Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Mikrobiyal Ekoloji ve Çevre

Dersin Kodu : FBÖ 742

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ

Dersin Öğrenme Kazanımları : öğrencilerin yaşadıkları çevre hakkında sahip oldukları bilgilerin farkında olması ve bu bilgileri günlük hayatta nerelerde kullanabileceklerini ortaya koymak.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : ekolojik çevrenin açıklanması, ekolojik çevrede mikrobiyal olayların gelişiminin belirlenmesi

Dersin İçeriği : ekoloji ve ekolojik kavramlar çevremizde patojen organizmalar patojen olmayan mikrorganizmalar mikrobiyal yolla çevre problemlerin önlenmesi biyoremediasyon atık arıtma teknolojileri ve mikroorganizmalar

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : derslik


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 ekoloji ve ekolojik kavramlar kaynak kitap, ödev düz anlatım, tartışma soru cevap
2 ekoloji ve ekolojik kavramlar ders notları düz anlatım, tartışma soru cevap
3 ekoloji ve ekolojik kavramlar kaynak kitap, ödev düz anlatım, tartışma soru cevap
4 çevre problemleri ve çözümleri kaynak kitap, ödev düz anlatım, tartışma soru cevap
5 yaşadığımız çevre kaynak kitap, ödev düz anlatım, tartışma soru cevap
6 çevremizde patojen organizmalar kaynak kitap, ödev düz anlatım, tartışma soru cevap
7 patojen olmayan mikrorganizmalar kaynak kitap, ödev düz anlatım, tartışma soru cevap
8 sınav
9 mikrobiyal metabolizmaya bakış kaynak kitap, ödev düz anlatım, tartışma soru cevap
10 mikrobiyal yolla çevre problemlerin önlenmesi kaynak kitap, ödev düz anlatım, tartışma soru cevap
11 biyodegredasyon kaynak kitap, ödev düz anlatım, tartışma soru cevap
12 biyoremediasyon kaynak kitap, ödev düz anlatım, tartışma soru cevap
13 atık arıtma teknolojileri ve mikroorganizmalar kaynak kitap, ödev düz anlatım, tartışma soru cevap
14 atık arıtma teknolojileri ve mikroorganizmalar kaynak kitap, ödev düz anlatım, tartışma soru cevap
15 atık arıtma teknolojileri ve mikroorganizmalar kaynak kitap, ödev düz anlatım, tartışma soru cevap
16/17 sınav


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Brock mikroorganizmaların Biyolojisi
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50
    Ödev/Proje/Diğer 4 50
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 0
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 1
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 0
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 2
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 1
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 2
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 2
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 3
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 3
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 3
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 1
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 1
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 1
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 2
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 2
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 2
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 1
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 1
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 3
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 6 6
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 4 15 60
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 148
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.92
Dersin AKTS Kredisi: 6