Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fen ve Teknoloji Eğitimi Biyolojik Materyallerin Hazırlanması ve İnclenmesi |
|
Dersin Kodu |
: |
FBÖ 739 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. Üyesi OSMAN GÜLNAZ |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
öğrencilerin biyoloji dersinde anlatılan konuları materiyal tasarlama ve geliştirme kazanımları
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Biyoloji dersinde ve laboratuvar uygulamalarında materiyal tasarlama |
|
Dersin İçeriği |
: |
biyoloji dersinde kullanılabilecek materyaller, öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi, İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar, biyolojik materyal hazırlanması ödevler |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Derslik |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
derse giriş |
ders kitapları ve ders notları |
düz anlatım laboratuvar uygulamaları materyal tasarımı |
|
2 |
biyoloji dersinde kullanılabilecek materyaller |
ders kitapları ve ders notları |
düz anlatım laboratuvar uygulamaları materyal tasarımı |
|
3 |
biyoloji dersinde kullanılabilecek materyaller |
ders kitapları ve ders notları |
düz anlatım laboratuvar uygulamaları materyal tasarımı |
|
4 |
öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi |
ders kitapları ve ders notları |
düz anlatım laboratuvar uygulamaları materyal tasarımı |
|
5 |
öğretim teknolojileri yoluyla iki ve üç boyutlu materyaller geliştirilmesi öğretim gereçlerinin geliştirilmesi |
ders kitapları ve ders notları |
düz anlatım laboratuvar uygulamaları materyal tasarımı |
|
6 |
İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar |
ders kitapları ve ders notları |
düz anlatım laboratuvar uygulamaları materyal tasarımı |
|
7 |
İnternet ve uzaktan eğitim, görsel tasarım ilkeleri, öğretim materyallerinin etkinlik durumuna ilişkin araştırmalar |
ders kitapları ve ders notları |
düz anlatım laboratuvar uygulamaları materyal tasarımı |
|
8 |
sınav |
sınava hazırlık |
|
|
9 |
biyolojik materyal hazırlanması ödev mikroorganizmalar |
ders kitapları ve ders notları |
düz anlatım laboratuvar uygulamaları materyal tasarımı |
|
10 |
biyolojik materyal hazırlanması ödev çiçekli bitkiler |
ders kitapları ve ders notları |
düz anlatım laboratuvar uygulamaları materyal tasarımı |
|
11 |
biyolojik materyal hazırlanması ödev organlar ve sistemler |
ders kitapları ve ders notları |
düz anlatım laboratuvar uygulamaları materyal tasarımı |
|
12 |
biyolojik materyal hazırlanması ödev hücre |
ders kitapları ve ders notları |
düz anlatım laboratuvar uygulamaları materyal tasarımı |
|
13 |
biyolojik materyal hazırlanması ödev DNA |
ders kitapları ve ders notları |
düz anlatım laboratuvar uygulamaları materyal tasarımı |
|
14 |
biyolojik materyal hazırlanması ödev serbest |
ders kitapları ve ders notları |
düz anlatım laboratuvar uygulamaları materyal tasarımı |
|
15 |
biyolojik materyal hazırlanması ödev serbest |
ders kitapları ve ders notları |
düz anlatım laboratuvar uygulamaları materyal tasarımı |
|
16/17 |
sınav |
sınava hazırlık |
|
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
3 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
2 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
3 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
0 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
2 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
4 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
5 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
4 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
3 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
1 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
1 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
4 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
3 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
5 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
3 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
1 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
1 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|