar ve bunu sosyal bilimler kapsamında açıklar
İlk dönem Halkbilimi yazılarını kavrar ve bunları tarihsel olarak yorumlar,
Türk Halkbilim kurumlarını sıralar ve bunların sosyal bilimler açısından açıklar
Halkbilim alanını Osmanlının son döneminden başlayarak günümüze değin kurum, okul, akademisyen ve halkbilimciler bağlamında tanır
Halkbilim ve Türk Ocakları, Halkevleri, Köy Enstitüleri, Folklor ve Turizm Dernekleri ilişkisini kavrar,

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Bu dersin amacı, Türk halkbilim alanında yapılmış olan çalışmalar, kurum ve kişiler üzerinden tarihsel bir değerlendirme yapmaktır.

Dersin İçeriği : Bu ders ile Türk halkbilimini oluşturan, konular hakkında yapılmış çalışmalar, kuramlar, kurumlar, okullar, akademisyenler ve alan uzmanları bağlamında tarihsel olarak ele alınacaktır

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Dünya´da bir bilim alanı olarak Halkbilim Yok Düz Anlatım
2 Dünya’da Halkbilim çalışmalarına kısa bir bakış İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması
3 Türkiye’de bir bilim alanı olarak Halkbilim İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması
4 Osmanlı Döneminde Halkbilime dair ilk yazılar İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması
5 Son Dönem Osmanlı Aydınları ve Halkbilim Görüşleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması
6 Son Dönem Osmanlı Aydınları ve Halkbilim Görüşleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması
7 Kurumlar: Türk Ocakları İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması
8 Ara sınav İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması
9 Kurumlar: Halkevleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması
10 Kurumlar: Halkevleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması
11 Kurumlar: Köy Enstitüleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması
12 Kurumlar: Köy Enstitüleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması
13 Kurumlar: Folklor ve Turizm Dernekleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması
14 Kurumlar: Folklor ve Turizm Dernekleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması
15 Kurumlar: Folklor ve Turizm Dernekleri İlgili Kaynakların Okunması Düz Anlatım-Seminer-Küçük Grup Tartışması
16/17 Final İlgili Kaynakların Okunması Research report


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar   ALANGU, Tahir, Türkiye Folkloru Elkitabı, Adam Yayıncılık, İstanbul, 1983
  BAŞGÖZ, İlhan, Folklor Yazıları, Adam Yayınları, İstanbul, 1986.
  BORATAV, Pertev Naili, 100 Soruda Türk Folkloru, Gerçek Yayınevi, İstanbul, 1984.
  BORATAV, Pertev Naili, 100 Soruda Türk Halk Edebiyatı, Gerçek Yayınevi, İstanbul,1988.
  Dünya Halkbilim Çalışmalrı Tarihi, Yayına Hazırlayanlar: Gülin Öğüt eker, M. Öcal Oğuz ve Nebi Özdemir, Milli Folklor yayınları:16Feryal Matbaacılık Anakra 2003
  ÖRNEK, Sedat Veyis, Türk Halk Bilimi, Kültür Bakanlığı Yayınları, Ankara, 2000.
  ÖZTÜRKMEN; Arzu, Türkiye’de Folkor ve Milliyetçilik, İletişim Yayınları, 1.Basım İstanbul 1998
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 60
    Ödev/Proje/Diğer 2 40
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 4
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 4
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 4
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 3
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 4
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 5
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 3
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 5
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 4
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 4
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 4
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 3
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 4
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 3
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 2 13 26
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 7 14
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü: 142
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.68
Dersin AKTS Kredisi: 6