|
Ders Bilgileri |
|
Dersin Adı |
: |
Fen Eğitiminde Kavram Değişimi |
|
Dersin Kodu |
: |
FBÖ 728 |
|
Dersin Türü |
: |
Seçmeli |
|
Dersin Aşaması |
: |
İkinci Aşama (Yüksek Lisans) |
|
Dersin Yılı |
: |
1 |
|
Dersin Dönemi |
: |
Güz ve Bahar (16 Hafta) |
|
Dersin AKTS Kredisi |
: |
6 |
|
Eğitici(ler)nin Adı |
: |
Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR |
|
Dersin Öğrenme Kazanımları |
: |
Alternatif kavramların fen öğretiminde önemini açıklar. Farklı kavram değişimleri arasında ayırım yapar. Kendi bakış açısına uygun kavram değişimi modelini tanımlar.
|
|
Dersin Veriliş Şekli |
: |
Örgün (Yüz Yüze) |
|
Dersin Önkoşulları |
: |
Yok |
|
Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar |
: |
Yok |
|
Dersin Amacı |
: |
Kavram değişimleri ile ilgili teorileri açıklama ve literatür taraması yapma. |
|
Dersin İçeriği |
: |
Alternative kavramlar ve kavram değişim modeller. |
|
Dersin Dili |
: |
Türkçe |
|
Dersin Yeri |
: |
Sınıf |
|
|
Ders Planı |
| Hafta | Konu | Öğrencinin Ön Hazırlığı | Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri |
|
1 |
Fen öğretimi neden önemli |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
2 |
Kavram yanılgıları |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
3 |
Kavram yanılgıları |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
4 |
Posner ve diğerleri modeli |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
5 |
Hewson modeli |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
6 |
Vosniadou modeli |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
7 |
Chi modeli |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
8 |
Ara sınav |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
9 |
diSessa Modeli |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
10 |
Ivarson modeli |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
11 |
Sosyobilişsel model ve kavram değişimi |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
12 |
Üstbiliş ve kavram değişimi |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
13 |
Okul programı ve kavram değişimi |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
14 |
Kavram değişimi öğretim modelleri |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
15 |
Türk fen eğitimi ve kavram değişimi |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
16/17 |
Final sınavı |
İlgili Bölüm ve Makale |
Tartışma, soru-cevap, düz anlatım |
|
|
|
Önerilen Kaynak ve Okumalar |
| Kaynak Türü | Kaynak Adı |
| Ders Notu ve Kitaplar |
International Handbook of Research on Conceptual Change. Stella Vosniadou (Editor).Routledge publisher.
|
| |
| Diğer Kaynaklar |
Makaleler
|
|
|
|
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri |
Sayısı |
Katkı Yüzdesi |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
40 |
|
Ödev/Proje/Diğer |
1 |
60 |
|
Toplam |
100 |
|
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı |
40 |
|
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi
|
100 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı
|
60 |
|
Toplam |
100 |
|
|
| Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı |
| No | Temel Öğrenme Kazanımı | Katkısı* |
|
1 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. |
0 |
|
2 |
Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. |
5 |
|
3 |
İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. |
0 |
|
4 |
İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. |
0 |
|
5 |
Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. |
5 |
|
6 |
İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
5 |
|
7 |
İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. |
4 |
|
8 |
Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. |
0 |
|
9 |
Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. |
0 |
|
10 |
Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. |
0 |
|
11 |
Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. |
0 |
|
12 |
Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. |
0 |
|
13 |
Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. |
0 |
|
14 |
Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. |
0 |
|
15 |
Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. |
0 |
|
16 |
Teknolojik gelişmeleri takip eder. |
0 |
|
17 |
İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. |
0 |
|
18 |
Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. |
0 |
|
19 |
Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. |
0 |
|
20 |
Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. |
0 |
| * Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir. |
|
|
| Öğrenci İş Yükü - AKTS |
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Ders ile İlgili Çalışmalar |
|
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) |
14 |
3 |
42 |
|
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) |
14 |
4 |
56 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar |
|
Ödev, Proje, Diğer |
1 |
20 |
20 |
|
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) |
1 |
10 |
10 |
|
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı |
1 |
10 |
10 |
|
Toplam İş Yükü: | 138 |
| Toplam İş Yükü / 25 (s): | 5.52 |
| Dersin AKTS Kredisi: | 6 |
|
|
|