Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Çağdaş Dünya Tarihi

Dersin Kodu : SBÖ 707

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Prof.Dr. BÜLENT ÇUKUROVA

Dersin Öğrenme Kazanımları : Fransız ihtilaliyle birlikte ortaya çıkan düşüncelerin dünyanın yeniden şekillenmesindeki etkilerini açıklar
Avrupanın siyasi ve toplumsal yapısının oluşumunun tarihsel analizi yapar
Günümüz Dünyasının siyasi sosyal ekonomik koşullarını değerlendirir

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : 18.yy’ın sonlarından 20.yy’ın ortalarına kadar dünya tarihinde önemli kırılma anları olusturan tarihsel olayların Asya, Afrika, Amerika tarihleri bağlamında öğrenciye öğretilmesi ve kavratılması dersin amacını oluşturmaktadır.

Dersin İçeriği : Kolonizasyon ve sonrası Amerika Tarihi, Hindistan Tarihi, Çin ve Rusya’nın toplumsal dönüşümleri, Japon Modernleşme Hareketi, Osmanlı yönetimi altında bulunan Afrika toplulukları tarihi dersin içeriğini oluşturmaktadır. Kültür ve değerler konusuna da vurgu yapılacaktır.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fransız İhtilali ve sonuçları anlatım, tartışma, soru-cevap
2 Avrupa’da liberalizm akımı ve sonuçları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır anlatım, tartışma, soru-cevap
3 Avrupa’da nasyonalizm ve sosyalizmin etkisi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır anlatım, tartışma, soru-cevap
4 Üçlü itilaf ve Üçlü İttifak sisteminin kuruluşu Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır anlatım, tartışma, soru-cevap
5 20. yüzyılda sömürgecilik faaliyetleri Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır anlatım, tartışma, soru-cevap
6 Osmanlı devletinin takip ettiği denge politikaları Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır anlatım, tartışma, soru-cevap
7 I. Dünya Savaşı öncesi Avrupa’nın ve Dünya’nın genel görünümü- I. Dünya Savaşı’nın çıkması Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır anlatım, tartışma, soru-cevap
8 Vize Sınavı
9 I. Dünya Savaşı sırasındaki gelişmeler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır anlatım, tartışma, soru-cevap
10 I. Dünya Savaşı sonunda dünyanın genel görünümü Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır anlatım, tartışma, soru-cevap
11 1919-1929 arası Dünyada meydana gelen gelişmeler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır anlatım, tartışma, soru-cevap
12 Silahsızlanma meselesi Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır anlatım, tartışma, soru-cevap
13 1929-45 arasındaki siyasi gelişmeler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır anlatım, tartışma, soru-cevap
14 II. Dünya Savaşından günümüze meydana gelen gelişmeler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır anlatım, tartışma, soru-cevap
15 II. Dünya Savaşından günümüze meydana gelen gelişmeler Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır anlatım, tartışma, soru-cevap
16/17 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Jack Goody, Tarih Hırsızlığı, Çev: Gül Çağalı Güven, 1. Baskı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2012.
  Eric J. Hobsbawm, Sermaye Çağı (1848-1875), (Çev. Bahadır Sina Şener), Ankara: Dost, 1998.
 Eric J. Hobsbawm, İmparatorluk Çağı (1875-1914), (Çev. Bahadır Sina Şener), Ankara: Dost, 1998
 Eric J. Hobsbawm, Kısa Yirminci Yüzyıl: 1914-1991 Aşırılıklar Çağı), (Çev. Yavuz Alagon), İstanbul: Everest, 2006.
 Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Alkım Yayınevi, İStanbul, 2010.
 Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Alkım Yayınevi, İStanbul, 2010.
 Arnold Toynbee, Tarih Bilinci, İstanbul, Bateş Yayınları, 1978.
 Eric J. Hobsbawm, Sanayi ve İmparatorluk, (Çev. Abdullah Ersoy), Ankara: Dost, 1998.
 Eric J. Hobsbawm, Devrim Çağı (1789-1848), (Çev. Bahadır Sina Şener), Ankara: Dost, 1998.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 0
    Ödev/Proje/Diğer 13 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 0
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 0
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 0
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 4
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 3
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 4
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 4
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 5
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 13 6 78
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 3 3
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü: 154
Toplam İş Yükü / 25 (s): 6.16
Dersin AKTS Kredisi: 6