Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mikroorganizmaların Biyolojisi

Dersin Kodu : FBÖ 743

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Tüm Yıl (32 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. FATİH MATYAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Mikrobiyolojinin prensiplerinin incelenmesi.
Evrimsel mikrobiyolojinin incelenmesi.
Endüstriyel olarak kullanılan mikroorganizmalar hakkında bilgi edinilmesi.
Konak- parazit ilişkilerinin incelenmesi
İmmünolojinin prensiplerinin öğrenilmesi.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Mikrobiyolojinin prensiplerinin öğrenilmesi, evrimsel mikrobiyoloji ve mikrobiyal çeşitlilik, metabolik çeşitlilik ve mikrobiyal ekoloji, immünoloji, mikrobiyal hastalıklar, endüstri ve araştırmalarda araç olarak mikroorganizmaların öğrenilmesi

Dersin İçeriği : Mikrobiyolojiye giriş. Mikrobiyal üreme, Gen ekspresyonun regülasyonu. Virüsler. Mikrobiyal ekoloji. Prokaryotik çeşitlilik. Konak-Parazit ilişkileri. İmmünolojinin prensipleri. Epidemiyoloji ve halk sağlığı.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : D-101


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Mikrobiyolojiye bakış İlgili konunun okunması Düz anlatım, Animasyon
2 Beslenme ve metabolizma İlgili konunun okunması Düz anlatım, Animasyon
3 Mikrobiyal Üreme İlgili konunun okunması Düz anlatım, Animasyon
4 Gen ekspresyonun regülasyonu İlgili konunun okunması Düz anlatım, Animasyon
5 Virüsler İlgili konunun okunması Düz anlatım, Animasyon
6 Mikroorganizmalardaki metabolik çeşitlilik İlgili konunun okunması Düz anlatım, Animasyon
7 Mikrobiyal ekoloji İlgili konunun okunması Düz anlatım, Animasyon
8 Ara Sınav
9 Prokaryotik çeşitlilik, Bakteriler İlgili konunun okunması Düz anlatım, Animasyon
10 Arkeler İlgili konunun okunması Düz anlatım, Animasyon
11 Ökaryotik mikroorganizmalar İlgili konunun okunması Düz anlatım, Animasyon
12 Konak-Parazit ilişkileri İlgili konunun okunması Düz anlatım, Animasyon
13 İmmünolojinin prensipleri İlgili konunun okunması Düz anlatım, Animasyon
14 Epidemiyoloji ve halk sağlığı İlgili konunun okunması Düz anlatım, Animasyon
15 Endüstriyel Mikrobiyoloji İlgili konunun okunması Düz anlatım, Animasyon
16 Final Sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Mikroorganizmaların Biyolojisi (2010) Editor Cumhur Çökmüş
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 100
    Ödev/Proje/Diğer 0 0
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 1
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 1
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 1
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 1
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 2
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 1
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 2
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 1
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 1
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 2
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 1
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 2
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 2
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 5
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 5
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 3
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 1
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 5
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 2
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 2
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6