Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Uygulamalı Eğitim İstatistiği |
|
Dersin Kodu |
: |
İÖ 703 |
|
Dersin Türü |
: |
Zorunlu |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Doç.Dr. KAMURAN TARIM GÖZÜBATIK |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Uygulamalı eğitim istatistiği ile ilgili temel kavramları açıklar.
İstatistiğin araştırma süreci içindeki yeri ve önemini kavrar.
Niteliksel ve niceliksel araştırma arasındaki farkı açıklar. Eğitim araştırmalarında kullanılan başlıca istatistik teknikleri tanır. Araştırma problemlerine uygun istatistik tekniklerini belirler. İşlenmiş verilerden istenilen istatistiksel analizleri yapar. İstatistiksel analiz sonuçlarını, araştırma amaçları doğrultusunda grafikle ya da tablo ile sunar. İstatistiksel analiz sonuçlarını yorumlar.
verileri bilgisayara işler
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Bu dersin genel hedefi, istatistiksel okuryazarlığı geliştirerek, istatistiksel işlemler kullanılan araştırmaların anlamlandırılmasına ve araştırmalarında istatistik kullanacaklara yardımcı olmaktır. |
|
Dersin İçeriği |
: |
İstatistiğin temel kavramları ve temel kavramların eğitime uygulanması, sosyal bilimlerde kulllanılan parametrik ve parametrik olmayan teknikler, Bu tekniklerin SPSS paket programını kullanarak öğretilmesi |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Tanışma ve dersin tanıtımı |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
2 |
Temel kavramlar İstatistiğin araştırma sürecindeki yeri Değişken, ölçme, ölçek, veri ve istatistik kavramları |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
3 |
SPSS’e giriş SPSS’te veri dosyası oluşturma |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
4 |
Betimsel istatistik Frekans dağılımı Tablo ile frekans dağılımının hesaplanması ve sunumu Grafik ile frekans dağılımının hesaplanması |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 1 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
5 |
Merkezi eğilim ve değişkenlik ölçüleri Merkezi eğilim ölçüleri Aritmetik ortalama Ortanca (medyan) Tepe değer (mod) Değişkenlik Ölçüleri |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme.Ödev 2 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
6 |
Yordamsal istatistik Evren değerin kestirimi
Normal dağılım eğrisi
Hipotez testi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
7 |
Farklılıkların analizi T testi
Bağımsız gruplar t testi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev 3 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
8 |
Vize sınavı |
Sınava hazırlık |
Yazılı sınav |
|
9 |
Eşli gruplar t testi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev4 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
10 |
Varyans analizi Tek yönlü varyans analizi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme.Ödev 5 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
11 |
Yinelenmiş ölçümler için varyans analizi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev6 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
12 |
Kovaryans analizi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme. Ödev7 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
13 |
Kovaryans analizi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
14 |
Kay kare |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Ödev 8 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
15 |
İlişkilerin analizi |
İlgili kaynaklardan araştırma yaparak, farklı örnekleri inceleme Ödev 9 |
Sunuş yoluyla öğretim stratejisi, tartışma |
|
16/17 |
Final |
Sınava hazırlık |
Yazılı Sınav |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
0 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
0 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
3 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
1 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
3 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
5 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
4 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
4 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
0 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
1 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
5 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
3 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|