|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Kültür, Kimlik ve Etkinlik I |
|
Dersin Kodu |
: |
SBÖ 735 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. MUZAFFER SÜMBÜL |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Tarihsel olarak insan ve kültürü tanımlar, sosyal bilimler kapsamında çeşitli seviyelerde yorumlar Kültürün insan yaşamındaki konumunu diğer sosyal bilimler bağlamında tartışır Küreselleşmenin kültürel etkisini yorumlar Kültür, üretim ve tüketim ilişkisini kurar Kültürel kimliği; kültürlenme, kültürleme ve kültürleşme bağlamında açıklar Çevre- kültür ilişkisini ve günümüz çevre sorunlarını kültürel bağlamda yorumlar
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin amacı İnsan ve doğa ilişkisinde ortaya çıkan kültürün tüm yönleriyle incelenmesidir. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Tarihi ve Biyo-Kültürel bir varlık olarak insan oluşturduğu kültür kavramsal olarak, kökeni, niteliği, süreci, kitle, popüler ve halk kültürü ayrımları ve gelenek, değerler ve küreselleşme kültürel değişim gibi başlıklar altında ele alınacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tarihi ve Biyo-Kültürel Varlık Olarak İnsan
|
Yok |
Düz anlatım -Tartışma- |
|
2 |
Kültürün Kökenleri |
İlgili Kitap bölümü ve makale okuması |
Tartışma-seminer-vaka analizi-Düz Anlatım |
|
3 |
Kültür Kavramı ve Kuramı
|
İlgili Kitap bölümü ve makale okuması |
Tartışma-seminer-vaka analizi-Düz Anlatım |
|
4 |
Kültür Niteliği
|
İlgili Kitap bölümü ve makale okuması |
Tartışma-seminer-vaka analizi-Düz Anlatım |
|
5 |
Kültürel Süreçler
|
İlgili Kitap bölümü ve makale okuması |
Tartışma-seminer-vaka analizi-Düz Anlatım |
|
6 |
Kültürel Süreçler
|
İlgili Kitap bölümü ve makale okuması |
Tartışma-seminer-vaka analizi-Düz Anlatım |
|
7 |
Dil ve Kültür
|
İlgili Kitap bölümü ve makale okuması |
Seminer |
|
8 |
Ara Sınav
|
İlgili Kitap bölümü ve makale okuması |
seminer |
|
9 |
Kitle, Popüler ve Halk Kültürü
|
İlgili Kitap bölümü ve makale okuması |
Tartışma-seminer-vaka analizi-Düz Anlatım |
|
10 |
Üretim-Tüketim Kültürü
|
İlgili Kitap bölümü ve makale okuması |
Tartışma-seminer-vaka analizi-Düz Anlatım |
|
11 |
Çevre ve Kültür
|
İlgili Kitap bölümü ve makale okuması |
Tartışma-seminer-vaka analizi-Düz Anlatım |
|
12 |
Kültür, Gelenek ve Değerler
|
İlgili Kitap bölümü ve makale okuması |
Tartışma-seminer-vaka analizi-Düz Anlatım |
|
13 |
Kültürel Değişim
|
İlgili Kitap bölümü ve makale okuması |
Tartışma-seminer-vaka analizi-Düz Anlatım |
|
14 |
Kültürel Değişim
|
İlgili Kitap bölümü ve makale okuması |
Tartışma-seminer-vaka analizi-Düz Anlatım |
|
15 |
Küreselleşme ve Günümüz Kültür Sorunları |
İlgili Kitap bölümü ve makale okuması |
Tartışma-seminer-vaka analizi-Düz Anlatım |
|
16/17 |
Final |
İlgili Kitap bölümü ve makale okuması |
Seminer |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
1. GÜVENÇ, Bozkurt, İnsan ve Kültür, Boyut 2010 İstanbul
2. Evrenselden Özele Kültür, yayına Hazırlayan: Nıcolas ournet, Çev.:Yümni Sezen İz Yayıncılık İnceleme Araştırma Dizisi: 212, Alemdar Ofset Matbaacılık İstanbul 2009
3. ÖZBEK, Metin, Dünden Bugüne İnsan, İmge yayınları, 1. Baskı anakra 2000
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
60 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
2 |
40 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
3 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
2 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
4 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
1 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
5 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
4 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
3 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
5 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
4 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
5 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
5 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
4 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
3 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
4 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
3 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
3 |
42 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
2 |
10 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
15 |
15 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
20 |
20 |
|
Toplam İş Yükü: | 139 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.56 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|