Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Fen Eğitiminde Kavram Değişimi

Dersin Kodu : FBÖ 728

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Alternatif kavramların fen öğretiminde önemini açıklar.
Farklı kavram değişimleri arasında ayırım yapar.
Kendi bakış açısına uygun kavram değişimi modelini tanımlar.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Kavram değişimleri ile ilgili teorileri açıklama ve literatür taraması yapma.

Dersin İçeriği : Alternative kavramlar ve kavram değişim modeller.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Fen öğretimi neden önemli İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım
2 Kavram yanılgıları İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım
3 Kavram yanılgıları İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım
4 Posner ve diğerleri modeli İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım
5 Hewson modeli İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım
6 Vosniadou modeli İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım
7 Chi modeli İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım
8 Ara sınav İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım
9 diSessa Modeli İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım
10 Ivarson modeli İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım
11 Sosyobilişsel model ve kavram değişimi İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım
12 Üstbiliş ve kavram değişimi İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım
13 Okul programı ve kavram değişimi İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım
14 Kavram değişimi öğretim modelleri İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım
15 Türk fen eğitimi ve kavram değişimi İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım
16/17 Final sınavı İlgili Bölüm ve Makale Tartışma, soru-cevap, düz anlatım


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  International Handbook of Research on Conceptual Change. Stella Vosniadou (Editor).Routledge publisher.
Diğer Kaynaklar  Makaleler


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40
    Ödev/Proje/Diğer 1 60
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 0
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 0
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 5
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 4
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 0
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 0
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 0
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 0
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü: 138
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.52
Dersin AKTS Kredisi: 6