|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Çağdaş Dünya Tarihi |
|
Dersin Kodu |
: |
SBÖ 707 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Prof.Dr. BÜLENT ÇUKUROVA |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Fransız ihtilaliyle birlikte ortaya çıkan düşüncelerin dünyanın yeniden şekillenmesindeki etkilerini açıklar Avrupanın siyasi ve toplumsal yapısının oluşumunun tarihsel analizi yapar Günümüz Dünyasının siyasi sosyal ekonomik koşullarını değerlendirir
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
18.yy’ın sonlarından 20.yy’ın ortalarına kadar dünya tarihinde önemli kırılma anları olusturan tarihsel olayların Asya, Afrika, Amerika tarihleri bağlamında öğrenciye öğretilmesi ve kavratılması dersin amacını oluşturmaktadır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Kolonizasyon ve sonrası Amerika Tarihi, Hindistan Tarihi, Çin ve Rusya’nın toplumsal dönüşümleri, Japon Modernleşme Hareketi, Osmanlı yönetimi altında bulunan Afrika toplulukları tarihi dersin içeriğini oluşturmaktadır. Kültür ve değerler konusuna da vurgu yapılacaktır. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fransız İhtilali ve sonuçları |
|
anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
2 |
Avrupa’da liberalizm akımı ve sonuçları |
Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır |
anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
3 |
Avrupa’da nasyonalizm ve sosyalizmin etkisi |
Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır |
anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
4 |
Üçlü itilaf ve Üçlü İttifak sisteminin kuruluşu |
Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır |
anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
5 |
20. yüzyılda sömürgecilik faaliyetleri |
Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır |
anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
6 |
Osmanlı devletinin takip ettiği denge politikaları |
Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır |
anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
7 |
I. Dünya Savaşı öncesi Avrupa’nın ve Dünya’nın genel görünümü- I. Dünya Savaşı’nın çıkması |
Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır |
anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
8 |
Vize Sınavı |
|
|
|
9 |
I. Dünya Savaşı sırasındaki gelişmeler |
Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır |
anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
10 |
I. Dünya Savaşı sonunda dünyanın genel görünümü |
Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır |
anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
11 |
1919-1929 arası Dünyada meydana gelen gelişmeler |
Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır |
anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
12 |
Silahsızlanma meselesi |
Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır |
anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
13 |
1929-45 arasındaki siyasi gelişmeler |
Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır |
anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
14 |
II. Dünya Savaşından günümüze meydana gelen gelişmeler |
Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır |
anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
15 |
II. Dünya Savaşından günümüze meydana gelen gelişmeler |
Ders materyallerinden işlenecek konuyu okumalıdır |
anlatım, tartışma, soru-cevap |
|
16/17 |
Final Sınavı |
|
|
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
Jack Goody, Tarih Hırsızlığı, Çev: Gül Çağalı Güven, 1. Baskı, Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, İstanbul, 2012.
Eric J. Hobsbawm, Sermaye Çağı (1848-1875), (Çev. Bahadır Sina Şener), Ankara: Dost, 1998.
Eric J. Hobsbawm, İmparatorluk Çağı (1875-1914), (Çev. Bahadır Sina Şener), Ankara: Dost, 1998
Eric J. Hobsbawm, Kısa Yirminci Yüzyıl: 1914-1991 Aşırılıklar Çağı), (Çev. Yavuz Alagon), İstanbul: Everest, 2006.
Fahir Armaoğlu, 19. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Alkım Yayınevi, İStanbul, 2010.
Fahir Armaoğlu, 20. Yüzyıl Siyasi Tarihi, Alkım Yayınevi, İStanbul, 2010.
Arnold Toynbee, Tarih Bilinci, İstanbul, Bateş Yayınları, 1978.
Eric J. Hobsbawm, Sanayi ve İmparatorluk, (Çev. Abdullah Ersoy), Ankara: Dost, 1998.
Eric J. Hobsbawm, Devrim Çağı (1789-1848), (Çev. Bahadır Sina Şener), Ankara: Dost, 1998.
|
| |
| Diğer Kaynaklar | |
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
0 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
13 |
100 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
0 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
5 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
0 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
4 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
4 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
3 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
5 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
2 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
4 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
4 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
4 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
5 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
2 |
28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
13 |
6 |
78 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
3 |
3 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
3 |
3 |
|
Toplam İş Yükü: | 154 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 6.16 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|