Ana Sayfa     Üniversite Hakkında Bilgi     Derece Programları     Öğrenciler İçin Genel Bilgi     English  

 DERECE PROGRAMLARI


 Ön Lisans Derecesi


 Lisans Derecesi


 Yüksek Lisans Derecesi

  Ders Bilgileri
Dersin Adı : Araştırma Makalelerinin Okunması ve İrdelenmesi

Dersin Kodu : FBÖ 726

Dersin Türü : Seçmeli

Dersin Aşaması : İkinci Aşama (Yüksek Lisans)

Dersin Yılı : 1

Dersin Dönemi : Güz ve Bahar (16 Hafta)

Dersin AKTS Kredisi : 6

Eğitici(ler)nin Adı : Dr.Öğr. ÜyesiDr. SEDAT UÇAR

Dersin Öğrenme Kazanımları : Farklı türde araştırma desenine sahip makalelerin ayrımını yapar.
Literatür taraması yazar.
Okuduğu makaledeki araştırma desenlerini karşılatırır.

Dersin Veriliş Şekli : Örgün (Yüz Yüze)

Dersin Önkoşulları : Yok

Ders Hakkında Önerilen Diğer Hususlar : Yok

Dersin Amacı : Nitel, nicel, ve karma modelde yapılmış araştırma makalelerini okuyarak ve analiz ederek farklı araştırma türlerini karşılaştırır.

Dersin İçeriği : Öğrenciler tarafından belirlenen kriterlere göre seçilen makaleler.

Dersin Dili : Türkçe

Dersin Yeri : Sınıf


  Ders Planı
Hafta Konu Öğrencinin Ön Hazırlığı Öğrenme Aktiviteleri ve Öğretme Yöntemleri
1 Makale tartışması Makale bulup okuduktan sonra yazılı olarak analiz etmek. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
2 Makale tartışması Makale bulup okuduktan sonra yazılı olarak analiz etmek. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
3 Makale tartışması Makale bulup okuduktan sonra yazılı olarak analiz etmek. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
4 Makale tartışması Makale bulup okuduktan sonra yazılı olarak analiz etmek. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
5 Makale tartışması Makale bulup okuduktan sonra yazılı olarak analiz etmek. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
6 Makale tartışması Makale bulup okuduktan sonra yazılı olarak analiz etmek. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
7 Makale tartışması Makale bulup okuduktan sonra yazılı olarak analiz etmek. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
8 Makale tartışması Makale bulup okuduktan sonra yazılı olarak analiz etmek. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
9 Makale tartışması Makale bulup okuduktan sonra yazılı olarak analiz etmek. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
10 Makale tartışması Makale bulup okuduktan sonra yazılı olarak analiz etmek. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
11 Makale tartışması Makale bulup okuduktan sonra yazılı olarak analiz etmek. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
12 Makale tartışması Makale bulup okuduktan sonra yazılı olarak analiz etmek. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
13 Makale tartışması Makale bulup okuduktan sonra yazılı olarak analiz etmek. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
14 Makale tartışması Makale bulup okuduktan sonra yazılı olarak analiz etmek. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
15 Makale tartışması Makale bulup okuduktan sonra yazılı olarak analiz etmek. Düz anlatım, soru-cevap, tartışma
16/17 Final sınavı


  Önerilen Kaynak ve Okumalar
Kaynak Türü Kaynak Adı
Ders Notu ve Kitaplar  Araştırma makaleleri.
Diğer Kaynaklar


  Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmeleri Sayısı Katkı Yüzdesi
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0
    Ödev/Proje/Diğer 14 100
Toplam 100
Yarıyıl/Yıl İçi Değerlendirmelerinin Başarıya Katkısı 40
 
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesi 100
Yarıyıl/Yıl Sonu Değerlendirmesinin Başarıya Katkısı 60
Toplam 100

  Dersin Temel Öğrenme Kazanımlarına Katkısı
No Temel Öğrenme Kazanımı Katkısı*
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uzmanlık düzeyinde tasvir eder. 0
2 Sosyal bilimlerde kullanılan bilimsel araştırma ve analiz yöntemlerini tanımlar. 5
3 İlköğretim programını ve dayandığı temel ilkeleri ifade eder. 3
4 İlköğretim kapsamında yer alan gelişim ve öğrenme kuramlarını açıklar. 0
5 Alanı ile ilgili disiplinler arasındaki etkileşimi açıklar. 5
6 İlköğretim konu alanlarındaki (Sosyal Bilgiler, Türkçe, Fen Bilgisi, Matematik gibi) bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 4
7 İlköğretim alan bilgileri ile farklı alanlardaki bilgileri ilişkilendirir. 0
8 Alanındaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık düzeyinde açıklar. 3
9 Ulusal ve uluslararası düzeydeki ilköğretime yönelik uygulamaları eleştirir. 0
10 Bir bilimsel araştırmayı planlayıp yürütür. 0
11 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, öğretim yöntem ve teknikleri uygular. 0
12 Alanı ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yönetir. 0
13 Alanı ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren durumlarda takım çalışması veya liderlik yapar. 0
14 Bilimsel ve sosyal konuları yeni bakış açılarıyla sorgular. 0
15 Alanındaki çalışmaları yaşam boyu öğrenme çerçevesinde yürütür. 0
16 Teknolojik gelişmeleri takip eder. 0
17 İlköğretim alanında yürüttüğü bilimsel bir çalışmayı nitel ve nicel verilerle destekleyerek yazılı, sözlü ve görsel olarak uzman veya uzman olmayan kişilere sunar. 4
18 Bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. 0
19 Alanına ilişkin bilgileri anlayacak, sözlü ve yazılı iletişim kurabilecek düzeyde Avrupa dil portföyündeki dilleri kullanır. 0
20 Alanı ile ilgili bilimsel bir araştırma ya da proje yürütürken veya bir çalışmayı yorumlarken toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun davranır. 0
* Katkı düzeyleri 0 (yok) ve 5 (en yüksek) arasında ifade edilmiştir.

  Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
    Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
    Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
    Ödev, Proje, Diğer 14 3 42
    Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
    Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü: 146
Toplam İş Yükü / 25 (s): 5.84
Dersin AKTS Kredisi: 6